  • 11. Data: 2016-01-27 13:31:25
    Temat: Re: Siłownik na 1/4 obrotu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adamschodowy" napisał w wiadomości grup
    >Serwo,
    >ja akurat temat znam od str modelarstwa a nie przemysłu i nie wiem
    >jak to

    Serwo to temat szeroki, pisz, ze masz na mysli modelarskie :-)

    >wygląda w niutonach bo podaje się najczęściej ich siłę w kilogramach
    >ale modelarskie ok 50-gramowe serwo na orczyku 5-centymetrowym
    >wyrabia ok 6-10kg, a koszt takiego elementu to od ok 40pln wzwyż, do
    >ok 220 za

    6kG to 60N, a na 5cm (ramie 5cm, czy dwa ramiona po 2.5cm ?)
    to jest 3Nm albo 300Ncm albo 30kGcm

    to np ma tylko 14kGcm
    http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXY
    ZW9&P=0

    >heavy-duty z przekładniami metalowymi czy węglowymi (w tych tańszych
    >jest zwykle pe czy teflon).

    Wez pod uwage, ze jak tam w srodku jest kolko zebate o srednicy np
    1cm, to na zebie mamy juz 60kG sily.
    I na osce mniej wiecej podobnie.

    > Są szybkie, typowo machają jakieś 60* w 0,3-0,5sek. Miałem do
    > czynienia z kilogramowymi silnikami krokowymi 1-3Nm i śmiem
    > twierdzić że jest to mniej-więcej porównywalne z takim 50g serwem.

    No i skutek taki, ze tam gdzie trzeba lepszych parametrow uzywa sie
    serwa (nie modelarskiego) a nie krokowca.
    Z tym, ze krokowiec ma tyle na osi silnika, a serwo to raczej po
    przekladni ...

    Tak czy inaczej - jest to jakas propozycja, z tym, ze raczej trzeba
    serwa modelarskiego z gatunku wiekszych.

    J.

  • 12. Data: 2016-01-27 13:52:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-01-27 o 13:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "adamschodowy" napisał w wiadomości grup
    >
    > Serwo to temat szeroki, pisz, ze masz na mysli modelarskie :-)
    Myślałem o modelarskich, ale:
    1 do mojego zastosowania będą niepoważnie wyglądać
    2 nie spodziewam się wysokiej trwałości
    3 nie wiem, jak rozwiązać sterowanie takim serwem bez aparatury modelarskiej
    Masz pomysł, jak sterować takim serwem bez apki?
    Jacek

  • 13. Data: 2016-01-27 14:29:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-01-27 o 13:52, Jacek pisze:
    > Masz pomysł, jak sterować takim serwem bez apki?
    Są takie moduły, które podłączasz pod serwo i zasilania.
    Szukaj jako tester serwa.

    Robert

  • 14. Data: 2016-01-28 17:51:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Myślałem o modelarskich, ale:
    >1 do mojego zastosowania będą niepoważnie wyglądać
    >2 nie spodziewam się wysokiej trwałości

    A spodziewasz sie duzej ilosci krecenia, czy raz na rok ?

    >3 nie wiem, jak rozwiązać sterowanie takim serwem bez aparatury
    >modelarskiej
    >Masz pomysł, jak sterować takim serwem bez apki?

    Sterowanie jest akurat proste - szerokoscia impulsow.
    Oczywiscie wymaga stosownej elektroniki, ale tak czy inaczej pewnie
    jakas jest/musi byc.

    J.

  • 15. Data: 2016-01-28 22:09:37
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-01-28 o 17:51, J.F. pisze:

    > A spodziewasz sie duzej ilosci krecenia, czy raz na rok ?
    Jak zobaczyłem ten filmik, to u mnie serwa będą miały wakacje:
    https://www.youtube.com/watch?v=l5FqYiZb_5s#t=98.261
    Kręcenie będzie szacuję 10.000 cykli otwórz-zamknij na rok. Chciałbym,
    żeby to wytrzymało minimum 5 lat.

    > Sterowanie jest akurat proste - szerokoscia impulsow.
    > Oczywiscie wymaga stosownej elektroniki, ale tak czy inaczej pewnie
    > jakas jest/musi byc.
    Ja takiej elektroniki nie zrobię, nie mój poziom. Mogę wykorzystać
    jakiegoś gotowca.
    Jacek

  • 16. Data: 2016-01-29 00:46:52
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

> [...]
    > modelarskiej
    > Masz pomysł, jak sterować takim serwem bez apki?

    można na mnóstwo sposobów, są sterowniki 2- lub 3-pozycyjne, są testery, ja
    bym dał procek za 3pln który zinterpretuje to czym dysponujemy, jakiś on/off
    czy co tam, i wygeneruje adekwatny sygnał. serwa nie-modelarskie tez
    istnieją, w samochodach jest ich trochę ale nie gwarantuję że są mocniejsze
    jak np sterują jakąś przepustnicą powietrza :)

  • 17. Data: 2016-01-29 00:48:20
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    https://sklep.avt.pl/avt1605.html