  • 11. Data: 2019-11-15 21:58:36
    Temat: Re: Rzucana o ziemie Toshiba c.d.
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 15 Nov 2019 18:11:23 +0100, Czarek wrote:

    > Właściciel sklepów Media Expert

    Aaaa.... sorry. Ponazywają się na wzór i podobieństwo niemców i już się
    człowiek myli... Niech jakość odgapią, a nie nazwę.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 12. Data: 2019-11-16 02:18:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-15, Andrzej P. Wozniak <u...@p...onet.pl.invalid> wrote:
    > Osoba podpisana jako Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    > Te z zatrzaskami nie pozwalają na wyrwanie wtyczki, ale przez to zwiększają
    > możliwość wyłamania (wtyczki lub gniazda), a możliwość przekrzywienia
    > wtyczki tylko ograniczają.

    Te bez zatrzasków przy drobnych ruchach kabla zaczynają się powoli
    luzować i wysuwać z gniazda. Jak jest zastrzask to mają mechaniczą
    barierę i zwykle po jej osiągnięciu dobry kontakt cały czas jest. Mam
    NAS w którym dopiero wamiana wszystkiego na zatrzaski zapewniłą stabilną
    pracę. Wcześniej co pewien czas siadał któryś z dysków i zaczynała się
    zabawa z wyciąganiem i wkładaniem wszystkich wtyczek..
    Wyłamanie to już jakby dość brutalna kategoria działań i jeszcze mi się
    nie zdarzyło.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2019-11-16 02:22:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-15, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Cztery dziury - zasilanie.

    A, te dziury. Te to tak, choć czego w sumie doświadczam/łem najczęściej
    wynikało z badziewiastego wykonania wtyczki - piny siedziały na tyle
    luźno, że były wpychane do środka wtyczki.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2019-11-16 02:35:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-11-16 02:18, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > barierę i zwykle po jej osiągnięciu dobry kontakt cały czas jest. Mam
    > NAS w którym dopiero wamiana wszystkiego na zatrzaski zapewniłą stabilną

    A jak wyglądają te zatrzaski? Będę za jakiś czas różne maszynki montował
    z dyskami sATA to bym zastosował. Dla mnie gniazda SATA wcale nie są
    rewelacyjne. Lekko się pociągnie pod skosem i już wtyczka wyłazi.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 15. Data: 2019-11-16 03:01:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-16, Krystek <s...@k...art.pl> wrote:

    > A jak wyglądają te zatrzaski? Będę za jakiś czas różne maszynki montował
    > z dyskami sATA to bym zastosował. Dla mnie gniazda SATA wcale nie są
    > rewelacyjne. Lekko się pociągnie pod skosem i już wtyczka wyłazi.

    https://www.kenable.co.uk/2957-large_default/kenable
    -locking-right-angle-sata-plug-to-straight-sata-plug
    -cable-lead-90cm-002741.jpg

    a tu bez:
    https://sgcdn.startech.com/005329/media/products/gal
    lery_large/SATAXLA1.Main.jpg

    Gniazda muszą do tego muszą pełne (zabudowane po bokach), takie jak
    zazwyczaj widuje się na płytach głownych.

    Na tańszych kartach bywają półotwarte tego typu:
    https://imgaz.staticbg.com/images/oaupload/banggood/
    images/A5/15/f8c4536c-196b-4629-bfc5-7c1057e5fd0b.jp
    i z nimi nie da rady.
    --
    Marcin

  • 16. Data: 2019-11-16 10:22:19
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 14 Nov 2019 17:54:08 +0100
    doszła do mnie wiadomość <zvddihjnzk3i$.dlg@tyczka.com>
    od Roman Tyczka <n...@b...no> :
    >Witam,
    >
    >Niedawno pisałem o Toshibie, którą właściciel sieci sklepów MediaMarkt
    >przysłał w podartej kopercie bąbelkowej o grubośći 3 mm.
    >
    >Teraz mam pytanie a propos dwóch parametrów SMART tego dysku, oto one:
    >
    >Raw Read Error Rate:
    >http://snap.ashampoo.com/uploads/2019-11-14/aKuB7pY
    oRBJH0RQIDVdC8hvvpigIeqdE2xGzhaIzBsBBfSKIJNlivB7fJEN
    oUQSQ.png

    Tym bym się nie przejmował, jak ci się chce, to poszukaj w dokumentacji producenta
    opisu
    parametrów SMART dla tego dysku(o ile gdzieś jest dostępna), moim zdaniem nic
    ciekawego
    nie wyczytasz, jeśli jest coś źle, to wcześniej pojawią się pending sectors i bad
    sectors.

    >Po kilku dniach przerwy (widać na wykresie te dni) komp włączony i NA DRUGI
    >dzień dziwny skok parametru i powrót do zera, co to może być?
    >
    >Throughput Performance:
    >http://snap.ashampoo.com/uploads/2019-11-14/w7GE2XH
    TJkJkxxSuAY0gn3cdDMDLXgMOEtTAm3UVG0b8xutXNS82pb9SNd9
    GjmVo.png

    Ten parametr może być zerowany po odcięciu zasilania, też nic ciekawego.

    >Czy ta wartość ma być wysoka czy niska i czy u mnie jest dobra?

    Nie ma się czym przejmować, olać.

  • 17. Data: 2019-11-16 10:37:46
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > A, te dziury. Te to tak, choć czego w sumie doświadczam/łem najczęściej
    > wynikało z badziewiastego wykonania wtyczki - piny siedziały na tyle
    > luźno, że były wpychane do środka wtyczki.

    U mnie w tamtym przypadku poluzowała się rurka - jest ze zgiętej blachy
    i trochę się rozgięła.

  • 18. Data: 2019-11-22 01:00:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Roman Tyczka" zvddihjnzk3i$....@t...com

    > dzień dziwny skok parametru i powrót do zera, co to może być?

    2^16 w 16 bitach może dać zero. ;)

    2^16=65536

    --