  • 1. Data: 2010-09-08 09:44:25
    Temat: Segment B z automatem
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Szukam auta do miasta segmentu B z automatem ale prawdziwym, rocznik
    2006-2008 Wszystko co znajduję to tylko ręczna skrzynia z siłownikiem. Czy
    coś poza koncernem VAG znajdę?
    P.S. Tak mnie naszło przemyślenie czemu tych aut (z automatem) jest tak mało
    skoro z racji wymiarów i osiągów są to auta typowo miejskie.

  • 2. Data: 2010-09-08 09:50:58
    Temat: Re: Segment B z automatem
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Agent wrote:

> [...]
    > przemyślenie czemu tych aut (z automatem) jest tak mało skoro z racji
    > wymiarów i osiągów są to auta typowo miejskie.

    Bo automat to dodatkowe 6-8k pln. W przypadku samochodu za 100k pln to
    nie jest duży wzrost ceny, ale gdy autko kosztuje 35k pln - 8k to już
    duży procent.

    W dodatku jednak zżera trochę momentu i przy małych silniczkach w
    mniemaniu producentów ma to znaczenie.

    Sam dla żony szukam dokładnie tego samego...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 3. Data: 2010-09-08 10:47:36
    Od: "Marcin Luty" <m...@g...com>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości grup
    > Szukam auta do miasta segmentu B z automatem ale prawdziwym, rocznik
    > 2006-2008 Wszystko co znajduję to tylko ręczna skrzynia z siłownikiem. Czy
    > coś poza koncernem VAG znajdę?

    Na pewno Corsa poprzedniej generacji. Jezdzilem taka w Bristolu. Mul jak
    cholera ale przynajmniej odpada zmiana biegow niewlasciwa reka :-)

    --
    ml

  • 4. Data: 2010-09-08 10:52:54
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2010-09-08 09:44, Agent pisze:
> [...]
    > P.S. Tak mnie naszło przemyślenie czemu tych aut (z automatem) jest tak
    > mało skoro z racji wymiarów i osiągów są to auta typowo miejskie.

    chevrolet aveo, mini cooper (nowszy, model 2002-2007 ma cvt), toyota
    yaris, golf, a3, ibiza.

  • 5. Data: 2010-09-08 11:03:21
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Na pewno Corsa poprzedniej generacji. Jezdzilem taka w Bristolu. Mul jak
    > cholera ale przynajmniej odpada zmiana biegow niewlasciwa reka :-)

    CVT

  • 6. Data: 2010-09-08 11:03:45
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > chevrolet aveo, mini cooper (nowszy, model 2002-2007 ma cvt), toyota
    > yaris, golf, a3, ibiza.

    CVT odpada, a Yaris ma klasyka czy tylko zautomatyzowaną?

  • 7. Data: 2010-09-08 11:43:35
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-09-08 11:03, Agent pisze:

    > CVT odpada, a Yaris ma klasyka czy tylko zautomatyzowaną?

    Starsze miały klasyczną, czterobiegową, w nowszych pojawiło się
    rozwiązanie o nazwie MMT i było zwykłą skrzynią sterowaną silniczkami
    elektrycznymi. Coraz mniej aut ma "prawdziwe" automaty, producenci
    muszą szukać sposobów na zmiejszenie emisji CO2.

    T.

  • 8. Data: 2010-09-08 12:17:20
    Od: Robson <r...@...pl>

    > CVT odpada, a Yaris ma klasyka czy tylko zautomatyzowaną?

    wymienilem bez CVT.

  • 9. Data: 2010-09-08 12:22:18
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2010-09-08 11:43, Tomasz Finke pisze:

> [...]
    > elektrycznymi. Coraz mniej aut ma "prawdziwe" automaty, producenci
    > muszą szukać sposobów na zmiejszenie emisji CO2.

    No i tu jest ciekawostka. Gdy szukalem dla zony takiego autka spotykalem
    sie z roznymi skrzyniami. Gdy ma wybierak jak tutaj, to prawie na pewno
    jest to "klasyczny" automat;
    http://allegro.pl/toyota-yaris-1-3-automat-klima-i12
    14215720.html
    Natomiast gdy ma jak tutaj:
    http://otomoto.pl/toyota-yaris-automat-C13643037.htm
    to jest to albo CVT albo manual zautomatyzowany za pomoca silownikow.
    Ostateczna weryfikacja zawsze byla po podniesieniu maski :).

  • 10. Data: 2010-09-08 14:05:07
    Od: Alex81 <a...@g...com>

    On 8 Wrz, 09:44, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
> [...]
    > P.S. Tak mnie naszło przemyślenie czemu tych aut (z automatem) jest tak mało
    > skoro z racji wymiarów i osiągów są to auta typowo miejskie.

    Suzuki Splash lub Swift.

    --
    pzdr
    Alex