  • 1. Data: 2009-02-04 07:40:24
    Temat: mapki zasięgu DVB-T - odbiór stacjonary/odbiór przenośny
    Od: "pitpull" <p...@p...onet.pl>

    Co tak naprawdę oznacza na mapkach zasięgu

    np http://www.emitel.pl/strona-glowna/dvbt-krakowkrzemi
    onki-k37.jpg
    legenda odbiór stacjonarny, odbiór przenośny ?

    Czy z tego wynika, że w "dziurach" choć bym na rzęsach stawał i tak nic nie
    złapie czy też zasięg stacjonarny oznacz zwykłą antenę ze sklepu za rogiem -
    powiedzmy siatke i np w takich świątnikach odpowiednim nakładem dało by się
    zrobić stosując antene kierunkową

    pozdrawiam

    pitpull

  • 2. Data: 2009-02-04 10:18:39
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 4 Feb 2009 08:40:24 +0100, "pitpull" <p...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >powiedzmy siatke i np w takich świątnikach odpowiednim nakładem dało by się

    to sa mapki teoretycznego zasiegu wyliczone przez komputer! Zaloz
    antene (duza kierunkowac, zaloz niewielki wzmacniacz aby zniwelowac
    straty kabla) i sprawdz. Czesto jest tak, ze sasiad ma a ty nie lub na
    odwrot.

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2009-02-04 22:02:47
    Od: "pitpull" <pitpull@pitpul..com>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > antene (duza kierunkowac, zaloz niewielki wzmacniacz aby zniwelowac
    > straty kabla) i sprawdz. Czesto jest tak, ze sasiad ma a ty nie lub na

    W tej chwili to ja nawet nie mam co próbować bo jestem daleko od zasięgu i
    nie ma sensu kupować żadnego ustrojstwa po to.
    No chyba że ktoś w Krakowie ma pożyczyć ;) to sprawdze ;)

    pitpull

  • 4. Data: 2009-02-05 10:39:59
    Od: "Tomy M." <tomy@_spam_ansibl.com>

    Użytkownik "pitpull" <pitpull@pitpul..com> napisał w wiadomości

    > W tej chwili to ja nawet nie mam co próbować bo jestem daleko od zasięgu i
    > nie ma sensu kupować żadnego ustrojstwa po to.
    > No chyba że ktoś w Krakowie ma pożyczyć ;) to sprawdze ;)

    Radziłbym jednak spróbować, dosyć często zdażają się
    takie sytuacje że odbiór jest możliwy nawet bardzo
    daleko od nadajnika, zwłąszcza gdy chodzi o sygnał cyfrowy.

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 5. Data: 2009-02-05 13:43:59
    Od: "pitpull" <p...@p...onet.pl>

    Tomy M. wrote:
> [...]
    > takie sytuacje że odbiór jest możliwy nawet bardzo
    > daleko od nadajnika, zwłąszcza gdy chodzi o sygnał cyfrowy.

    Raz daleko, dwa za dwoma górkami - a zasięg na mapce kończy się na
    pierwszej....

    jest sens?

    Do tej pory mam TVP1 i TVP2 z Rabki - daleko niby ale jakos bardziej
    plaskato, TVP3 i polsat z Chorągwicy - nie wiem czy bedzie 30 km ale góra po
    drodze i odbieram głównie snieg.

    Z drugiej strony TVP2 z Chorągwicy odbierałem dość ładnie - choć moc
    mniejsza (wg koncesji) niż TVP Info, ale tez inne kanały - TVP2 33/200kW,
    TVP Info 50 / 500 ,
    Miałem jakieś problemy z TVP1.
    więc pokombinowałem tak jak pozwalała zwrotnica

    Właśnie patrze, że w Rabce moce to 10kW i 15kW... Odległość 2x wieksza niż
    do chorągwicy a odbiór jest
    pitpull