  • 1. Data: 2010-10-08 13:07:34
    Temat: TOYOTA RAV4 2.0 benzyna - opóźniona reakcja na pedał gazu
    Od: " g-jaro" <j...@g...pl>

    Witam,

    Samochód jak w temacie - nie użytkuje go od nowości więc nie wiem, czy to w
    nim norma, czy usterka (serwis Toyoty twierdzi, że norma).

    Objawy:
    - wciskam pedał gazu (delikatnie), a wzrost obrotów silnika jest opóźniony tak
    "na oko" o sekundę i w dodatku rosną gwałtownie (ale to może być spowodowane
    tym, że w tym sekundowym opóźnieniu noga już robi inne rzeczy :) )
    - odpuszcam i obroty znów opadaja po sekundowym opóźnieniu
    - ewentualnie inne ćwiczenie: szybko wciskam i puszczam, a proces podniesienia
    i spadku obrotów odbywa się już po...

    Niby nic a wkurza. Czasami (szybkie ruszanie ze skrzyżowania, start pod górkę
    itp.) czuję sie jakbym wczoraj odebrał prawko. A to "kangur" sie przydaży, a
    to sprzęgłem musze pracowac z precyzją zegarmistrza itd. Sporo samochodów już
    objechałem i kilometrów nastukałem ale z czyms takim spotykam sie po raz
    pierwszy. No chyba , że to jednak nie "ma tak być".

    Z góry dzięki za rady.

    Pozdrawiam,
    g-jaro

  • 2. Data: 2010-10-08 13:14:23
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik g-jaro napisał:

> [...]
    > objechałem i kilometrów nastukałem ale z czyms takim spotykam sie po raz
    > pierwszy. No chyba , że to jednak nie "ma tak być".
    Co prawda nie do konca pasuja wszystkie objawy ale ja bym postawil na padajace
    sprzeglo. Jaki
    przebieg ma to auto? Ewentualnie jakis czujnik/mechanizm - slynny temat pedalu gazu
    w Toyotach.
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 3. Data: 2010-10-08 13:32:19
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Co prawda nie do konca pasuja wszystkie objawy ale ja bym postawil na padajace
    > sprzeglo.

    Hmm... według "pad" sprzęgła będzie raczej wynikiem niż przyczyną. Ten objaw z
    opóźnieniem występuje również w czasie postoju.

    >Jaki
    > przebieg ma to auto?
    130 kkm

    Ewentualnie jakis czujnik/mechanizm - slynny temat pedalu
    > gazu w Toyotach.
    No własnie jest opinia że w przypadku elektrycznego/-nicznego sterowania
    przepustnicą to się zdarza i tak "ma być" (choć trudno to nazwać wg. mnie
    postępem).

    Pzdr,
    g-jaro

  • 4. Data: 2010-10-08 14:14:15
    Od: z <z...@g...pl>

    g-jaro pisze:

> [...]
    > objechałem i kilometrów nastukałem ale z czyms takim spotykam sie po raz
    > pierwszy. No chyba , że to jednak nie "ma tak być".

    Witaj w klubie.
    Co prawda mam Almerę (1,5) i może objawy nie aż takie ale mnie to wkurza.
    Nie wiem jak to opisać. Turbo dziura, bardzo mała moc na niskich
    obrotach, do tego zestopniowanie skrzyni (długa dwójka).
    Przy lpg jest to bardziej uciążliwe niż na benzynie.
    Dojeżdżam do skrzyżowania na dwójce, przyhamowuję i trzeba sprawnie
    ruszyć bo jest miejsce :-) a tu albo spadek obrotów i po 1-2 sek.
    zaczyna jechać albo za duża przygazówka i "zrywanie asfaltu" Dużo
    zależy od minimalnej nawet pochyłości terenu. Skutek czasem zachowuję
    się jakbym wczoraj dostał prawo jazdy. :-) Ech te szesnastozaworowe
    japończyki :-(
    Mechanik z serwisu sugeruje regulację przepustnicy. Trzeba ją nauczyć
    jak ma się zachowywać i podwyższenie wolnych obrotów.

    Jak znajdę trochę kasy to spróbuję :-)

  • 5. Data: 2010-10-08 14:18:53
    Od: PB <p...@b...pl>

    Fri, 8 Oct 2010 11:07:34 +0000 (UTC), na pl.misc.samochody, g-jaro
    napisał(a):

> [...]
    > objechałem i kilometrów nastukałem ale z czyms takim spotykam sie po raz
    > pierwszy. No chyba , że to jednak nie "ma tak być".

    Jeśli to elektroniczne przekazanie sygnalu z pedału, to bym się ruszył
    na komputer w celu wykonania "przyuczenia". Przy okazji posprawdzać
    błędy w kompie.

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 6. Data: 2010-10-09 14:49:13
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 8-10-2010 13:07, g-jaro pisze:

    > Samochód jak w temacie - nie użytkuje go od nowości więc nie wiem, czy to w
    > nim norma, czy usterka (serwis Toyoty twierdzi, że norma).

    Jaki to silnik?
    2.0 D4 147 KM?

    M.