  • 1. Data: 2012-12-11 12:22:09
    Temat: Różnice rozmiarów opon
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Mam nominalnie w samochodzie opony 185/65 R15. Jako zamiennik
    instrukcja podaje również 195/60 R15.

    Czy założenie 195/65 R15 może powodować jakieś problemy
    (ten rozmiar mam "pod ręką" w dobrej cenie).
    Nie pytam o teorie, z kalkulatora opon korzystałem. Wynika, że
    opony będą miały średnicę o 13mm większą.

    Pytam raczej o doświadczenia praktyczne. Wasze.
    No i wiem, że zimowa opona lepiej jak byłaby węższa czyli 185
    a nie 195 ale czy coś jeszcze innego brać pod uwagę??

  • 2. Data: 2012-12-11 22:25:31
    Temat: Re: Różnice rozmiarów opon
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Tue, 11 Dec 2012 12:22:09 +0100, michalek napisał(a):

> [...]
    > No i wiem, że zimowa opona lepiej jak byłaby węższa czyli 185
    > a nie 195 ale czy coś jeszcze innego brać pod uwagę??

    Z praktyki wynika że nie będzie żadnego problemu.
    To jedynie 6mm większy promień od seryjnej 185 i o 9.5mm większy od tej
    195, czyli praktycznie opona będzie większa jedynie o grubość bieżnika.

    Natomiast wiadomo że gdzieś jest ta granica przy której opona zacznie o coś
    haczyć, ale myślę że spokojnie możesz takie kupić.

    Te parę milimetrów prześwitu więcej, może też Ci się przydać zimą do
    jeżdżenia po śniegu.

  • 3. Data: 2012-12-12 08:58:35
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > haczyć, ale myślę że spokojnie możesz takie kupić.
    >
    > Te parę milimetrów prześwitu więcej, może też Ci się przydać zimą do

    A dzięki za przemyślenia. Brałem pod uwagę, że szersze mogą sie łatwiej
    ślizgać (mniejszy nacisk na jednostke powierzchni) a nie pomyślałem, że
    samochód
    będzie te kilka milimetrów wyżej.
    To może czasem dać mniejsze zachaczenie o śnieg na parkingu
    lub w koleinach na uliczkach osiedlowych.