  • 1. Data: 2009-10-24 22:31:49
    Temat: STMotyl
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Na STM32 Tech Days dostałem zestaw STM32Butterfly z STM32F107VBT6. Przez
    sobotę chciałem z nim coś zrobić, ale... został tak skonstruowany, żeby dało
    się programować jedynie JTAGiem. Namęczyłem się nieźle, żeby przyglutować
    przewody do programowania przez USART1. Niestety nie ruszył mi tego
    programator, a mam najnowszy Flash loader demonstrator 2.0.0 :( Wypisuje mi
    tekst: "Unrecognized device... Please, reset your device then try again".
    Na stole mam też minimoduł z STM32F103VCT6 - z nim nigdy nie miałem
    problemów, zawsze programuję przez USART1.
    Oczywiście do programowania ustawiam Boot0=1, Boot1=0, PA9 odłączyłem od
    VBUS. Ciągłość połączeń USARTa jak i BOOTx jest.
    Zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz. Na linii TxD (PA9) co około 500 ms
    pojawia się stan niski na 35ms, następnie wysoki na ok 5ms, po czym stan
    jakby trzeci. W '103 tak się nie dzieje.

    W nocie dotyczącej bootloadera w '105, '107
    http://www.st.com/stonline/products/literature/an/14
    156.pdf
    jest napisane, że da się ładować również przez USART2. Ciekawe! Okazuje się,
    że piny są wyprowadzone na płytce. Jednak nic z tego. Programator wypisuje:
    "No response from the target, the Boot loader can not be started. [...]".

    Co się dzieje? Czy ktoś ma procki 105/107 i programuje je przez USART? A
    może jest jeszcze jakiś myk, który blokuje programowanie? Czy JTAGiem da się
    zablokować bootloader?

    Michał

  • 2. Data: 2009-10-26 21:57:06
    Temat: Re: STMotyl
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Odpowiem sobie sam. W STM32F105/7 jest poważny błąd (zwany w erracie
    'ograniczeniem krzemu')
    http://www.st.com/stonline/products/literature/es/15
    866.pdf
    http://www.st.com/mcu/forums-cat-8870-23.html
    Bez podciągnięcia czterech nóżek nie obejdzie się.
    Jeszcze fajniej jest w przypadku obudowy 64 pin, w której nie ma jednego z
    wyprowadzeń potrzebnego do wstania bootloadera. A zatem bootloadera po
    prostu nie ma! Grrrr. Oczywiście mam układ z błędem.

    Michał

  • 3. Data: 2009-10-29 21:59:51
    Od: z...@n...pl

    W artykule <hc565f$t5$1@atlantis.news.neostrada.pl> Michał Lankosz napisal(a):

> [...]
    > wyprowadzeń potrzebnego do wstania bootloadera. A zatem bootloadera po
    > prostu nie ma! Grrrr. Oczywiście mam układ z błędem.

    Aha, to dlatego je rozdajĄ...
    ;)