  • 1. Data: 2015-08-31 09:04:51
    Temat: Wysadzenie komina
    Od: Marek <f...@f...com>

    Przyglądając sie jak przebiegało wysadzenie komina w Łodzi:
    http://www.youtube.com/watch?v=4CLSfNPtYeg

    widać, że chyba nie upadł tak precyzyjnie jak zakładano. Czy on nie
    miał upaść na te widoczne wały ziemne? Domyślam się, że ostatni wał w
    ksztacie /\ miał zasłonić budynek ale jaką rolę miały spełniać te
    poprzeczne? Komin upadł trochę obok i zmasakrował jakiś buduneczek
    (stację trafo?)...

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-08-31 11:13:15
    Temat: Re: Wysadzenie komina
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 sierpnia 2015 09:04:53 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > ksztacie /\ miał zasłonić budynek ale jaką rolę miały spełniać te
    > poprzeczne? Komin upadł trochę obok i zmasakrował jakiś buduneczek

    A to się da tak precyzyjnie wysadzić żeby trafic w kupę piachu? Ładunek podłożyli
    niesymetrycznie, a on sobie i tak leci gdzie chce. Lepiej tak, niż gdyby podskoczył,
    opadł i nie chciał się przewrócić, co się czasem zdarza.

    Może powinni poczekać na wichurę z tym wysadzaniem, przynajmniej wiadomo gdzie go
    wiatr popchnie :-)

  • 3. Data: 2015-08-31 11:56:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 31 Aug 2015 02:13:15 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:
> [...]
    Lep
    > iej tak, niż gdyby podskoczył, opadł i nie chciał się przewróci

    Przedwojenny drwal podobno umiał położyć drzewo z dokładnością
    centymetrową we wskazanym miejscu ;)
    Ładunki pewnie były rozmiieszczone tak aby zrobić dziurę z
    odpowiedniej strony, podobnie jak pan to robi młotkiem na tym filmie:

    http://www.youtube.com/watch?v=boOmTKVrft8

    W Łodzi widać jeszcze był naciąg pomagający wybrać kierunek (widać
    opadającą linę).

    > Może powinni poczekać na wichurę z tym wysadzaniem, przynajmniej
    wiad
    > omo gdzie go wiatr popchnie :-)

    Wiatr akurat był w kierunku, w który lekko "skręcił" komin, zwróć
    uwagę na kierunek przemieszczania się chmury pyłowej po upadku.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2015-08-31 14:31:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-08-31 o 11:56, Marek pisze:

    > Ładunki pewnie były rozmiieszczone tak aby zrobić dziurę z
    > odpowiedniej strony, podobnie jak pan to robi młotkiem na tym filmie:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=boOmTKVrft8

    Można i przyjemniej to zrobić.
    https://www.youtube.com/watch?v=1h44n126rtI

    A u nas komin przewrócili hydraulicznie.
    https://www.youtube.com/watch?v=Jvt8uc24B78

    Robert

  • 5. Data: 2015-08-31 16:37:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 31 Aug 2015 14:31:30 +0200, Robert Wańkowski<r...@w...pl>
    wrote:
    > Można i przyjemniej to zrobić.
    > https://www.youtube.com/watch?v=1h44n126rtI

    Byłem ciekaw czy podciągną działo...

    --
    Marek

  • 6. Data: 2015-09-01 17:41:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >Ładunki pewnie były rozmiieszczone tak aby zrobić dziurę z
    >odpowiedniej strony, podobnie jak pan to robi młotkiem na tym filmie:
    >http://www.youtube.com/watch?v=boOmTKVrft8

    Ciekaw jestem co na to BHP i PIPa :-)

    J.

  • 7. Data: 2015-09-01 19:14:18
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-08-31 o 16:37, Marek pisze:

    > Byłem ciekaw czy podciągną działo...

    Tu też mają ciekawie, widać nie dało się inaczej:

    https://www.youtube.com/watch?v=nrxHcYNFVCE

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2015-09-02 00:53:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 1 Sep 2015 17:41:27 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ciekaw jestem co na to BHP i PIPa :-)

    Dlatego takie rzeczy robi się w sobotę lub w niedzielę. Wtedy nie
    pracują i nie przyjdą.

    --
    Marek