  • 71. Data: 2011-08-16 17:00:12
    Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 16/08/2011 17:31, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > na sekundę,
    > około 200 na minutę, ale tylko pierwszych kilka) miałem kłopot ze
    > strzelnością. :)
    >
    > A jakie są wyniki megabajtowe?
    >
    > 21 896 131 bajtów jedno z pierwszych zdjęć (jedenaste) z tej serii
    > liczącej sobie ponad setkę (126) fotek
    >
    > 16 542 015 bajtów jedno z ostatnich zdjęć (piąte od końca) z tej
    > samej serii liczącej sobie ponad setkę fotek
    >
    > Czas pstrykania -- nieco ponad 11 minut. (11 minut i 11 sekund?)
    >

    > 16542015/21896131=0,755476618220817
    >
    > Stosunek 3 do 4. :)
    >
    > Tak oto szum wpływa na wielkość fotki. :)

    Pisałem dość wyraźnie, że na wielkość pliku wpływa ilość szczegółów.
    Zdjęcie czarnego dekla na iso 100 będzie mieć szczegółów mniej, niż
    zdjęcie tego samego dekla na ISO 1600 z racji szumu.

    Miałem nadzieję, że nie trzeba tego samego pisać po raz kolejny, widać
    przeliczyłem twoją inteligencję.

    > zatem i niejako uniwersalnym, zaś sam RAWkowy zapis mapy bitowej
    > z matrycy aparatu (czy z bufora) nie ma tutaj swych wcześniejszych
    > odpowiedników/zapisów/formatów/sposobów/reprezentant
    ów i jako taki
    > nie może być uważany za zapis skompresowany.

    Musisz koniecznie zgłosić inżynierom Canona, że się mylą. Boję się
    tylko, że z Twoim zamiłowaniem do opisów przyrody w korespondencji, nie
    dotrwają nawet do połowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 72. Data: 2011-08-16 17:32:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kamil" j2e7ms$b0j$...@i...gazeta.pl

> [...]

    > Miałem nadzieję, że nie trzeba tego samego pisać po raz kolejny, widać przeliczyłem

    Przeliczasz inteligencję, ale nie umiesz przeliczać szumu. ;)
    Szum jednoznacznie zależy od grzania matrycy. I ja wykazałem,
    że nie ma korelacji typu -- nagrzanie_matrycy <==> wielkość_pliku_CR2.

    ów i jako taki

    > Musisz koniecznie zgłosić inżynierom Canona, że się mylą. Boję się

    Nie lękaj się. ;)

    > tylko, że z Twoim zamiłowaniem do opisów przyrody w korespondencji, nie dotrwają
    nawet do połowy.

    Powiadasz, że muszę napisać coś, po czym jeszcze raz to samo, aby
    mój czytelnik, czytając tylko połowę tego, co napisałem, pojął,
    o co mi chodziło? Zaskakujesz mnie! ;) Toż ja tak (prawie tak)
    robię stale -- piszę coś wielokrotnie, aby czytelnik mógł pojąc
    nawet wtedy, gdy przeczyta tylko połowę. :) [lub ćwierć, czy nawet mniej...]

    Tak kiedyś rozwiązałem zadanie na kolokwium. Najpierw jedno rozwiązanie,
    później pionowa krecha i po prawej stronie rozwiązanie tego samego zadana,
    ale uzyskane inna drogą. Niestety, pisząc niejako na marginesie, miałem mniej
    miejsca, więc i zapisałem to dodatkowe rozwiązanie nieco mocniej kompresując ;)
    moje myśli. Prowadząca ćwiczenia zupełnie nie zauważyła tego ,,zasadniczego''
    rozwiązania, znajdującego się po lewej stronie kreski -- stwierdziła, że
    musiała nieco pogłówkować, gdyż za mocno upraszczałem... Bardzo szczegółowe
    opisy po lewej stronie umknęły jej uwadze. ;)

    .--------------------------.
    | rozwiązanie K rozw. |
    | właściwe, ## R dod., |
    | czyli |---| E nieco |
    | zasadnicze /_/ C upro- |
    | z wieloma .__. H szczo |
    | rysunkami A ne... |
    '--------------------------'

    Albo inaczej -- tak zwykle rozwiązywałem zadania, ale ta sytuacja utkwiła
    mi w pamięci, bo prowadząca pominęła szczegółowo (zbyt szczegółowo?) opisane
    rozwiązanie i zajęła się mniej jasnym, które na szczęście zrozumiała. :)

    -=-

    Co do mojej powinności wobec Canona... Zapewne usiłowaliby wyjaśnić
    mi to właśnie, co ja usiłuję tłumaczyć (bezskutecznie) Tobie... Że
    nie jest ważne to, czy tam jest kompresja, czy jej nie ma, :) lecz
    ważne jest to, że nie ma strat w zapisie. Każde zdjęcie jest swoistą
    kompresją świata. :) Na dodatek -- stratną i niekoniecznie ;) wierną...
    Ale to problem dla filozofa.

    Informatyk raczej widzi, że z kilku megabajtów (zarejestrowanych przez
    matrycę) otrzymano ćwierć setki megabajtów w pliku CR2, czyli słaba to
    kompresja. :) Dodatki typu miniatury JPG czy Exif niewiele tu tłumaczą.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 73. Data: 2011-08-17 00:48:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kamil" j23fs5$j9n$...@i...gazeta.pl

    > Zrób zdjęcia z zamkniętym deklem na różnych czułościach i przekonasz się, że różny
    poziom szumów będzie się inaczej kompresować w
    > pliku wynikowym.

    Wprawdzie nie z zamkniętym deklem, ale na różnych czułościach:

    22 180 678 <-- ISO 200 paw w parku
    21 837 397 <-- ISO 100 gołąb na ulicy
    17 893 860 <-- ISO 100 dziewczyna na plaży
    16 573 749 <-- ISO 1600 koń z 15 sierpnia

    A to pobieżne szukanie. Dokładniejsze -- pokazałoby ciekawsze efekty. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'