  • 1. Data: 2010-09-08 10:47:08
    Temat: przymiarki do wymiany, czyli co sądzicie o...
    Od: "Krzysiek Niemkiewicz" <mojeinicjały[at]post.pl>

    Na razie bardzo powoli, ale oswajam się z mysla, że trzeba będzie się
    przesiąść.
    Ma być kombi, chyba raczej diesel (bynajmniej nie ze względu na mode, co
    przyzwyczajenie), eksploatacynie nie za drogi i najchętniej komfortowy.
    Rozsądek podpowiada passata, ale chciałbym trochę uciec od stereotypu,
    więc...
    do tej pory pod uwagę brałem:
    - Saab 9.3 - niestety dostępność zamienników i ceny części mnie wyleczyły
    - Volvo V70 - j.w.
    - Mercedes E220 - rdzewieją i złe opinie o silnikach cdi
    - Honda Accord - na razie jeden z dwóch konkurentów
    - Mazda 6 - lider póki co.

    A tak przeglądając allergo natknąłem się na coś takiego:
    http://moto.allegro.pl/rover-75-2-0-diesel-135-ps-pi
    ekne-jasne-wnetrze-i1211707097.html
    wygląda rewelacyjnie, silnik od BMW, ale jak z resztą części i serwisem?
    Pewnie jeszcze gorzej niż saab/volvo? Wybijecie mi to z głowy?

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 2. Data: 2010-09-08 11:31:45
    Temat: Re: przymiarki do wymiany, czyli co sądzicie o...
    Od: " e^x/dx" <d...@N...gazeta.pl>

    Mondeo? Chyba największy ze wszystkich w segmencie D.

    Pozdrawiam,
    e^x/dx

  • 3. Data: 2010-09-08 12:15:15
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-08 10:47, Krzysiek Niemkiewicz pisze:
> [...]
    > do tej pory pod uwagę brałem:
    > - Saab 9.3 - niestety dostępność zamienników i ceny części mnie wyleczyły

    Sport Sedan lepiej sobie odpuść, aczkolwiek części wcale nie są takie
    kosmicznie drogie, przynajmniej do modelu 9-3 98-02, zostaje problem że
    nowe saaby to już kruche auta. Lepiej kup 9-5 tak koło roku 03-04 tylko
    w żadnym wypadku silnik 3.0TiD, najlepiej 2.3T. Wszelkie części możesz
    sobie porównać cenowo np tu: www.draken.pl do volvo i opla też są.

    > - Mazda 6 - lider póki co.

    Też ma problemy z rdzą... ale nie powiem mi też się podoba.

> [...]
    >
    > wygląda rewelacyjnie, silnik od BMW, ale jak z resztą części i serwisem?
    > Pewnie jeszcze gorzej niż saab/volvo? Wybijecie mi to z głowy?

    Nie wiem jak z częściami do tego sprzętu ale znajomy ma takiego tylko że
    wersja sedan, ogólnie nie narzeka ale jakość wykończenia na poziomie
    starego VW mnie skutecznie zniechęca.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 4. Data: 2010-09-08 12:34:37
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Niemkiewicz" <mojeinicjały[at]post.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4c874d8e$...@n...home.net.pl...

    > Rozsądek podpowiada passata, ale chciałbym trochę uciec od stereotypu,
    > więc...

    rozsadek?
    z tego co czytalem, to chyba wlasnie jego brak, szczegolnie, ze z tego co
    widze piszesz o samochodach uzywanych

    kolejna sprawa to dizel uzywany w polsce to moze byc niezla mina, wiec nie
    wiem czy jednak benzyna nie bedzie lepszym wyborem, chyba ze ty lub jakis
    twoj znajomy sie na tym zna i masz jakis zaprzyjazniony warsztat ktory
    dokladnie obejrzy i sprawdzi fure

    osobiscie jak juz ktos ci napisal, celowal bym w mondziaka, jeden z
    najwiekszych w segmencie, stosunkowo tani bo weszla nowa linia i poprzednia
    buda niezle potaniala, niezadrogi w eksploatacji i 12 lat gwarancji na
    blache, pod warunkiem ze poprzedni wlasciciel robil przeglady coroczne

  • 5. Data: 2010-09-08 23:27:47
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Krzysiek Niemkiewicz" wrote"
    > A tak przeglądając allergo natknąłem się na coś takiego:
    > http://moto.allegro.pl/rover-75-2-0-diesel-135-ps-pi
    ekne-jasne-wnetrze-i1211707097.html

    Nie mam pojęcia jak z częściami i kosztami serwisu, ale przymierzałem
    się do takiego auta. Niestety 2 lata temu sensowne egzemplarze osiągały
    kosmiczne ceny, co w połączeniu z nieznanym mnie skutecznie odstraszyło,
    podobnie jak jakość wykończenia wnętrza. Ładne, ale... jest ale. :-)
    Z drugiej strony - przyzwyczaiłem się do trochę kulejącej jakości wykończenia
    mojego Toledo 1M, przyzwyczaiłbym się pewnie też do Rovera. :-)

    Generalnie zawsze mi się te auta podobały, a MG ZT jeszcze bardziej.
    Teraz myślę, że jakbym szukał auta, mógłbym zaryzykować. Pewnie
    auto będzie tragicznie trudne w odsprzedaży, ale za to wyjątkowe. :-)

    I nie żebym namawiał. Rozsądek krzyczy Mondeo albo _pewny_ Passat,
    choć tych ostatnich jest jak na lekarstwo...

    Mazdę 6 mogłem kupić zamiast Toledo, z zewnątrz bardzo ładne auto,
    ale odstraszyło mnie wnętrze, nie ma szans, żeby mi się spodobało.
    Co innego najnowszy model, ale to inna półka cenowa.

    Pozdrawiam
    .Peeter