  • 1. Data: 2009-02-03 12:02:58
    Temat: wolnosc dla EPG - a polskie multiplexy dvb-t - temat dla UKE
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    zglebiajac temat dostepnosci (braku) EPG znalazlem taki watek z
    Australii

    http://www.myepg.com.au/?cat=4

    I tak sobie mysle, jak to bedzie wygladac w Polsce po uruchomieniu
    multipleksow dvb-t. Pewnie beda takie same jaja, ze bedzie walka na
    EPG, standardow, praw/licencji itp.

    Wiec pytam pania Anne Strezynska z UKE, jak ta sprawa bedzie wygladala
    w polskich multipleksach? Czy bedzie sie tak zle dzialo jak np. w
    Australii?

    Dla dobra widzow powinny byc odpowiednie zapisy w koncescjach:

    - aby operator byl zobligowany do nadawania EPG wg norm (w tej
    dziedzinie) i wszystkie muxy w taki sam sposob
    - aby nie bylo wyjatku, ze jakas stacja w multipleksie nie nadawala
    EPG dla programu)
    - aby EPG bylo na nie mniej niz 7 dni naprzod
    - aby dane EPG byly publiczne i wolne od zadnych oplat (np.
    licencyjnych dla .........kogos kto chce je wykorzystywac np. w
    nagrywarkach
    - aby transmitowane dane EPG dla dvb-t byly dostepne takze od strony
    Internetu (np. w formacie xmltv - (chyba) otwarty protokol).

    Macie jakies sensowne pomysly?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-02-03 12:05:30
    Od: a...@p...pl

    .....We believe that enabling a free, unencumbered and open EPG must
    be a condition of being granted a FTA broadcast license in Australia.
    The licensing authorities must be made aware that by not having
    control over which recording device we can use, or having to face no
    EPG at all if we do not choose the proprietary format machines, the
    Australian viewing public are being subjected to a highly restricted
    and commercially controlled digital viewing environment which
    ultimately, can only slow down consumer acceptance of digital
    television and therefore the overall growth of the medium in this
    country.

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2009-02-03 12:13:09
    Od: a...@p...pl

    a idac dalej, to chcialbym aby polskie stacje tv (wszystkie bez
    wyjatku) mialy obowiazek wysylania w czasie rzeczywistym informacji o
    emitowanych reklamach. Najlepiej aby bylo to prawo europejskie, aby
    nie bylo naciskow na polskich regulatorow mediow, bo pewnie nic z tego
    nie daloby sie zrobic.

    film
    reklama - start

    reklama - stop
    film

    oczywiscie wszystko pod katem ewidencji nadawanych reklam, oraz
    mozliwosci automatycznego usuwania reklam z nagrywanych (w domu)
    programow. Z obowiazku zwolnione bylyby stacje, ktore nie emituja
    wogole reklam lub nie emituja ich w trakcie trwania np. filmu
    (kompromis w kierunkow stacji tv).

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2009-02-03 12:59:16
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

> [...]
    > programow. Z obowiazku zwolnione bylyby stacje, ktore nie emituja
    > wogole reklam lub nie emituja ich w trakcie trwania np. filmu

    No to ja jeszcze poproszę, żeby reklamy byly nadawane z takim samym
    poziomem dźwięku jak inne programy, bo to co teraz się dzieje to
    tragedia. Na reklamach TV ryczy na całe mieszkanie.

    Jingiel

  • 5. Data: 2009-02-03 13:01:56
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Jingiel" <X...@X...XX> napisał w wiadomości

    > No to ja jeszcze poproszę, żeby reklamy byly nadawane z takim samym
    > poziomem dźwięku jak inne programy, bo to co teraz się dzieje to tragedia.
    > Na reklamach TV ryczy na całe mieszkanie.

    jesli to koncert zyczen to ja poprosze na początku o normalną jakość SD 16:9
    a nie to co wyrabiają polscy nadawcy... Głośność reklam to druga sprawa. Co
    do EPG to jest tylko jedno pytanie - kto bedzie zarzadzal EPG - to operator
    EPG będzie musiał zrealizować zobowiązania w stosunku do wszystkich
    programow w DVB-T.

  • 6. Data: 2009-02-03 13:03:04
    Od: Gienek <g...@s...pl>

> [...]
    > poziomem dźwięku jak inne programy, bo to co teraz się dzieje to
    > tragedia. Na reklamach TV ryczy na całe mieszkanie.

    Dobrze że niektóre telewizory trochę przyciszają to ryczenie

  • 7. Data: 2009-02-03 17:37:38
    Od: Padre <P...@n...net>

    > - aby EPG bylo na nie mniej niz 7 dni naprzod

    Teraz mam CP i marzenie żeby EPG było choć na dzień naprzód a nie 2
    pozycje naprzód jak na niektórych programach :( Kupiłem dekoder z HDD i
    mało co da sie zaprogramować z EPG co skutkuje tym że zamiast tytułu
    filmu nagranie nazywa się :" PROGRAM, DATA, GODZINA"

  • 8. Data: 2009-02-03 18:06:04
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 03 Feb 2009 13:59:16 +0100, Jingiel napisał(a):

    > No to ja jeszcze poproszę, żeby reklamy byly nadawane z takim samym
    > poziomem dźwięku jak inne programy, bo to co teraz się dzieje to
    > tragedia. Na reklamach TV ryczy na całe mieszkanie.

    Ja już od kilku dni myślę dokładnie o tym samym!
    To jest chyba działka UOKiK, żeby wymusić na nadawcach zaniechanie tych
    chamskich praktyk.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 9. Data: 2009-02-03 20:26:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    sensei wrote:
> [...]
    >
    > jesli to koncert zyczen to ja poprosze na początku o normalną jakość
    > SD 16:9 a nie to co wyrabiają polscy nadawcy... Głośność reklam to
    z tym będzie problem bo one nei są głośniejsze tylko mają zmanipulowane
    parametry dzwięku a to ciężko udowodnić.

  • 10. Data: 2009-02-04 00:31:58
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 3 Feb 2009 14:01:56 +0100, "sensei" <n...@n...pl>
    wrote:

> [...]
    >do EPG to jest tylko jedno pytanie - kto bedzie zarzadzal EPG - to operator
    >EPG będzie musiał zrealizować zobowiązania w stosunku do wszystkich

    w sumie to nie jest kocert zyczen, tylko chec aby bylo normalnie.

    W sumie to tak, to stacja ma schedule programu i to ona powinna byc
    ZOBLIGOWANA do dostarczenia operatorowi danych do EPG na conajmniej na
    7 dni naprzod. W cytowanych linkach o Australii doczytalem sie, ze
    niektore stacje daja EPG na 30 dni naprzod.

    Jezeli tego nie da sie zapisac gdzies w koncesjach, to znowu zrobi sie
    SYF w tej dziedzinie.

    --
    ThinkXtra