  • 1. Data: 2010-09-08 07:05:32
    Temat: kamyczek do ogrodka Cavallino - KIA Ceed :-)
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    http://www.autokrata.pl/artykul/kia-kastruje-cee-dy-
    9244

    "Cicha akcja serwisowa całkowicie zmienia charakterystykę auta.
    Na wielu forach poświęconych samochodom marki Kia rozgorzała poważna dyskusja
    dotycząca wymiany
    oprogramowania w cee'dach z silnikiem 1,6 CRDI. Według informacji udzielanych
    użytkownikom jest to
    aktualizacja programu sterującego mająca na celu wydłużenie życia turbiny (7 lat
    gwarancji każe
    firmie poważnie myśleć o tego typu usterkach). Niestety nowy program bardzo wpływa na
    osiągi auta.
    Właściciele skarżą się na znaczne pogorszenie przyspieszenia i problemy z
    elastycznością. Ze względu
    na przesunięcie momentu obrotowego wyżej znacznie częściej trzeba zmieniać biegi
    , a wyprzedzanie nie jest już tak sprawne jak kiedyś. Ponadto użytkownicy, którym
    wgrano nowy
    program, zauważyli, że ich auta palą nieco więcej niż poprzednio. Wymiana
    oprogramowania jest
    obowiązkowa, a niezgodzenie się na jej przeprowadzenie skutkuje utratą gwarancji.
    Użytkownicy są
    rozgoryczeni, twierdząc, że kupowali samochód o znacznie lepszych osiągach, a teraz
    stracili całą
    przyjemność z jazdy. Nie wiadomo, jak dalej potoczy się sprawa; planowane jest nawet
    wystąpienie na
    drogę sądową."
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 2. Data: 2010-09-08 07:33:06
    Temat: Re: kamyczek do ogrodka Cavallino - KIA Ceed :-)
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:i675hb$s7l$1@news.onet.pl...
> [...]
    > osiągach, a teraz stracili całą przyjemność z jazdy. Nie wiadomo, jak
    > dalej potoczy się sprawa; planowane jest nawet wystąpienie na drogę

    Jakby sie potwierdziło to to by było grube. Bo akcje serwisowe mające na
    celu poprawe to nie wstyd ale pogorszenie (nawet w wyniku polepszenia czegoś
    innego) to już nie przystoi.

  • 3. Data: 2010-09-08 08:25:12
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-09-08 07:05, *Gabriel 'wilk'* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
    > http://www.autokrata.pl/artykul/kia-kastruje-cee-dy-
    9244

    > "Cicha akcja serwisowa całkowicie zmienia charakterystykę auta.

    Już chyba o tym pisał

    pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 4. Data: 2010-09-08 08:36:30
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Mirek Ptak napisał:
    > Dnia 2010-09-08 07:05, *Gabriel 'wilk'* napisał, a mnie coś podkusiło,
    > żeby odpisać:

    9244

    > Już chyba o tym pisał
    Hmmm, jesli tak to gdzies mie umknelo
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 5. Data: 2010-09-08 08:54:42
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Gabriel 'wilk'

    > http://www.autokrata.pl/artykul/kia-kastruje-cee-dy-
    9244

    Tylko jako brakuje tu wyników pomiarów osiągów auta przed i po
    modyfikacją. Bo fakt, ze użytkownikom się coś wydaje nie musi oznaczać,
    ze tak jest w rzeczywistości.

    --
    ignorance is bliss

  • 6. Data: 2010-09-08 08:55:36
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Gabriel 'wilk'

    > http://www.autokrata.pl/artykul/kia-kastruje-cee-dy-
    9244

    Tylko jakoś brakuje tu wyników pomiarów osiągów auta przed i po
    modyfikacji. Bo fakt, ze użytkownikom się coś wydaje nie musi oznaczać, że
    tak jest w rzeczywistości.

    --
    ignorance is bliss

  • 7. Data: 2010-09-08 09:30:09
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Tylko jakoś brakuje tu wyników pomiarów osiągów auta przed i po
    > modyfikacji. Bo fakt, ze użytkownikom się coś wydaje nie musi oznaczać, że
    > tak jest w rzeczywistości.

    wiesz, jesli sie wydaje jednemu czy dwom to zgoda, ale jak sie zaczyna tak
    wydawac setkom, to juz raczej cos jest na rzeczy

  • 8. Data: 2010-09-08 09:42:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > wiesz, jesli sie wydaje jednemu czy dwom to zgoda, ale jak sie zaczyna
    > tak wydawac setkom, to juz raczej cos jest na rzeczy

    To że setki to też o niczym nie świadczy - zwłaszcza w sprawach
    dotyczących charakterystyki silnika "dupohamownia" zawodzi masowo.

    Stąd chociażby cała masa legend o mocy i momencie obrotowym,
    opowiadanych przez ludzi których żadne fizyczne wzory nie przekonają, bo
    oni "swoje widzą".

    Natomiast jeżeli chodzi o akcję serwisową mającą na celu wydłużyć życie
    turbiny, no to oczywiste jest to że można jej życie przedłużyć powodując
    żeby mniej dmuchała. Pewnie podnieśli progi sterowania i samochód złapał
    muła na niskich obrotach.

    Za 100zł można zrobić badanie na hamowni - ktoś mógłby się wybrać przed
    i po, wtedy byłoby jasne co się zmieniło.
    Bo jeżeli w ramach gwarancji faktycznie obniżono możliwości silnika żeby
    przedłużyć życie wadliwego podzespołu to to jest skandal.
    Zawsze można podjechać do kogoś zajmującego się chiptuningiem i zrobić
    sobie backup starego oprogramowania :)

    No i towar niezgodny z umową można reklamować 2 lata od daty zakupu - a
    jeżeli dane techniczne będą znacznie odbiegać od tego co było w
    dokumentacji to to już jest podstawa.

  • 9. Data: 2010-09-08 09:55:33
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > wiesz, jesli sie wydaje jednemu czy dwom to zgoda, ale jak sie zaczyna tak
    > wydawac setkom, to juz raczej cos jest na rzeczy

    ...no ale napisali o przesunieciu momentu wyzej, a nie zmniejszeniu mocy.
    Wiec pewnie teraz "dol" jest zauwazalnie gorszy. Przy wyprzedzaniu czy
    dynamicznej jezdzie trzeba wyzej krecic co odbija sie to na spalaniu - nie
    oznacza to, ze osiagi samochodu sa gorsze.
    A te setki skarzacych sie ludzi? Dla zobrazowania - ciekawe co by bylo jakby
    tych skarzacych sie ludzi posadzic w benzynie o takiej samej mocy ;) "to" ma
    racje, pomiary wszystko by wyjasnily.

    Maciek

  • 10. Data: 2010-09-08 10:16:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    9244

    > "Cicha akcja serwisowa całkowicie zmienia charakterystykę auta.

    Aleś się obudził, przecież już o tym pisałem.