  • 11. Data: 2016-01-20 22:36:48
    Temat: Re: Skaner do negatywów 6x9 i mniejszych
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam <a...@p...onet.pl> writes:

    > Były skanery szybkie i dobre, ale na SCSI.
    > Teraz już prawie wszystko jest na USB. USB-2 jest wolny dla skanerów.

    Bez przesady, USB 2.0 jest (często dużo) szybsze niż SCSI.
    Skanery SCSI były często asynchroniczne (do 5 MB/s), no może jakieś
    szybsze wersje były "fast SCSI" (10 MB/s). USB 2.0 bez problemu przesyła
    30 MB/s.

    W czasach skanerów SCSI rozdzielczości były mniejsze, wydawało się że
    jest szybciej - ale to złudzenie.

    > Bardzo dobre (jeśli nie najlepsze) z domowych były Epsony.

    Do 6x9 to może będzie ok. Ale 35 mm - wątpię (chyba że nam spadną
    wymagania jakościowe proporcjonalnie do wielkości).

    Pozostaje jeszcze opcja robienia zdjęć - odpowiedni obiektyw z rurą itd.
    Zdaje się że obecnie można kupić gotowe rozwiązania. Dużo szybsze
    i jakościowo także powinno być lepiej.

    Z kurzem to lepiej zrobić tak, by go w praktyce nie było. Zależy od
    skali operacji.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 12. Data: 2016-01-20 22:51:17
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-01-20 o 22:36, Krzysztof Halasa pisze:
    [...]
    > Do 6x9 to może będzie ok. Ale 35 mm - wątpię (chyba że nam spadną
    > wymagania jakościowe proporcjonalnie do wielkości).

    Skan V800 wydruk całej klatki na A4 jest super.
    Pytanie, jakie negatywy czy slajdy chce skanować wątkotwórca.

    Pozdrawiam,
    P.P.

  • 13. Data: 2016-01-20 23:08:31
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-01-20 o 22:36, Krzysztof Halasa pisze:
    [...]
    > Pozostaje jeszcze opcja robienia zdjęć...

    Jest jeszcze trzecia opcja, kto wie, czy nie najlepsza. Zlecić komuś,
    kto umie to robić.
    Skanowanie wcale nie jest lekkie, łatwe i przyjemne, trzeba się tego
    nauczyć, i trzeba mieć duuużo czasu.

    P.P.

  • 14. Data: 2016-01-21 22:30:13
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-01-19 o 19:41, Tomasz pisze:

    > Użytkownik "U-Kim\Mikolaj" <m...@b...nos> napisał

    > Zaciekawiłeś mnie, wytłumacz mi jeśli to możliwe co miałeś na myśli
    > " trzeba by zainwestować w Silverlighta".
    > Czy to jakiś skaner, czy oprogramowanie, w inernecie nic na taki temat
    > nie znalazłem.

    Był kiedyś taki skaner co sie Plustek nazywał. Skanowałam nim negatywy.
    Teraz to już inna technika. Zdjęcia przerzucam z karty do komputera.

    --
    animka

  • 15. Data: 2016-01-21 22:37:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> writes:

    > Skan V800 wydruk całej klatki na A4 jest super.

    W jakiej rozdzielczości są zdjęcia i wydruk?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 16. Data: 2016-01-21 22:43:50
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-01-20 o 23:08, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    > kto umie to robić.
    > Skanowanie wcale nie jest lekkie, łatwe i przyjemne, trzeba się tego

    Pleciesz głupoty. Kliszę się wkłada w ramkę, wkłada do skanera i skanuje.

    Zaniosłam w lecie do Kodaka w Carrefourze slaidy (bo odpowiedni skaner
    sprzedałam już dawniej), które leżały mi w domu ze 30 lat. Dostałam od
    nich wszystko na płytce CD ROM i zapłaciłam.ok. 20 ZŁ. Myslalam, że mało
    co z tego wyjdzie, bo na wczasach robiłam pierwszy raz zdjęcia w kolorze
    i to na dodatek aparatem Smiena. Zdjęcia na płytce sa wszystkie, nawet
    te, które myślałam, że sż juz stracone, bo bardzo kiepskie. Teraz mam
    pamiątkę w komputerze, mogę nawet wydrukować moją małą kochaną córeczkę
    na balu dla dzieci na wczasach w Wildze. Zdjęcia niezłe i pamiątka
    cieszy moje oczy.

    --
    animka

  • 17. Data: 2016-01-21 22:45:58
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 19.01.2016 o 19:23, U-Kim\Mikolaj pisze:

    > Jeśli chcesz z niego wycisnąć absolutnie wszystko to trzeba by
    > zainwestować prawie drugie tyle w Silverlighta...

    Lub Vuescana.

  • 18. Data: 2016-01-21 22:50:00
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 19.01.2016 o 23:11, Poldek pisze:

    > Jeżeli budżet jest naprawdę nieograniczony, to skaner bębnowy.
    > Jeżeli budżet trochę nieograniczony to Nikon Coolscan 9000
    > http://www.nikon.pl/pl_PL/product/discontinued/cools
    can/2011/super-coolscan-9000

    > Niestety obecnie już tylko używany.
    > Jeżeli budżet troszkę ograniczony to Epson V700/750/800/850.
    > Jeżeli budżet nieograniczony, ale pod warunkiem, że nie więcej niż
    > kilkaset zł, to Epson V500/550/600.

    Niby tak, ale rzeczywiście najlepszym rozwiązaniem (przy
    "nieograniczonym" budżecie jest zlecenie wykonania skanów
    przez specjalistę.
    Skanowanie nie jest zajęciem które można polubić. :)

  • 19. Data: 2016-01-21 23:34:48
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-01-21 o 22:37, Krzysztof Halasa pisze:

    > W jakiej rozdzielczości są zdjęcia i wydruk?

    Jak rozumiem: skany?
    Skan 4800ppi, z ICE.
    Wydruk 720ppi QImage Epson L800

    P.P.

  • 20. Data: 2016-01-21 23:38:27
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-01-21 o 22:43, Animka pisze:

    > Pleciesz głupoty. Kliszę się wkłada w ramkę, wkłada do skanera i skanuje.

    To życzę powodzenia :-)

> [...]
    > pamiątkę w komputerze, mogę nawet wydrukować moją małą kochaną córeczkę
    > na balu dla dzieci na wczasach w Wildze. Zdjęcia niezłe i pamiątka

    I o to w sumie chodzi.

    Pozdrawiam,
    Paweł