  • 31. Data: 2010-10-11 11:15:07
    Temat: Re: Sejm uchwalil zakaz sprzedazy i posiadania benzyny...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz Chwalba" <m...@c...net> napisał

    > Jak czytam, to jednak "zakazane są substancje odurzające - oprócz
    > tych
    > dozwolonych". Osobiście nie podoba mi się ten przepis, jednak nie
    > jest
    > on tak beznadziejnie durnie sformułowany, jak niektórzy
    > przedstawiają.

    Ano niestety - mozna nie bylo robic nic, mozna bylo wyszukiwac
    poszczegolne substancje, albo zrobic wlasnie dokladnie tak.

    > Jednak doświadczenie wskazuje, że prohibicja jest dobra na
    > zorganizowaną
    > przestępczość.

    Tzn stwarza dobra koniunkture dla ich rozwoju ? :-)

    J.

  • 32. Data: 2010-10-11 11:17:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w
    wiadomości news:i8ngnh$13r$1@news.onet.pl...
    > Załóżmy że ktoś wynajdzie nowy środek do perturbowania
    > bulbulgatorów. Wszyscy się cieszą, aż do czasu gdy ćpuny odkryją
    > że jak go sobie wsadzić w tyłek to zaczyna być fiołki widać.
    > Właściciela fabryki zamykają za sprzedaż "dopalaczy". Takiej
    > chcesz prohibicji?

    No wiesz - skoro wynalazl, to chyba wie jakie ma wlasciwosci, choc
    moze i faktycznie nie musi badac skutkow podania dozylnego.

    Ale tu chyba nawet zwykla sol kuchenna "odurza" :-)

    J.

  • 33. Data: 2010-10-11 11:21:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl>
    > Butan nie ma zapachu i jest przede wszystkim silnie duszacy.

    Duszacy specyficznie, czy jak kazdy inny gaz - jesli jest go
    wiecej, to automatycznie tlenu moze byc mniej, i tak samo duszacy
    jest azot, hel, argon, wodor itp ? A CO2 to bardziej niz
    zwyczajnie duszacy.

    J.

  • 34. Data: 2010-10-17 15:56:21
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Hinek napisal:
    > Tak się składa, że opary benzyny mają własności odurzające. Boryka sie z tym
    > problemem np. Australia. Sprzedaz benzyny Aborygenem podlega tam ograniczeniom.
    > Aborygeni z jakiegos powodu uwielbiaja zapach benzyny i truja sie nia.
    > Aborygen nie posiadajacy auta - nie kupi benzyny. Jesli je ma - kazdy
    > zakup benzyny przez niego jest rejestrowany..
    > Ciekawe jak u nas rozwiaze sie ten problem?

    Późno, bo późno, ale:

    Aborygeni dopiero w roku 1968 zostali usunięci z oficjalnego
    australijskiego spisu fauny. Można więc powiedzieć, że i tak
    nieźle mają, że w ogóle mogą kupić benzynę ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek