  • 1. Data: 2009-02-05 11:54:43
    Temat: Rozmiar anteny
    Od: "saa" <a...@p...fm>

    1/
    Nie mam zbyt wiele miejsca na antene na bloku,
    zastanawiam sie nad kupnem czasy o srednicy 35cm , reklamowana jako przenosna ,
    czy ma to sens?

    2/ Czy kazdy tuner z Conax obsluzy telewizje na karte ?
    Czytalem wzmianki o wgrywaniu listy programow ?
    O co chodzi ?

    Czy wlozenie karty TNK do obojetnie jakiego tunera z Conax nie wystarcza ?

  • 2. Data: 2009-02-05 12:02:48
    Temat: Re: Rozmiar anteny
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Użytkownik saa napisał:
> [...]
    > O co chodzi ?
    >
    > Czy wlozenie karty TNK do obojetnie jakiego tunera z Conax nie wystarcza ?

    Teoretycznie powinno działać.
    Napisz jaki to tuner, a co do anteny, obawiam się że za mała,
    ale trzeba sprawdzić.

    pawell

  • 3. Data: 2009-02-05 12:22:05
    Od: "saa" <a...@p...fm>

    tuner standard od telewizji na karte ten za 199

  • 4. Data: 2009-02-05 13:20:45
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Użytkownik saa napisał:
    > tuner standard od telewizji na karte ten za 199

    mysle, że za mała, nie mozesz dać 60 cm, nie bedzie na tyle miejsca?

    pawell

  • 5. Data: 2009-02-05 13:50:11
    Od: a...@p...pl

    a do 60 cm to jaka jest roznica? 25 cm. To az tak za wiele?
    Albo kup sobie plaska antene flat, ale ceny ciebie zwala z now.

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2009-02-05 16:34:12
    Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl>

    saa wysmarował/a:

    > 1/
    > Nie mam zbyt wiele miejsca na antene na bloku,
    > zastanawiam sie nad kupnem czasy o srednicy 35cm , reklamowana jako przenosna ,
    > czy ma to sens?

    35cm na Hotbirda to trochę mało. Serio - będzie rwać na słabszych
    transponderach, a o oglądaniu przy deszczu lub śniegu zapomnij.
    Jeżeli naprawdę nie masz miejsca na 60cm - to zainteresuj się czymś
    takim: http://www.allegro.pl/item540255817.html

    Tuner - jeżeli nie masz wielkich wymagań - to ten z zestawu TNK jest
    naprawdę dobry, też technisata, jak powyższa antena, nawiasem mówiąc
    :)

    --
    pzdr,
    Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

  • 7. Data: 2009-02-06 18:41:08
    Od: crazy <c...@g...pl>

    saa pisze:
    > 1/
    > Nie mam zbyt wiele miejsca na antene na bloku,
    > zastanawiam sie nad kupnem czasy o srednicy 35cm , reklamowana jako przenosna ,
    > czy ma to sens?

    Nie ma sensu, minimum 60 cm.

    > 2/ Czy kazdy tuner z Conax obsluzy telewizje na karte ?

    Większość obsłuży. Mam tu na myśli nowe tunery, a nie wynalazek sprzed
    kilku lat na który nie ma aktualizacji oprogramowania.

    > Czytalem wzmianki o wgrywaniu listy programow ?
    > O co chodzi ?

    To dla debili którzy nie potrafią samodzielnie wyszukać kanałów w tunerze.

  • 8. Data: 2009-02-06 20:26:54
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Fri, 6 Feb 2009, crazy wrote:

    | Nie ma sensu, minimum 60 cm.

    Na 35 tez zlapie , chociaz ma ~5 dBW (sporo)
    do tylu,w porownaniu z 60 cm:
    [EIRP. Antena, czy LNB ?]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/fkalk.
    html

    Potrzeba EIRP ~ 52 [dBW].

    W okolicy Gdanska bedzie na styku:
    http://www.lyngsat-maps.com/maps/hb7a.html

    W Szczecina to zrobilem nawet "recznego zeza"
    na Astre 2. Z sukcesem.

    35 do zabawy - ok, inaczej potwierdzam:
    "Nie ma sensu, minimum to 60 cm."

    Albo 65 cm. Mozna latwo zrobic zeza HB-Astra1.

    jp