  • 31. Data: 2014-04-15 21:33:36
    Temat: Re: Ruch w sieci ze switchem
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Marek Wodzinski napisał:
    > Na mój gust, to w urządzeniu ma wpisane jakieś ip na stałe. W tej innej
    > sieci (którą określa jako 'switch') dostaje inne ip na laptopa czy czym
    > on się tam wpina.

    Nawet niekoniecznie - Wpiął na wariata w jakiś VLAN w którym ten zakres
    adresów po prostu nie bangla - bo admin tak wymyślił.

    Konstatacja identyczna - skontaktować się z adminem...

    --
    Darek

  • 32. Data: 2014-04-15 21:35:52
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Idź stąd!

    > Masz od tego grupę pl.comp.sieci - czego tu szukasz?

    Sadysta! Na pl.comp.sieci go wysyłać - tam to dopiero by się nad nim
    poznęcali!

    --
    Darek

  • 33. Data: 2014-04-15 22:57:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-15 13:41, Mirek pisze:

> [...]
    > (prawdopodobnie) odeśle go na adres docelowy. Czyli to urządzenie musi
    > mieć wpisaną bramę mimo, że kontaktuje się z hostem wewnątrz sieci.
    >
    > Z pierwszych postów wnioskowałem, że sytuacja wygląda tak: masz jedną
    > dziurkę w ścianie, do której jest podłączony komputer. Bierzesz switcha,
    > podłączasz do tej dziurki, do następnych w switchu podłaczasz komputer i
    > to tajemnicze urządzenie... i nie działa.
    > W drugim przypadku switcha zamieniasz na ruter... no właśnie - gdzie
    > podłączasz WAN? Strona LAN ma zwykle 4-5portowego switcha - do niego
    > podłączasz urządzenie i komputer... i działa?

    On nie odróżnia switcha od routera - za dużo wymagasz ;)

    Wystarczy, że w sieci "ze switchem" (bo on już nie wie, że też tam ma
    niewątpliwie jakiś router) ma bramę .254 a jego "tajne" urządzenie
    próbuje się wbić na bramę .1 i tyle w temacie :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 34. Data: 2014-04-16 00:12:21
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    Daleko idąca spekulacja.
    Po zaprezentowanym opisie nie wdawał bym się w dyskusje z autorem.
    To co on wypisuje jest bełkotem lamera.
    Nie wspominając o NTG.

  • 35. Data: 2014-04-16 00:13:27
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "Slawek h" <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    A zapytam Was inaczej. "Normalnie" jest tak że jakies urzadzenie jak nie zna
    MACa wysyła ramkę ARP zgodnie ze standardem i czeka na odpowiedz. (to działa na
    routerze). A jak przebiega proces takiego zapytania przy sieci ze switchem? lub
    gdzie jest róznica? moze jak sie tego dowiem to zrozumiem przyczyne
    niepowodzenia?

  • 36. Data: 2014-04-16 00:21:17
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    > ...kupujemy penisa ....
    >... wsadzamy w gniazdko i system zaciąga...
    > Że robi to pani Basia, krasnoludki pod pokrywą i jakieś tam elektrony w
    > żółtych czapeczkach, ... "dysk twardy" kojarzy się prędzej z ....
    > ....przyprawia ją o panikę i palpitację serca, że "oni" jej ....

    Fajne. :)
    A pani Basia daje radę? :D

  • 37. Data: 2014-04-16 00:24:05
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    Moze sobie UAC wyłącz najsampierw.
    Następnie sprawdź czyś na właściwej grupie jest.

  • 38. Data: 2014-04-16 00:28:15
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "Adam Górski" <gorskiamalpa@wpkropkapl> wrote in message

    > Tak ? A w której warstwie działają routery ?

    We w kilku działają. Niektóre od 1 do 7. Jaka różnica?

    > Bo już je znają po pierwszym zapytaniu.

    Na wieki wieków amen?
    Czy może na ciut krótszy czas od wieczności?

  • 39. Data: 2014-04-16 00:31:20
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    > Wysyłający zapytanie komputer sprawdzi najpierw tablicę routingu. Jeżeli adres
    > docelowy nie należy do tego samego segmentu sieci jak wysyłający, zapytanie
    > będzie wysłane od razu do bramy domyślnej.
    >
    > Jeżeli na podstawie tablicy routingu okaże się że segment sieci jest ten sam
    > i nie jest znany adres celu, to wtedy jest wysyłane zapytanie ARP a następnie
    > zapamiętywane do dalszego wykorzystania.
    >
    > Kluczowe są informacje które podałem wcześniej.

    Kluczowym jest, że nie potrzeba do tegoż sprawdzania żadnych tablic.
    W zupełności wystarczy konfabulacja międzymordzia.
    O sorka - konfiguracja.

  • 40. Data: 2014-04-16 01:14:35
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "PcmOl" <...@...com> napisał w wiadomości

    > Fajne. :)
    > A pani Basia daje radę? :D

    A czemu ma nie dać? Może ona zielona, ale wnuczek przyjdzie i wszystko
    pokaże.
    I tak do następnego razu, gdy ilość krasnoludków zmaleje, elektrony stracą
    czapeczki, wnuczek Pejzbuga (tfu... yuck...) jej ustawi :) Albo Szkapę? Da
    radę, w programie księgowym nie ma lepszej od niej! :))

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.