  • 11. Data: 2013-12-16 14:18:05
    Temat: Re: Samochody bez PJ
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:

    > Tnx. Choć pasy w mało stabilnym wehikule wydają mi się średnio-rozsądnym
    > pomysłem...

    Taki przepis :)

    http://www.arslege.pl/obowiazek-uzywania-kaskow-prze
    z-motocyklistow-i-motorowerzystow/k168/a22289/

    > Kask to nie tylko okulary.
    > Nie kwestionuję sensowności używania kasku, a prawny obowiązek jego
    > używania. Nie życzę sobie być zmuszany tam, gdzie tylko ja mogę na czymś
    > ucierpieć.

    Ja jestem za nakazem ochrony oczu na motocyklu - a w jaki sposób (czy to
    kask, czy okulary) to już bez znaczenia. Chodzi o to, żeby ktoś nie mógł
    spowodować wypadku przez to, że coś mu wpadnie do oka. A bez ochrony oczu
    wpadnie. Mój kask po ok. 80 km w pewny letni wieczór:

    http://motogof.tumblr.com/post/53100799597/

    A i pszczółkę maję w chłodnicy raz znalazłem :)

    http://motogof.tumblr.com/post/58362837825/

    > Dokładnie taki sam powód jest do karania za jazdę bez kasku, jak i za
    > chodzenie zimą bez czapki i szalika. Czyli podnoszone przez niektórych
    > nawiedzonych "społeczne koszty leczenia".

    No niekoniecznie... to jak z nakazem jazdy w pasach (nie popieram) vs
    nakazem jazdy na zimowych gumach (popieram). Czyjeś zdrowie to jego
    problem i jego ryzyko, ale brak ochrony oczu, czy zimówek, ma realny
    wpływ na bezpieczeństwo innych. Oczywiście zmieniłbym przepis tak,
    żeby nie dotyczył kasku, tylko ochrony oczu.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 12. Data: 2013-12-16 14:22:38
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Nie prawda.
    > Kask chroni głowę, oczy chronią gogle, okulary lub szybka w kasku,
    > sam kask nie chroni oczu.
    > Co więcej do dzisiaj są w sprzedaży kaski bez szybki.

    Ok, bardziej precyzyjnie.

    Kask po pierwsze chroni głowę, ale bez niego ciężko jechać motocyklem,
    bo nic nie chroni oczu (chyba że założy się okulary albo gogle). To jak
    z butami motocyklowymi - raz że chronią, ale dwa że bez nich jest mało
    wygodnie (kto zrobił kilkaset km motocyklem w adidasach ten zrozumie,
    nie dotyczy rzecz jasna skuterów).

    http://motogof.tumblr.com/

  • 13. Data: 2013-12-16 14:38:28
    Od: Tadzik <t...@n...gmailu.costam>

    On Mon, 16 Dec 2013 13:18:05 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
    Wysocki) wrote:
    > A i pszczółkę maję w chłodnicy raz znalazłem

    Ale to przecież nie jest żadna pszczółka!
    Jakby Cię to uje....ło w twarz a już niedajboże wewnątrz jamy gębowej
    to umierasz! Znam przypadki, że na rowerze tak się stało.
    --
    Pozdro
    Tadzik

  • 14. Data: 2013-12-16 14:43:15
    Od: Tadzik <t...@n...gmailu.costam>

    On Mon, 16 Dec 2013 10:56:15 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > Nie prawda.
    Pie rdolisz!
    Słownik sobie kup!
    > Kask chroni głowę, oczy chronią gogle, okulary
    > lub szybka w kasku,

    Po tej wypowiedzi wnioskuję, że nigdy motocyklem nie jeździłeś więc
    dalsza dyskusja nie ma sensu!
    Aloha! :)
    --
    Pozdro
    Tadzik

  • 15. Data: 2013-12-16 14:44:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-12-16 14:22, Użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Ok, bardziej precyzyjnie.
    >
    > Kask po pierwsze chroni głowę, ale bez niego ciężko jechać motocyklem,
    > bo nic nie chroni oczu (chyba że założy się okulary albo gogle). To jak

    Się powtórzę: "do dzisiaj są w sprzedaży kaski bez szybki".

    > z butami motocyklowymi - raz że chronią, ale dwa że bez nich jest mało
    > wygodnie (kto zrobił kilkaset km motocyklem w adidasach ten zrozumie,
    > nie dotyczy rzecz jasna skuterów).

    Nigdy nie używałem czegoś takiego jak "buty motocyklowe" nie
    widziałem potrzeby, fakt że w adidasach na motorze też nie
    jeździłem. Ale dresem nie jestem ani nie byłem i adidasy to
    zakładam jak jadę na rowerze.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2013-12-16 14:48:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-12-16 13:07, Użytkownik Trybun napisał:

    > W Polsce normalnie - 3ci sąsiad kupił niedawno - 2wu cylindrowy dieselek
    > o pojemności 50 cm - 6 letni - cena zakupu 13,5 tys zł.. Nie wymaga
    > żadnych uprawnień. Zarejestrowany jaklo 'Inne". W środku dla kierowcy i
    > pasażera więcej miejsca niż w maluchu. Spalanie około 3 litrów na 100.

    Brak biegów, zamiast skrzyni wariator jak w skuterze i prędkość
    zdławiona do 40 lub 45km/h. Miałem okazję się takim wynalazkiem
    przejechać i poznać cenę nowego, zdecydowanie wolał bym skuter.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2013-12-16 14:53:44
    Od: Tadzik <t...@n...gmailu.costam>

    On Mon, 16 Dec 2013 14:48:54 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > wolał bym

    Słownik ku rwa słownik 'se' kup
    --
    Pozdro
    Tadzik

  • 18. Data: 2013-12-16 15:20:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-12-16 14:53, Użytkownik Tadzik napisał:

    > Słownik ku rwa słownik 'se' kup

    Nie ma po co, trafi się idiota dyskutant z brakiem argumentów
    to będzie szczęśliwy że przynajmniej błąd wytknął. Jak widać
    na twoim przykładzie zadziałało zgodnie z założeniem.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2013-12-16 16:16:47
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-16 14:18, Adam Wysocki pisze:

    > A i pszczółkę maję w chłodnicy raz znalazłem :)
    >
    > http://motogof.tumblr.com/post/58362837825/

    Fuj! Co to za robal? To chyba jakaś ważka... ?

    Znów przypowiastka. Jechałem rowerem ("jechał szybko, było z góry"),
    latem, oczywiście w okularach (obszernych, p/słonecznych). I zobaczyłem
    przed sobą na ułamek sekundy szerszenia, który odbił się od moich
    okularów i wpadł przez "otwór szyjny" pod luźno furkoczącą po moim
    torsie T-shirkę.
    Nie wyobrażacie sobie jakie sztuki stary facet na rowerze potrafi
    wywijać, jak ma motywację :) Obeszło się bez przewrotki, szerszeń
    skończył jako duża, paskudna żółta plama na koszulce, ja na szczęście
    bez ukąszenia. Udało mi się odpowiednio klasnąć przez koszulkę.

    > No niekoniecznie... to jak z nakazem jazdy w pasach (nie popieram) vs
    > nakazem jazdy na zimowych gumach (popieram). Czyjeś zdrowie to jego

    Tu znów mamy "niuans". Jadąc na przednim siedzeniu zdecydowanie wolę,
    żeby osoba jadąca na tylnym była przypięta pasami, zamiast żeby mi
    urwała łeb jak będzie pospiesznie wychodzić przez przednią szybę. Jeśli
    jestem kierowcą, to pół bidy. Mówię "nie ruszę, dopóki się nie
    zapniesz". Jeśli jadę obok kierowcy, to ludzie czasem na mnie dziwnie
    patrzą, gdy się dopominam o zapięcie pasów z tyłu.

    > problem i jego ryzyko, ale brak ochrony oczu, czy zimówek, ma realny
    > wpływ na bezpieczeństwo innych. Oczywiście zmieniłbym przepis tak,
    > żeby nie dotyczył kasku, tylko ochrony oczu.

    Znów, stosując konsekwentnie moją "wykładnię prawa" uważam, że nie ma
    znaczenia, czy ktoś spowodował wypadek, bo był głupi i nieuważny, czy
    dlatego, że mu mucha wpadła do oka (czyli był głupi i nieprzewidujący).
    Spowodował - ma ponieść konsekwencje.
    Prawo nie musi każdemu narzucać, że jak ćwiczy taniec z szablami, to ma
    sprawdzić czy ktoś obok nie stoi.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 20. Data: 2013-12-16 18:46:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-12-16 15:20, RadoslawF pisze:

    > Nie ma po co, trafi się idiota dyskutant z brakiem argumentów
    > to będzie szczęśliwy że przynajmniej błąd wytknął. Jak widać
    (...)

    Ale Tobie jednak zdarza się błędami sypać co i rusz :(
    Aczkolwiek słownik Twego interlokutora wydaje się dość naganny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam