  • 1. Data: 2010-07-12 11:10:57
    Temat: Samsung le32r81b wyłącza świetlówkę po 1s
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Za każdym razem po włączeniu TV obraz pojawia się na 1 sekundę po czym
    gaśnie świetlówka. Obraz jest nadal bo jak się przyjrzeć to widać pod
    światło. Działają też wszystkie funkcje. TV ma 2 lata i trochę czyli chwila
    po gwarancji.
    Co to może być? Działa jakieś zabezpieczenie? Bo chyba to nie zimny lut.
    Usterka jest 100% powtarzalna.

    PC

  • 2. Data: 2010-07-12 11:19:53
    Temat: Re: Samsung le32r81b wyłącza świetlówkę po 1s
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello PC,

    Monday, July 12, 2010, 1:10:57 PM, you wrote:

> [...]
    > po gwarancji.
    > Co to może być? Działa jakieś zabezpieczenie? Bo chyba to nie zimny lut.

    Tak ma właśnie być - koniec gwarancji i koniec działania. Nie po to
    wielkie koncerny wprowadziły lutowanie bezołowiowe, żeby teraz ludzie
    sprzęt po gwarancji naprawiali. Masz wyrzucić i kupić nowy.

    Zabezpieczeniem są właśnie nietrwałe lutowania :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2010-07-12 18:05:29
    Od: zenek <z...@o...pl>

    PC pisze:
> [...]
    > po gwarancji.
    > Co to może być? Działa jakieś zabezpieczenie? Bo chyba to nie zimny lut.

    Mialem podobna usterke w innym modelu okazalo sie ze padl mosfet przy
    koncowce i uklad sterujacy wylaczal podswietlanie.

  • 4. Data: 2010-07-12 21:01:41
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > sprzęt po gwarancji naprawiali. Masz wyrzucić i kupić nowy.
    >
    > Zabezpieczeniem są właśnie nietrwałe lutowania :(

    jakby tak bylo to raczej uC by byly z samo-kasujacym sie firmware,
    taka praktyke niegdys stosowal HP w aparatach photosmart (po gwarancji
    aparat 'formatowal' sobie pamiec flash - oczywiscie dalo sie wgrac od nowa,
    ale teraz technika poszla do przodu i sa procki z code protection)

    ad usterki to pewnie albo uwalona swietlowka (probuje ja zapalic ale nie
    udaje sie utrzymac jonizacji) albo sam inwerter (przegrzewa sie cos i wlacza
    sie bezp. termiczny)
    inwerter zwykle i tak robia na granicy wytrzymalosci , a i swietlowka sie
    wypali, wiec najlepiej po prostu zaopatrzyc sie w komplet poki jeszcze ktos
    pamieta ze takie cos na rynku bylo...

  • 5. Data: 2010-07-13 00:56:52
    Od: robmac <r...@k...pl>

    On 12 Lip, 13:10, "PC" <l...@w...pl> wrote:
    > Za każdym razem po włączeniu TV obraz pojawia się na 1 sekundę po czym
    > gaśnie świetlówka.

    Obstawiam uszkodzone kondensatory w inwerterze.
    Samsung po mistrzowsku projektuje te sprzęty, zaraz po gwarancji
    padają.

    --
    RobMac

  • 6. Data: 2010-07-13 11:12:43
    Od: "PC" <l...@w...pl>

> [...]
    > inwerter zwykle i tak robia na granicy wytrzymalosci , a i swietlowka sie
    > wypali, wiec najlepiej po prostu zaopatrzyc sie w komplet poki jeszcze

    Jest 12 świetlówek a kondensatory wyglądają ok. Mimo wszystko zacznę od ich
    wymiany.

    PC

  • 7. Data: 2010-07-13 11:14:30
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Obstawiam uszkodzone kondensatory w inwerterze.
    Samsung po mistrzowsku projektuje te sprzęty, zaraz po gwarancji
    padają.

    Wymienię je choć wyglądają ok. W najgorszym wypadku kupię inwerter. Mozna
    używkę dostać za 100zł.

    PC