  • 1. Data: 2014-04-13 10:17:23
    Temat: zwarcie...
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    szukam patentu jak sprawdzić urządzenie które może być uszkodzone, ale
    tak, żeby jeszcze bardziej go nie uszkodzić... zasilanie z 12V i 5V...
    na razie wymyśliłem, żeby dać na obu liniach małe bezpieczniki, ale może
    istnieje lepszy patent?

  • 2. Data: 2014-04-13 10:46:31
    Temat: Re: zwarcie...
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 13.04.2014 10:17, tusk, donald tusk pisze:
> [...]
    > tak, żeby jeszcze bardziej go nie uszkodzić... zasilanie z 12V i 5V...
    > na razie wymyśliłem, żeby dać na obu liniach małe bezpieczniki, ale może

    Puść prąd w szeregu przez zarówkę. jak prąd będzie mały, żarówka będzie
    małym opornikiem. jak prąd będzie duży żarówka się zaświeci.

    ToMasz

  • 3. Data: 2014-04-13 10:52:33
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-13 10:17, tusk, donald tusk pisze:
> [...]
    > tak, żeby jeszcze bardziej go nie uszkodzić... zasilanie z 12V i 5V...
    > na razie wymyśliłem, żeby dać na obu liniach małe bezpieczniki, ale

    Tak, źródło prądowe.

    Jeszce niedawno naprawiałem urządzenie przemysłowe które wywalało
    bezpiecznik 4A ale na pomiarze na wejściu diabelstwo nie pokazywało
    zwarcia ani nigdzie w pobliżu.
    Sprawę znalezienia winnego załatwił zasilacz 24V przełączający się na
    źródło prądowe o ustalonym max prądzie po jego przekroczeniu, oraz
    kamera termowizyjna do namierzenia winnego.

  • 4. Data: 2014-04-13 12:06:14
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    W dniu 2014-04-13 10:52, Irokez pisze:

> [...]
    > źródło prądowe o ustalonym max prądzie po jego przekroczeniu, oraz
    > kamera termowizyjna do namierzenia winnego.

    to by było najlepsze rozwiązanie, ale niestety nie posiadam takiego
    zasilacza, więc może coś zasymulować?

  • 5. Data: 2014-04-13 12:06:31
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    W dniu 2014-04-13 10:46, ToMasz pisze:

    > Puść prąd w szeregu przez zarówkę. jak prąd będzie mały, żarówka będzie
    > małym opornikiem. jak prąd będzie duży żarówka się zaświeci.
    >
    > ToMasz

    fakt, dzięki

  • 6. Data: 2014-04-13 12:10:14
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    tylko jaką, na ile woltów? prąd szacuję na 1A

  • 7. Data: 2014-04-13 12:37:57
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "tusk, donald tusk" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:lidnim$nih$1@node2.news.atman.pl...

    > to by było najlepsze rozwiązanie, ale niestety nie posiadam takiego
    > zasilacza, więc może coś zasymulować?

    To zdobądź, albo zrób. Jednym z wielu, co spełnia założenia, jest ZST-1, mam
    kupiony przed oj... chyba ze 30 lat temu, aż mu się remont wizualny należy i
    regulacja, ale urządzenie do dziś chodzi i niejeden akumulator samochodowy
    naładowało.
    Google w rękę i już wiesz, czego szukać.

    (to badziewie Avasta poniżej zaraz wyłączę)

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 8. Data: 2014-04-13 13:38:28
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 13.04.2014 12:10, tusk, donald tusk pisze:
    > tylko jaką, na ile woltów? prąd szacuję na 1A

    ja bym celował w moc 2 razy taką jaką ma badane urządzenie. czyli
    samochodowa 12V z kierunkowskazu - 21wat, a te 5V to moze jakieś 2
    rowerowe 6woltowe?

    ToMasz

  • 9. Data: 2014-04-13 14:47:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-13 12:37, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > samochodowy naładowało.
    > Google w rękę i już wiesz, czego szukać.

    Też ze 30 lat temu.
    OIDP jechałem odwiedzić jakiegoś znajomego księdza, który dostał
    placówkę gdzieś "na końcu świata".

    Wstąpiłem do tamtejszego sklepu GS. Oprócz octu i przeterminowanych
    papierów fotograficznych, stojących notabene na wystawie, była cała
    sterta, dosłownie kilkadziesiąt szt. ZST-1, kosztujących jakieś zupełnie
    śmiesznie małe pieniądze. Miałem kasę tylko na 1 szt (zresztą stoi obok).

    Jak byłem tam jakiś czas później, może miesiąc - nic już nie było :(
    A mogłem pożyczyć parę groszy i kupić jeszcze jeden - miałbym zasilacz
    symetryczny ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam