  • 1. Data: 2011-08-05 08:45:47
    Temat: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    No to pojechali. I tak od dawna mieli nabardziej zniechęcające warunki
    reklamacji dysków. Teraz to w ogóle dziwię się, że jeszcze ktoś będzie
    kupował ich produkty.

    http://bit.ly/pxWGlE

  • 2. Data: 2011-08-05 11:24:35
    Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Doxent pisze:
    > No to pojechali. I tak od dawna mieli nabardziej zniechęcające warunki
    > reklamacji dysków. Teraz to w ogóle dziwię się, że jeszcze ktoś będzie
    > kupował ich produkty.

    Dobre uzasadnienie:

    "Te zmiany odzwierciedlają nasze dążenia do skoncentrowania się na
    inwestycjach w produkty najwyżej cenione przez naszych klientów"

    Ale o sso chodzi?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2011-08-05 11:29:17
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Piotr Rezmer"
    >Dobre uzasadnienie:
    >
    >"Te zmiany odzwierciedlają nasze dążenia do skoncentrowania się na
    >inwestycjach w produkty najwyżej cenione przez naszych klientów"
    >
    >Ale o sso chodzi?

    Chodzi o to, że tną koszty jak mogą i usiłują przedstawić ci to jako
    troskę o twoje dobro, bo rzekomo mają się za to skoncentrować na
    rzeczach bardziej istotnych dla klienta.

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 4. Data: 2011-08-05 11:51:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mariusz Kruk" s...@e...rdc.pl

    > Chodzi o to, że tną koszty jak mogą i usiłują przedstawić ci to jako
    > troskę o twoje dobro, bo rzekomo mają się za to skoncentrować na
    > rzeczach bardziej istotnych dla klienta.

    Dla mnie istotną rzeczą jest cena -- im mniej Seagate zapłaci
    za tych, którzy wbijają dyskami gwoździe, tym niższa będzie
    cena nowego dysku. :) Proste...

    Po dwóch latach wartość nośnika spada drastycznie.
    Może nie do zera, ale jednak drastycznie. w maju
    2009 roku zapłaciłem 300 złotych za 320 GB zewnętrznej
    Toshiby (na pudełku była inna nazwa) a w maju tego roku
    za 300 złotych mogłem kupić 1 TB zewnętrznego Samsunga...

    Zapewne w maju 2012 roku 1 TB zewnętrznego dysku 2.5 calowego
    będzie kosztował około około 150 złotych. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2011-08-05 12:05:58
    Od: z <z...@g...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Dla mnie istotną rzeczą jest cena --

    Jako że dyski są częścią najmniej żywotną wolałbym żeby dla dobra
    klienta ;-) skupili się na ich jakości bo więcej mam problemów z
    padającymi dyskami niż z za małymi dyskami.
    Ale wiem że nie wszyscy tak mają i dlatego lemingi zapewne się ucieszą
    na myśl o częstszej wymianie za mniejszą cenę gigabajta. :-)

  • 6. Data: 2011-08-05 12:34:56
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Doxent" No to pojechali. I tak od dawna mieli nabardziej
    > zniechęcające warunki reklamacji dysków. Teraz to w ogóle dziwię się, że
    > jeszcze ktoś będzie kupował ich produkty.

    Nie bardzo rozumiem to: "nabardziej zniechęcające warunki reklamacji
    dysków". Wydaje sie ze procedura byla wyjatowo prosta. Uzyskanie
    RMA, zapakowanie i wysylka do serwisu. Czasem dysk z wymiany byl
    spowrotem w ciagu tygodnia. Co w tym niechajacego?
    AM

  • 7. Data: 2011-08-05 13:04:28
    Od: Salata <s...@n...interia.pl>

    > Dla mnie istotną rzeczą jest cena -- im mniej Seagate zapłaci
    > za tych, którzy wbijają dyskami gwoździe, tym niższa będzie
    > cena nowego dysku. :) Proste...

    Jakos ponad rok Seagate wprowadzil ograniczenia przyjmowanych dyskow do
    reklamacji. Ja dyskami nie wbijam gwozdzi i padly mi 3 sztuki z czego
    jeden "refurbished". Nizsza cena wymaga nizszej jakosci komponentow.
    Reklamacje i ich obsluga zmniejsza zyski firmy. Pewnie maja okreslony
    model wdrozony odnosnie jakosci, ktory zaklada ilosc zwrotow. Tylko im
    sie pewnie wysypal ze wzgledu na zwiekszony procent zwrotow, wiec
    wprowadzili te zmiany czasu RMA.

> [...]
    > Toshiby (na pudełku była inna nazwa) a w maju tego roku
    > za 300 złotych mogłem kupić 1 TB zewnętrznego Samsunga...

    Co nie zmienia faktu, ze jak kupilem dysk za 500 pln to nie chce po 2
    latach stracic danych i kupowac nowego, chociaz jakbym mial zaplacic za
    niego 50% ceny.

    Salata

  • 8. Data: 2011-08-05 13:05:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" j1gmb9$6k8$...@i...gazeta.pl

    > Jako że dyski są częścią najmniej żywotną

    Drożdże są pod tym względem lepsze od dysków? :)

    Problem dysków polega na czymś innym -- dziś dysk wydaje
    się olbrzymi, za kilka lat trudno zgadnąć, do czego można
    wykorzystać tak małą pojemność...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2011-08-05 13:07:30
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.08.2011 13:24, Piotr Rezmer pisze:

    > Dobre uzasadnienie:
    >
    > "Te zmiany odzwierciedlają nasze dążenia do skoncentrowania się na
    > inwestycjach w produkty najwyżej cenione przez naszych klientów"
    >
    > Ale o sso chodzi?

    Marketoid zarobił na premię...

    Swoją szosą - co teraz kupować? Wcześniej kupowałem Samsungi i
    generalnie byłem zadowolony z jakości.

    Z WD mam niemiłe doświadczenia, ale albo bardzo dawne, albo tylko jedno.

    Hitachi może?

  • 10. Data: 2011-08-05 13:10:53
    Od: Salata <s...@n...interia.pl>

    W dniu 2011-08-05 14:34, Hades pisze:
> [...]
    > RMA, zapakowanie i wysylka do serwisu. Czasem dysk z wymiany byl
    > spowrotem w ciagu tygodnia. Co w tym niechajacego?
    Pewnie chodzilo mu o to, ze jak dysk ma widoczne uszkodzenie mechaniczne
    to nie naprawiaja/wymieniaja w ramach gwarancji.

    Co nie zmienia faktu, ze trzeba bedzie trzymac paragon zakupu, o co
    wczesniej nie trzeba bylo sie martwic. Wystrczyl numer seryjny. Teraz od
    daty produkcji do zakupu moze minac 6 miesiecy, ktore zrobi roznice.

    Kiedy Seagate kupil dzial HDD Samsunga to juz nie ma alternatywy. Do WD
    jestem zrazony, bo swojego czasu padalo mi 100% dyskow (4szt) i nerwow
    ile stracilem to lepiej nie mowic. Jak na razie na 8 HDD od Seagate'a
    padlo "tylko" 3.

    Salata