  • 91. Data: 2017-08-10 22:18:11
    Temat: Re: Rust
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał:

    > C# i C++ naprawdę są podobne.

    Eh... Zaczne pisac "po chlopsku". Pi..lisz Waść glupoty :(
    C++ _nie ma nic wspolnego_ z C# ( z Java zreszta rowniez).
    Np: Te jezyki sa na antypodach w kwestii dominujacego "paradygmatu"
    podejscia do danych/"zmiennych".
    Java i C# to swiat (prawie) wylacznie referencyjny.
    C++ to swiat prawie wylacznie "wartosciowy" (i QT czy ostatnio dodane
    po cwierc wieku smart-pointery:) tego nie zmienia.
    PS: I pomyslec ze w 1967 byla sobie Simula ktora doskoinale godzila
    w sobie/jednym jezyku te dwa podejscia.
    PS0: ... ze o innych roznicach nie wspomne... (dynamika, reflection, delegations,
    properties finally, fully portable runtime library, vm/bytecode etc..)

    AK

  • 92. Data: 2017-08-10 22:23:55
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał:

    > Jednak jest haczyk. C# to przejście na Ciemną Stronę Mocy, czyli mocne uzależnienie
    od MS. Jeżeli
    > ktoś tego nie chce lepiej niech trzyma się Javy. Praktycznie niemal to samo, ale
    teoretycznie
    > program w Javie ruszy na czymkolwiek, z Rasberry Pi i Linuksem włącznie.

    Slawciu pieprzych glupoty spod akademickiego biurka.
    Mono bylo zawsze a ostatnio MS uwolnil (ba! od lat wspiera) .NETa na unixy wszelkie.
    Poza tym MS zarowno CLR jak i C# itp ood poczatku ustandaryzowal (ECMA)
    a Java pod tym wzgkedem jest daleko w tyle (nie ma oficjalnego standardu jezyka,
    a Sun/Oracle jest panem i wladca tego jezyka i jego "rozwoju").

    AK

  • 93. Data: 2017-08-10 22:24:08
    Od: s...@g...com

    Takie wynalazki jak Delphi, Java czy C# są dla frajerów co są skłonni siedzieć w
    kieszeni jednej firmy i żyć w jej własnym światku. POtem nie można się uwolnić z tego
    światka, gdyż "nie ma się doświadczenia" w innych językach. A dla rekrutera
    doświadczenie jest jak Pismo Święte - nie masz == odpadasz. I nikogo nie obchodzi, że
    niejaki guru unixowy Eric Raymond twierdzi, że do opanowania nowego języka
    potrzebujesz 1 (słownie: JEDNEGO) tygodnia!!! Jednak on miał chyba na myśli język bez
    biblioteki...

    Mnie natomiast nie obchodzi to, że firma używa korporacyjnego języka i rozwiązań (np.
    Windows Profesional z Active Directory, PHP, Java, C#) i jestem zdania, że powinni
    sobie szkolić pracowników jeśli ich potrzebują. Ale oni wolą latami dawać te same
    ogłoszenia i czekać na mesjasza (a co najmniej proroka) który zbawi ich w ich własnym
    widzi mi się.

    Ja jestem za wolnymi standardami i wieloplatformowymi rozwiązaniami. Dlatego odpada
    Asembler - bo nie przenośny (poza jeden procesor). I wybieram C++ jako główny język
    gdyż wraz z biblioteką Qt daje przenośność i możliwości. A przy tym odzwierciedla to
    czym jest procesor i komputer, bez warstw pośrednich, bez żadnego g*a, bez żadnej
    korporacyjnej ściemy. C++ jest rozwijany, jednak ja sam osobiście nie wiem po co, bo
    to co jest jest już na prawdę więcej niż wystarczające. Dodatkowo składania może nie
    jest aż tak doskonała jak w Pythonie, ale za to jest przejrzysta. Nawias między nazwą
    klasy, funkcji i instrukcji warunkowej daje łyk oddechu, przerywnik wyraźnie
    oddzielający blok kodu. To bardzo dobre rozwiązanie. Większe programy w Pythonie są
    nieczytelne właśnie przez zbity kod. C++ produkuje prawdziwe programy jak Asembler i
    jest dużo normalniejszy niż Pascal czy Ada. C++ to ekonomiczny język jeśli ma się
    taką bibliotekę jak Qt.

    Problem w tym, że teraz studia kończą ludzie co nie mają pojęcia czym jest adres w
    pamięci (czyli wskaźnik w C++), a co za tym idzie moim zdaniem nie wiedzą czym jest
    komputer ani jak na prawdę się go programuje. Bo jakieś skrypty w Python, PHP, C# czy
    Java to dziecko z podstawówki może klepać. A od człowieka po studiach informatycznych
    oczekiwać by można, że rozumie jak działa komputer. A obecnie w Polandi tak nie
    jest...

  • 94. Data: 2017-08-10 22:27:14
    Temat: Re: Ruststrukturalny jezy=
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik <g...@g...com> napisał:

    > Pomijając taki "drobiazg", że BASIC i VisualBasic to zupełnie różne języki.

    Nieprawda.
    Proponuje sie zapoznac takim Basic-kiem na PDP11 (lata 70-te)
    O wiel bardzie przypomina VB (czy inny strukturalny Basic) niz
    peek/poke-owo/goto-owe wypiciny z Commodore/Atari czy innego Olivetti

    AK

  • 95. Data: 2017-08-10 22:32:29
    Od: "AK" <n...@n...net>

    > I wybieram C++ jako główny język gdyż wraz z biblioteką Qt daje przenośność i
    możliwości.

    Hehe Ale sie usmialem:),
    C++ to najgorszy jezyk jaki poznalem.
    Mowie to znajac produkcyjnie j.prog. kilkanasie.
    Nie zmienia faktu (ze C++ to syf) moje ponad 30-etnie w nim stricte prtodukcyjne
    doswiadczenie i bycie prekursorem tego jezyka w czasach gdy w Polsce dominowal
    Clipper.

    AK

  • 96. Data: 2017-08-10 22:45:47
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Aug 2017 13:24:08 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Takie wynalazki jak Delphi, Java czy C#
    > są dla frajerów

    Zmartwię cię: prawdziwi twardziele piszą od razu kod natywny na
    heksadecymalnej klawiaturze, ew. w Fortranie IV. Język C jest dla
    mięczaków zbyt głupich aby opanować Cobol.

  • 97. Data: 2017-08-10 22:46:55
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Aug 2017 13:24:08 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > ru unixowy Eric Raymond twierdzi, że do opanowania nowego języka =
    > potrzebujesz 1 (słownie: JEDNEGO) tygodnia!!!

    Jeżeli tydzień liczymy bez weekendu, to miał rację.

  • 98. Data: 2017-08-10 22:48:08
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Aug 2017 13:24:08 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Mnie natomiast nie obchodzi to, że firma używa

    Masz rację.

    A firmy nie obchodzi co ciebie obchodzi.

    I też ma rację.

  • 99. Data: 2017-08-10 22:52:18
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Aug 2017 13:24:08 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Problem w tym, że teraz studia kończą ludzie co nie maj?=
    > ? pojęcia czym jest adres w pamięci (czyli wskaźnik w C++)=

    No no no.

    Tyle że cały dowcip w tym że wskaźnik to nie jest adres.

  • 100. Data: 2017-08-10 23:01:25
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Aug 2017 22:23:55 +0200, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Mono bylo zawsze a ostatnio MS uwolnil (ba! od lat wspiera) .NETa
    na unixy wszelkie.

    Czyli jednak MS?

    MS rozdawał za darmo Windows 10, skorzystałeś?

    No i nie zaprzeczaj - ciemna strona też jest fajna.