  • 11. Data: 2017-02-24 11:06:52
    Temat: Re: Seryjny rejestrator jazdy
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.02.2017 o 09:28, p...@g...com pisze:
    > --Strzelam że jakaś ochrona wizerunku, prywatności czy coś w ten desen
    >
    > ochrona danych osobowych
    > i nie kamery nie sa zakazane :-)
    > http://www.oeamtc.at/portal/dashcams-im-auto+2500+16
    17815
    musiałem się nauczyć jak działa tłumacz w chrome, a i tak gówno z tego wiem.
    mógłbyś to streścić?

    ToMasz

  • 12. Data: 2017-02-24 11:48:24
    Od: p...@g...com

    Dashcams in Österreich

    "Zwar sind Dashcams nicht verboten. Ausdrücklich genehmigt wurden sie jedoch noch
    nie", erläutert ÖAMTC-Chefjurist Martin Hoffer. "Im Gegenteil: Wenn eine Privatperson
    Bild- oder Videomaterial veröffentlicht oder weitergibt und darauf kann man Personen
    oder Fahrzeugkennzeichen erkennen, macht sie sich strafbar."

    nie sa zabronione, nie sa rowniez dopuszczone
    reszta to klasyczna ochrona danych osobowych czyli nie mozesz publikowac i
    przekazywac dalej

    PS w Niemczech jakis prawnik chyba w Bayernie zadarl z policja i molestowal ich
    notorycznie nagraniami grzesznikow drogowych jako ze policjanci zaczeli cierpiec na
    nadmiar pracy ich zwierzchnicy szybko uruchomili kontakty i politycy uchwalili ze to
    jest be :-) kiedy natomiast wydarzy sie jakies nieszczescie np wypadek ci sami
    policjanci skamla w TV (np Akte XY) o nagrania m.in od kierowcow ... to taka
    niemiecka hipokryzja

  • 13. Data: 2017-02-24 12:29:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--Strzelam że jakaś ochrona wizerunku, prywatności czy coś w ten
> [...]

    Ale jak tam pisze - nie sa tez dozwolone :)

    Jak to juz raz dyskutowalismy:
    1) ochrona danych osobowych/wizerunku/prywatnosci - zabronione jest
    publikowanie nagran z kamer obserwujacych publiczne miejsca ... no ale
    nie publikujemy. Na razie nie.

    2) filmowanie wykroczen innych osob - to moze w Austrii robic tylko
    policja, a nie kazdy jeden cham :-)

    3) dowod szkody/wlasnej niewinnosci ... w zasadzie nie ma zakazu. Ale
    postronne osoby nie powinny byc widoczne

    4) w niezgodzie z pkt 1, jednak mozna opublikowac np zdjecia z
    wakacji, gdzie postronne osoby beda widoczne.

    Czyli ciagle g* wiemy, a burdel w prawie maja nie gorszy niz my :-)

    J.

  • 14. Data: 2017-02-24 13:22:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >kiedy natomiast wydarzy sie jakies nieszczescie np wypadek ci sami
    >policjanci skamla w TV (np Akte XY) o nagrania m.in od kierowcow ...

    Albo po prostu "narod tak chce" :-)

    Niemcy nie sa jakimis fetyszystami przepisow, nierzadko je troche
    lamia.
    Policjanci tez sa Niemcami i rozumieja ze jak ktos tam jedzie 20 za
    szybko, to wypisywac 30euro mandatu sie nie oplaca :-)
    A tu przychodzi taki ormowiec i zasady spoleczne chce reformowac,
    szwajcarski zamordyzm wprowadzac :-)

    J.

  • 15. Data: 2017-02-24 13:32:18
    Od: p...@g...com

    -Ale jak tam pisze - nie sa tez dozwolone :)

    aha tak samo jak ipady, psp, ps vita i reszta gadzetow

    --Czyli ciagle g* wiemy, a burdel w prawie maja nie gorszy niz my :-)

    nonsens, jesli chca kogos ukarac musza podac paragraf/przepis nie ma ? to zjazd :-)

  • 16. Data: 2017-02-24 13:41:49
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]

    1) ochrona danych osobowych/wizerunku/prywatnosci - zabronione jest
    publikowanie nagran z kamer obserwujacych publiczne miejsca ... no ale
    ---
    I co, nie mają kamer na drogach ???

  • 17. Data: 2017-02-24 16:58:45
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Czyli ciagle g* wiemy, a burdel w prawie maja nie gorszy niz my :-)

    my to mamy zajebiście zrobione. nagrywać można, odtwarzać - tylko dla
    siebie. no chyba że Ci kamerę ukradną, to ogląda cały Youtube.
    Nagrałeś wypadek - sąd moze uznać, nie musi.
    Koniec
    ToMasz

  • 18. Data: 2017-02-24 19:58:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-02-24 o 10:55, p...@g...com pisze:
    > -- A na stronach w języku który znam jest to:
    > http://citoodszkodowania.pl/mozna-uzywac-wideorejest
    ratora/

    > no bez jaj

    Bez.

    > Cito S.C.
    > ul. Szeroka 61/1
    > 71-211 Szczecin
    > to jacys naganiacze od odszkodowan ?

    Skoro tak twierdzisz.

    > sprobuj translatora
    > https://de.wikipedia.org/wiki/%C3%96sterreichischer_
    Automobil-,_Motorrad-_und_Touring_Club

    > http://moto.wp.pl/kamera-samochodowa-gdzie-i-jak-wol
    no-jej-uzywac-6036887939277953a

    > a czytasz czasami co linkujesz ?

    Czytam.
    A ty czytasz co komentujesz ?

    > W Niemczech konkretnych uregulowań nie ma, ale kamery monitoringu powinny być
    oznakowane i jeśli nagranie będzie wykorzystane do celów innych niż prywatne, na ich
    autorów i osoby publikujące takie nagrania może być nałożona kara nawet do 300 tys.
    euro.

    > karalne (teoretycznie) moze byc publikacja i rozpowszechnianie o ile "poszkodowany"
    bedzie w stanie udowodnic w sadzie swoje racje, reszta to dziennikarskie bzdety

    W odpowiedzi na twoje "wal smialo gdzie ?" które nie wiadomo
    dlaczego wywaliłeś zlinkowałem stronę gdzie piszą:
    "W Szwajcarii kamer samochodowych nie wolno używać, gdyż przepisy
    zabraniają umieszczania czegokolwiek na szybie auta, w polu widzenia
    kierowcy. Kara finansowa to ponad 3,5 zł. Natomiast w Luksemburgu
    używanie kamerek samochodowych jest oficjalnie zabronione. Przepisy
    dopuszczają możliwość posiadania rejestratorów, ale za ich używanie na
    drogach publicznych może grozić grzywna".

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2017-02-24 22:03:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 23 Feb 2017 16:50:08 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Niekoniecznie jest jak napisales bo tam napisali ze jak sie cos zdarzy to pamieta
    pol minuty przed zdarzeniem i jeszcze troche po zdarzeniu.

    A to nie przewinąłem tak daleko jak to działa.
    Ale ciekawe jak się to ma do tego:
    http://40ton.net/wideorejestrator-samochodowy-w-aust
    rii-czyli-co-konkretnie-za-to-grozi-dlaczego-i-co-mo
    wia-o-tym-sady/

  • 20. Data: 2017-02-24 23:27:38
    Temat: Seryjny rejestrator jazdy
    Od: p...@g...com

    http://www.kammu.com/shop/dash-cam/volvo-dash-cam-ex
    clusively-designed-for-s60-s80-v60-c30-c70-v40-xc60-
    xc90/

    Producenci aut jeśli chodzi o ten temat są nieco opóźnieni więc nie ma co się na nich
    oglądać a chętni do zarobienia paru zeta zawsze się znajdą