  • 11. Data: 2010-09-08 23:28:45
    Temat: Re: Segment B z automatem
    Od: "Michal" <b...@o...pl>

    On 8 Wrz, 09:44, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
    > Szukam auta do miasta segmentu B z automatem ale prawdziwym, rocznik
    > 2006-2008 Wszystko co znajduję to tylko ręczna skrzynia z siłownikiem. Czy
    > coś poza koncernem VAG znajdę?

    a wlasnie w vagu i wsrod DSG szukaj....
    nie ma nic lepszego.

  • 12. Data: 2010-09-09 09:22:20
    Od: Robson <r...@...pl>

    > a wlasnie w vagu i wsrod DSG szukaj....

    szuka przeciez automatu a nie DSG.

  • 13. Data: 2010-09-09 10:27:57
    Od: Bruneros <b...@g...com>

    > szuka przeciez automatu a nie DSG.

    a co to za roznica poza malym drobnym szczegolem ze DSG jest lepsze ?

  • 14. Data: 2010-09-09 14:11:30
    Od: Robson <r...@...pl>

    > a co to za roznica poza malym drobnym szczegolem ze DSG jest lepsze
    > ?

    W ktorym momencie jest lepsze? Mnie nie jara, ze przelaczy bieg 0,2
    szybciej. Innych zalet nie widze.

  • 15. Data: 2010-09-09 16:08:08
    Od: Bruneros <b...@g...com>

    > W ktorym momencie jest lepsze? Mnie nie jara, ze przelaczy bieg 0,2
    > szybciej. Innych zalet nie widze.

    ano w takim ze w DSG jest normalne sprzeglo cierne w starszych
    wersjach "mokre" w tych nowszych "suche"
    a nie hydrokintyczne na ktorym jest najwieksza strata momentu
    obrotowego przy ruszaniu a co za tym idzie przepał paliwa
    i stad automat tradycyjny pali więcej niz manual. no i by jakos takie
    auto jechało silnik w miare mocny musi byc.
    ze o lockupach ktore spinaj ana sztywno sprzeglo dopiero od jakiejs
    tam predkosci nie wspomne.

    przy DSG przeniesienie napędu jest jak w manualu, a reszta jak w
    automacie poza tym jedziesz na D jak w automacie lub S (odcina 6-7
    bieg, wyzej kreci)
    i mozesz sobie machac biegami wajcha +/- lub lopatkami przy
    kierownicy. o predkosci zmiany biegow wiesz, ale to nie ma az takiego
    znaczenia.
    ale jak popatrzysz na deklarowane przez producenta spalanie to auta z
    DSG pala mniej niz manual.... no i wsadzaja to do aut z malymi
    silniczkami (np 1.2 TSI)

    jezdze tylko autmatem, mialem juz rozne auta z roznymi skrzyniami (min
    CVT tez).
    i z DSG jezdzilem praktycznie w kazdej konfiguracji silnikowej i
    mocowej auta z obecnej ofert VAG
    (TDI , TSI, 1,2 1,4 1,8 2,0 FSI 3,6) i uwierz, pomiedzy DSG a
    klasycznym automatem jest przepaść na korzysc DSG...

  • 16. Data: 2010-09-10 09:49:36
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2010-09-09 16:08, Bruneros pisze:

    > ano w takim ze w DSG jest normalne sprzeglo cierne w starszych
    > wersjach "mokre" w tych nowszych "suche"
    > a nie hydrokintyczne na ktorym jest najwieksza strata momentu
    I to juz wskazuje, ze to nie jest automat w wydaniu klasycznym, tak jak
    nie jest i cvt, manual automated czy pseduo-automaciki ze sprzeglami
    elektromagnetycznymi i inne tego typu wynazlazki.
    Cytujac pierwsza wiadomosc w watku: "Szukam auta do miasta segmentu B z
    automatem ale prawdziwym". Watkotworca szuka klasycznego automatu, dsg
    nim nie jest.

> [...]
    > auto jechało silnik w miare mocny musi byc.
    > ze o lockupach ktore spinaj ana sztywno sprzeglo dopiero od jakiejs
    Nie wspominaj, bo slyszales, ze dzwonia, ale nie wiesz dokladnie gdzie.
    Obecnie nie predkosc sie liczy, tylko temperatura i styl jazdy, przy
    spokojnym przyspieszaniu wiele automatow zapina lockup juz na 2 biegu.

    > (TDI , TSI, 1,2 1,4 1,8 2,0 FSI 3,6) i uwierz, pomiedzy DSG a
    > klasycznym automatem jest przepaść na korzysc DSG...

    Nie wierze ci, jezdzilem DSG i nie chce wiecej. Mam klasyczne
    amerykanskie autko z duzym silnikiem i jest mi z tym dobrze ;)

  • 17. Data: 2010-09-10 12:09:06
    Od: Adam <a...@g...pl>

    u brachu, niezła kompromitacja na wstępie...

    > Cytujac pierwsza wiadomosc w watku: "Szukam auta do miasta segmentu B z
    > automatem ale prawdziwym". Watkotworca szuka klasycznego automatu, dsg
    > nim nie jest.
    jak byś dalej doczytał i zrozumiał to wątkotwórca spotykał automaciki w
    których można wciskać sprzęgło ale nie trzeba, takie pół-automaty, i
    mimo że nominalnie DSG to nie automat tylko skrzynia zautomatyzowana to
    nie wydaje się aby wątkotwórca akurat DSG odrzucał

    Byłem na jeździe testowej Mercedesem z G-tronikiem i muszę powiedzieć że
    to bardzo dobra skrzynia automatyczna, ale do DSG to po prostu nie da
    się jej jakością jazdy porównać, to po prostu kres osiągów skrzyń
    jednosprzęgłowych

  • 18. Data: 2010-09-10 12:20:10
    Od: Robson <r...@...pl>

    > mimo że nominalnie DSG to nie automat tylko skrzynia zautomatyzowana to
    > nie wydaje się aby wątkotwórca akurat DSG odrzucał
    Tak z ciekawosci, ktory z samochodow segmentu B ma DSG?

  • 19. Data: 2010-09-10 14:43:23
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Robson wrote:

    > Tak z ciekawosci, ktory z samochodow segmentu B ma DSG?

    Fabia, Polo?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 20. Data: 2010-09-10 19:22:37
    Od: Piotr Wasil <a...@n...www>

    Robson <r...@...pl> napisał(a):

    >Nie wierze ci, jezdzilem DSG i nie chce wiecej.

    Ja tez nie widze nic specjalnego w DSG, a jezdzilem juz paroma
    automatami...

    --
    -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com