  • 91. Data: 2015-09-11 15:25:32
    Temat: Re: Silniczek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:6a9e110f-dcbc-4e1e-bc79-4380f0c6e04c@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 11 września 2015 13:32:12 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >W ramach zabawy napisałem prostą gierkę, coś w rodzaju atari tenisa w
    >trybie tekstowym. Rozdzielczość 40x25, niemniej jednak piłka musiała
    >się wyświetlać w pozycjach przez które przechodziła jej >trajektoria,
    >zazwyczaj nie przez środek. Procesor 6502 nie ma ułamków, więc trzeba
    >było sobie radzić bez. Ale moja piłeczka latała tylko po prostych,
    >choć pod różnymi kątami.

    No, ja tez pisalem podobne, ale katow przewidzialem tylko kilka - tak,
    zeby sie prosto przeliczalo i rysowalo :-)

    Bresenham dla kolka jest ladny, tylko dobrego opisu nie widze
    http://onlinemca.com/mca_course/kurukshetra_universi
    ty/semester5/computergraphics/bresenham_circle_algor
    ithm.php
    Istota jest w dwoch ostatnich linijkach.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Bresenhama
    tu sie trzeba przedrzec przez niepotrzebnie duzo matematyki.

    http://rosettacode.org/wiki/Bitmap/Midpoint_circle_a
    lgorithm

    Zobacz w Adzie i C - chyba najczytelniejsze. Java tez wyglada
    przejrzyscie.

    Sinusy, cosinusy - po co to komu. Tu jest tylko dodawanie i
    odejmowanie :-)

    A wracajac do tenisa ... pierwszy elektroniczny wygladal tak
    https://www.youtube.com/watch?v=I09cRuP3FEA

    https://en.wikipedia.org/wiki/Tennis_for_Two

    J.