  • 1. Data: 2019-11-14 17:54:08
    Temat: Rzucana o ziemie Toshiba c.d.
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    Witam,

    Niedawno pisałem o Toshibie, którą właściciel sieci sklepów MediaMarkt
    przysłał w podartej kopercie bąbelkowej o grubośći 3 mm.

    Teraz mam pytanie a propos dwóch parametrów SMART tego dysku, oto one:

    Raw Read Error Rate:
    http://snap.ashampoo.com/uploads/2019-11-14/aKuB7pYo
    RBJH0RQIDVdC8hvvpigIeqdE2xGzhaIzBsBBfSKIJNlivB7fJENo
    UQSQ.png

    Po kilku dniach przerwy (widać na wykresie te dni) komp włączony i NA DRUGI
    dzień dziwny skok parametru i powrót do zera, co to może być?

    Throughput Performance:
    http://snap.ashampoo.com/uploads/2019-11-14/w7GE2XHT
    JkJkxxSuAY0gn3cdDMDLXgMOEtTAm3UVG0b8xutXNS82pb9SNd9G
    jmVo.png

    Czy ta wartość ma być wysoka czy niska i czy u mnie jest dobra?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 2. Data: 2019-11-14 19:58:42
    Temat: Re: Rzucana o ziemie Toshiba c.d.
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]

    > Po kilku dniach przerwy (widać na wykresie te dni) komp włączony i NA DRUGI
    > dzień dziwny skok parametru i powrót do zera, co to może być?

    Miałem kiedyś coś podobnego, ale mierzone nie SMARTEM, lecz programem
    monitorującym. Problem był w złączu USB3 zewnętrznego dysku. Według mnie
    może to być problem zewnętrzny - na przykład z zasilaniem.

> [...]
    jmVo.png

    > Czy ta wartość ma być wysoka czy niska i czy u mnie jest dobra?

    Jest to przepustowość - więc na chłopski rozum powinna być jak największa.

  • 3. Data: 2019-11-15 11:49:59
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 14 Nov 2019 19:58:42 +0100, Uncle Pete wrote:

    RBJH0RQIDVdC8hvvpigIeqdE2xGzhaIzBsBBfSKIJNlivB7fJENo
    UQSQ.png

    Fakt, że mam ten dysk wpięty w dodatkowe miejsce na wierzchu obudowy, w
    zasadzie nie tyle wpięty co wsunięty luzem i tak leży, może wstrząs kompa
    był i jakiś niestyk?

> [...]
    jmVo.png

    > Jest to przepustowość - więc na chłopski rozum powinna być jak największa.

    Niby tak, tylko czemu na początku było przez dwa dni zero?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 4. Data: 2019-11-15 12:21:32
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Fakt, że mam ten dysk wpięty w dodatkowe miejsce na wierzchu obudowy, w
    > zasadzie nie tyle wpięty co wsunięty luzem i tak leży, może wstrząs kompa
    > był i jakiś niestyk?

    W SATA chyba są lepsze wtyczki, przynajmniej ciasno siedzą, ale kto
    wie... W czasach PATA często molexy źle kontaktowały. Jeden raz nawet
    wymieniłem dysk na gwarancji, bo zachowywał się jak walnięty (długo nie
    mógł wystartować, pstrykał głowicami). Potem okazało się, że muszę
    podgiąć styki-rurki we wtyczce.

  • 5. Data: 2019-11-15 12:50:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zasilacze są wredne.

  • 6. Data: 2019-11-15 13:01:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-15, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > W SATA chyba są lepsze wtyczki, przynajmniej ciasno siedzą, ale kto

    Nie są lepsze ani na jotę. Przynajmniej te bez zatrzasków, choć z
    ztrzaskami też się potrafią sypać. Mam kilka zestawów z 4-12
    urządzeniami w dość ciasnych warunkach. Zestawić to z powrotem po
    rozbiórce aby działało to częstno cały cyrk.

    > wie... W czasach PATA często molexy źle kontaktowały. Jeden raz nawet

    Nigdy nie doświadczyłem. 40 dziur jakby lepiej jednak stabilizuje mimo,
    że i więcej skontaktów.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2019-11-15 13:38:13
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    > Nigdy nie doświadczyłem. 40 dziur jakby lepiej jednak stabilizuje mimo,
    > że i więcej skontaktów.

    Molexy miały 4 dziury ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 8. Data: 2019-11-15 14:27:30
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    w artykule <news:GswzF.105777$Qo.43675@fx12.ams1> pisze:

    > Nie są lepsze ani na jotę. Przynajmniej te bez zatrzasków, choć z
    > ztrzaskami też się potrafią sypać.

    Te z zatrzaskami nie pozwalają na wyrwanie wtyczki, ale przez to zwiększają
    możliwość wyłamania (wtyczki lub gniazda), a możliwość przekrzywienia
    wtyczki tylko ograniczają.

    > Nigdy nie doświadczyłem.

    Pomyliłeś molex od zasilania z taśmą sygnałową. W przypadku molexów zdarzało
    się ułamanie/wyszarpanie którejś ze skrajnych linek.

    > 40 dziur jakby lepiej jednak stabilizuje mimo, że i więcej skontaktów.

    Przy testowaniu dysków na taśmach 40 żyłowych zwykle dochodzi do poluzowania
    kontaktu na skrajnych stykach (pojawiają się przekłamania pojedynczych
    bitów), przy taśmach 80 żyłowych często pęka jeden z zatrzasków i styki
    luzują się po skosie zaczynając od ułamanego końca. W internecie jest dość
    opisów zaciskania wtyczki w imadle, aby nie dopuścić do przypadkowego
    nadłamania.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 9. Data: 2019-11-15 16:06:54
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Nigdy nie doświadczyłem. 40 dziur jakby lepiej jednak stabilizuje mimo,
    > że i więcej skontaktów.

    Cztery dziury - zasilanie.

  • 10. Data: 2019-11-15 18:11:23
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 14.11.2019 o 17:54, Roman Tyczka pisze:
    > Niedawno pisałem o Toshibie, którą właściciel sieci sklepów MediaMarkt

    Właściciel sklepów Media Expert

    --
    Czarek