  • 11. Data: 2014-04-14 14:36:06
    Temat: Re: Ruch w sieci ze switchem
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 14.04.2014 14:09, s...@g...com wrote:
    > To co mozna zrobić?

    To jest twoja sieć? Jeśli nie twoja - ustal z administratorem zanim coś
    podłączysz.

    > Z tym adresem bramy to tez coś mi nie pasuje. W tym sterowniku który podłączam

    W jakim znowu sterowniku?

    > do switcha są takie dwie funkcje. 1. to taka ze moge podac IP bramy a reszta sie
    powinna sama poustawiac. To dziala na routerze a na switchu juz nie.

    Na jakim zaś routerze? Jak ten router podłączasz? Router i switch to dwa
    różne urządzenia - z resztą router zwykle ma wbudowany switch.

    > 2. to taka ze wpisuje recznie MAC i IP docelowego urzadzenia. np mam drugie podobne
    i jak podam jako docelowy adres do komunikacji to działa i na switchu i na bramie.

    Ze szklanej kuli wyczytałem:

    1. Słabo znasz zasadę działania sieci.
    2. Masz jakieś nietypowe urządzenie, które nie obsługuje wszystkich
    protokołów sieciowych (jakaś samoróbka "stosu" etc.)
    3.Podłączasz coś do sieci o restrykcyjnych zasadach bezpieczeństwa bez
    wiedzy administratora i tak naprawdę dziś może działać, jutro nie musi.

    --
    Mirek.

  • 12. Data: 2014-04-14 16:21:14
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    > Czesc.
    > mam pytanie dotyczace ruchu pakietow w sieli LAN w ktorej zamiast routera jest
    switch.
    > w sieci z routerem komputer wysyła pakiet ARP po jakis adres IP, a ten adres mu
    odpowiada i to dziala.

    Tak ? A w której warstwie działają routery ?

    > Pyatnie moje jest dlaczego w sieci ze switchem jest inaczej.
    > tak mi sie przynajmniej wydaje, ponewaz mam podpiete urzadzenie pod siec i w tej
    gdzie jest router wszystko działa, a po zmianie na switcha juz nie. jak recznie
    przypisze MAC do IP poleceniem ARP -a ... to zaczyna się komunikować w sieci ze
    switchem a bez tego nie pracuje.

    Tak jak opisałeś jest właśnie ze switchem.

    > moze mi ktos powiedziec dlaczego? nawet zapytan ARP nie widac z adresu komputera
    (uzywam Wireshark)

    Bo już je znają po pierwszym zapytaniu.

    Adam Górski

  • 13. Data: 2014-04-14 18:32:08
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F napisał:

    > Switch zle skonfigurowany ?

    Czemu? Pierwsze pytanie - jaki switch. Czy niekonfigurowalny switch -
    switch (kto jeszcze pamięta huby ethernetowe) czy switch konfigurowalny
    - który w zasadzie ma juz część cech rutera, tyle że całkowicie
    statycznie pakiety rozdziela. Ale każdy switch, nawet
    najinteligentniejszy, od producenta przychodzi otwarty na przestrzał - i
    w przebieg pakietów ingeruje w stopniu minimalnym - adresy IP nie
    obchodzą go w ogóle.

    --
    Darek

  • 14. Data: 2014-04-14 19:42:10
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Odp dla Mirka. urządzenie nazywane sterownikiem bramy, podpięte do sieci. Prosta
    zabawka ale na ARP odpowiada oprócz tego switcha.
    Jakie jest rozwiązanie? jesli w ogole. poradzilbym sobie z recznym przypisaniem MAC
    do IP na komputerze ale z jakiegos powodu mi odmawia, choć nie zawsze. tego nie
    rozumiem.

  • 15. Data: 2014-04-14 20:11:18
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    A zapytam Was inaczej. "Normalnie" jest tak że jakies urzadzenie jak nie zna MACa
    wysyła ramkę ARP zgodnie ze standardem i czeka na odpowiedz. (to działa na routerze).
    A jak przebiega proces takiego zapytania przy sieci ze switchem? lub gdzie jest
    róznica? moze jak sie tego dowiem to zrozumiem przyczyne niepowodzenia?

  • 16. Data: 2014-04-14 20:34:44
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 14.04.2014 20:11, Slawek h wrote:
> [...]
    róznica? moze jak sie tego dowiem to zrozumiem przyczyne niepowodzenia?

    Wysyła zapytanie jeśli adres jest z jego sieci, jeśli nie - wysyła
    pakiet do bramy (routera). Switch nie ma tu nic do rzeczy - najwyżej
    może mieć znaczenie brak bramy w sieci albo brak serwera DHCP.
    Albo jeszcze jedno przychodzi mi do głowy: może to urządzenie nie
    potrafi odpowiedzieć na zapytanie ARP? W takim razie nikt go nie
    znajdzie, dopóki samo nie prześle pakietu do nadawcy.
    Co to za urządzenie masz? Możesz podać jakiegoś linka do dokumentacji?

    --
    Mirek.

  • 17. Data: 2014-04-14 21:12:03
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 04/14/2014 08:34 PM, Mirek wrote:
    > Albo jeszcze jedno przychodzi mi do głowy: może to urządzenie nie
    > potrafi odpowiedzieć na zapytanie ARP? W takim razie nikt go nie
    > znajdzie, dopóki samo nie prześle pakietu do nadawcy.

    A ja obstawiam, że wszystko sobie skonfigurował w sieci domowej
    podłączonej do 'routera' czyli de facto switcha (od strony lan-u), a
    później zatargał to wszystko do innej sieci i tam mu nie działa.
    Do tego opisał cały problem jakby był cały czas w tej samej sieci, a
    tylko sprżęt aktywny zmienił.

    Na mój gust, to w urządzeniu ma wpisane jakieś ip na stałe. W tej innej
    sieci (którą określa jako 'switch') dostaje inne ip na laptopa czy czym
    on się tam wpina. Laptop próbuje pchać ruch do bramy, bo urządzenie w
    jego mniemaniu jest poza podsiecią lokalną, brama nie wie co z tym
    zrobić i albo wywala w kosmos, albo wysyła do Internetu, ale na pewno
    nie wie, że to coś jest w lanie.
    Dlatego jak doda ręcznie arp-a, to działa.

    Dlatego jedna dobra rada dla Sławka: skontakuj się administratorem sieci
    w której chcesz to zainstalować, bo jak 'na pałę' będziesz przestawiał
    ipki i prezesowi przestanie działać onet.pl, to nagrody na pewno nie
    dostaniesz.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 18. Data: 2014-04-15 00:36:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Apr 2014 21:12:03 +0200, Marek Wodzinski
    <m...@O...mamy.to> wrote:
> [...]
    przestawiał
    > ipki i prezesowi przestanie działać onet.pl, to nagrody na pewno

    Zaraz pewnie odpisze "ale to ja jestem adminem" ...;)

    --
    Marek

  • 19. Data: 2014-04-15 08:19:04
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 15 kwietnia 2014 00:36:08 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > sieci

    > przestawiał

    > nie

    > Zaraz pewnie odpisze "ale to ja jestem adminem" ...;)

    Ale sie pomyliłeś.! Lepiej nie graj w Totka bo marne szanse masz.

    A na serio. Tak, to cudo ma stały IP ale poza zakresem DHCP. Odpowiada tez na
    zapytania ARP ale nie na tym switchu. Nie wiem co jest z ta siecia?

  • 20. Data: 2014-04-15 09:36:32
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 04/15/2014 08:19 AM, s...@g...com wrote:
    > A na serio. Tak, to cudo ma stały IP ale poza zakresem DHCP.

    Poza zakresem dhcp czy poza zakresem podsieci?

    > Odpowiada tez na zapytania ARP ale nie na tym switchu.

    Założyłbym się, że odpowiada:-)

    > Nie wiem co jest z ta siecia?

    Z siecią jest wszystko w porządku. Twoja diagnoza problemu jest po
    prostu błędna.
    Problemem jest to, że urządzenie ma adres z poza podsieci w której je
    zainstalowałeś.