  • 1. Data: 2014-04-13 13:10:10
    Temat: Termopara linka
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    Czołem. Na rynku spotyka się termopary z metra, wykonane jako *linka*,
    np. 7x0.2 mm.

    http://pl.rs-online.com/web/p/drut-termoparowy-i-prz
    edluzajacy/2363820/?origin=PSF_412657|fp&cm_sp=featu
    reproducts-_-FeaturedProductsContent-_-2363820

    Rozumiem że pod względem właściwości metrologicznych to dokładnie to
    samo co termopara wykonana jako drut, chociaż po zgrzaniu spoina już nie
    wygląda tak "książkowo". Mam trochę kłopotów z termoparami drucianymi, w
    warunkach drgań druty lubią się przerywać. Mogę stosować linkę ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2014-04-13 13:53:27
    Temat: Re: Termopara linka
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-04-13 13:10, PeJot pisze:
> [...]
    > wygląda tak "książkowo". Mam trochę kłopotów z termoparami drucianymi, w
    > warunkach drgań druty lubią się przerywać. Mogę stosować linkę ?

    Nieco OT. Masz czym zgrzać te linki nie zanieczyszczając spoiny. Dość
    już dawno temu próbowałem zrobić termoparę T metodą przytykania
    skręconych drutów do kawałka grafitu przyłączonego do transformatora.
    Działać, to to działało, ale miało paskudną histerezę.

    P.P.