  • 1. Data: 2019-04-04 22:24:12
    Temat: Czy nietrwałość anten GPS Fakra to ficzer?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Praktycznie co rok-dwa muszę zmieniać tą antenę w samochodzie. Nie tylko
    u siebie, ale w autach kolegów również to robię "po sąsiedzku". Najpierw
    zdarza się sporadycznie, że "auto" na mapie ni z gruszki ni z pietruszki
    ląduje w krzakach. Następny etap, to zegar na kokpicie i w kompie
    pokładowym zaczyna wskazywać przedziwny czas i datę a liczba dostępnych
    satelit zmniejsza się jak po jakimś armagedonie. Ostatnie stadium
    agonii, to nieruchoma mapa nawigacji, która zatrzymuje się w miejscu
    zgonu anteny po niedługiej jej agonii.

    Po wymianie anteny, wszystko wraca do normy. U siebie próbowałem
    oryginalnej na szybie. Próbowałem niezależnej. Efekt zawsze ten sam.

    WTF? Czy te urządzenia czerpią jakąś większą energię, która je sfajcza?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2019-04-04 22:53:47
    Temat: Re: Czy nietrwałość anten GPS Fakra to ficzer?
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 4 kwietnia 2019 15:24:18 UTC-5 użytkownik Marek S napisał:
> [...]
    > oryginalnej na szybie. Próbowałem niezależnej. Efekt zawsze ten sam.
    >
    > WTF? Czy te urządzenia czerpią jakąś większą energię, która je sfajcza?

    Najprosciej odpowiedziec przez zbadanie tego w jakim stanie jest antena zepsuta.
    Moze cynowe wiskersy?
    Moze popekane luty?
    A moze jakis kondensator tam sie grzeje od slonca i wysycha?
    A moze po prostu kabelek kiepski i sie urywa?

    Jak jedna rozbierzesz, pomierzysz to jak padnie to bedziesz wiedzial co padlo.

  • 3. Data: 2019-04-04 23:22:33
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-04-04 o 22:53, s...@g...com pisze:

    > Najprosciej odpowiedziec przez zbadanie tego w jakim stanie jest antena zepsuta.
    > Moze cynowe wiskersy?
    > Moze popekane luty?

    Musiałbym siekiery użyć by mieć szansę dotarcia do zatopionych w pastiku
    elementów.

    Ze śmietnika wygrzebałem jeden z modeli:

    https://drive.google.com/file/d/199y2uNArdRFAIkSGOO_
    gDnJDSJqHfXq3/view?usp=sharing

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2019-04-04 23:49:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 23:22, Marek S pisze:

> [...]
    > elementów.
    >
    > Ze śmietnika wygrzebałem jeden z modeli:

    Przez wiele lat woziłem taką przymagnesowaną do dachu dwóch albo trzech
    kolejnych samochodów. Stacja to był Fujitsu Pocket Loox N560 i jego
    firmowa antena. Używałem tego chyba z 6 lub 7 lat. Działało bez zarzutu.
    Później dostał to kolega, jeździł kolejne dwa lata, może nieco więcej.
    Sprzęt wrócił do mnie nadal działający.

    Sprzedałem też kilka identycznych zestawów dla klientów, nikt nie
    zgłaszał problemów.

    Marku, może te firmowe mają tak, jak niektóre z Mercedesów, że "psują"
    zamki, albo BMW, że skrzypi szyberdach, albo Audi - że głupieje nawigacja.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2019-04-05 01:26:24
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-04-04 o 23:49, Adam pisze:

    > Sprzedałem też kilka identycznych zestawów dla klientów, nikt nie
    > zgłaszał problemów.

    Przymagnesowana do dachu... czy to oznacza, ze poprzednia, oryginalna
    też Ci również nawaliła?

    > Marku, może te firmowe mają tak, jak niektóre z Mercedesów, że "psują"
    > zamki, albo BMW, że skrzypi szyberdach, albo Audi - że głupieje nawigacja.

    Też tak założyłem i wcale się nie pomyliłem. Jak wali się antena GPS, to
    pół samochodu nie działa. Dlatego szukałem i nadal szukam obejścia.
    Jasne, mogę co rok wymieniać antenę, to nieduży koszt. Nie o to chodzi.
    Zastanawia mnie awaryjność ich.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2019-04-05 09:19:39
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek S <p...@s...com> wrote:

    > Musiałbym siekiery użyć by mieć szansę dotarcia do zatopionych w pastiku
    > elementów.

    Na pewno są zatopione? Może dałoby się szlifierką?

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 7. Data: 2019-04-05 11:15:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 4 Apr 2019 22:24:12 +0200, Marek S <p...@s...com> wrote:
    > Praktycznie co rok-dwa muszę zmieniać tą antenę w samochodzie.

    Wymienna antena GPS w samochodzie? Nie rozumiem, możesz opisać co to
    takiego i po co to? Anteny GPS są najczęściej zintegrowane z
    odbiornikiem.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2019-04-05 11:50:33
    Od: d...@w...pl

    W dniu piątek, 5 kwietnia 2019 11:15:52 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Wymienna antena GPS w samochodzie? Nie rozumiem, możesz opisać co to
    > takiego i po co to? Anteny GPS są najczęściej zintegrowane z
    > odbiornikiem.

    Teraz to sobie mogą być, bo w ciągu ostatnich lat niesamowicie wzrosła czułość
    odbiorników (oraz conieco jakość satelitów).
    Ale jednak lepiej mieć antenę na dachu niż pod dachem.
    Bo nawet pod szybą lepiej będzie, gdy jedziesz na południe niż na północ ;P
    W DC tramwwaje od 25 lat jeżdżą z odbiornikami GPS (jeszcze trzeba było się z SA
    męczyć) i wszędzie są anteny montowane na dachu i "z kabelkiem".
    Są sztuki (tzn. sztuki tramwaju, a nie odbiornika), gdzie takich anten jest 3 - a
    nawet więcej...
    Jak nie popsują przy remoncie wagonu to są praktycznie nieśmiertelne, produkcja
    trimble.

  • 9. Data: 2019-04-05 14:16:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-05 o 01:26, Marek S pisze:

    > Przymagnesowana do dachu... czy to oznacza, ze poprzednia, oryginalna
    > też Ci również nawaliła?

    PDA Fujitsu ma wbudowaną antenę GPS. Ale ze względu na to, że jeździłem
    czasami różnymi fordami z grzałkami w przedniej szybie, dokupiłem antenę
    zewnętrzną, trzymającą się na magnesie na dachu.
    Bywało, że przez kilka/kilkanaście dni w ogóle jej nie zdejmowałem
    (parkowałem w bezpiecznych miejscach), a miesięcznie robiłem
    kilka-kilkanaście tys. km.

> [...]
    > pół samochodu nie działa. Dlatego szukałem i nadal szukam obejścia.
    > Jasne, mogę co rok wymieniać antenę, to nieduży koszt. Nie o to chodzi.

    Tutaj poszukałbym w takim razie innej anteny, kwestia tylko jaki
    protokół i jakie zasilanie. No, chyba, że pasywna - to tylko typ anteny
    i wtyczka.

    Widocznie jest błędnie zaprojektowana, ewentualnie niedopatrzenie
    konstrukcyjne.
    Nie przejmuj się, przez jakaś niewielką pierdółkę Kia chyba Carnival
    miała ogromne problemy z elektroniką. Chyba większe, niż Twój pojazd.
    Dlatego ja wolę teraz nieco prostsze, starsze autka. Wystarczą mi
    problemy, jakie miałem z Freelanderem TD4.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2019-04-05 15:29:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >PDA Fujitsu ma wbudowaną antenę GPS. Ale ze względu na to, że
    >jeździłem czasami różnymi fordami z grzałkami w przedniej szybie,
    >dokupiłem antenę zewnętrzną, trzymającą się na magnesie na dachu.

    Moim nawigacjom ford nie przeszkadzal.
    ale jak kiedys pomyslalem i przyjrzalem sie ... to wplyw jakby byl.

> [...]
    >Nie przejmuj się, przez jakaś niewielką pierdółkę Kia chyba Carnival
    >miała ogromne problemy z elektroniką. Chyba większe, niż Twój pojazd.

    No ale co oni - nie wiedza ze sa tunele, garaze, parkingi podziemne,
    czy w koncu wysokie miasta, gdzie trudniej o sygnal ?

    J.