  • 1. Data: 2010-10-21 20:59:08
    Temat: Skierowanie pojazdu na dodatkowe badania techniczne a sprzedaż auta
    Od: Hautameki <h...@g...com>

    Witam

    Auto jest po klasycznej kolizji drogowej, został rozbity reflektor i
    kierunkowskaz, uszkodzona jest maska i zderzak. Na miejscu zdarzenia
    była policja, która skonfiskowała dowód rejestracyjny pojazdu. W
    zamian otrzymałem pokwitowanie od funkcjonariusza, wg którego muszę
    się udać na dodatkowe badania techniczne w celu odzyskania dowodu
    rejestracyjnego w wydziale komunikacji. Teraz pytanie - co w przypadku
    kiedy znalazłem kupca na uszkodzone auto, które pojedzie w inną część
    Polski, jak odzyskać dowód rejestracyjny?

  • 2. Data: 2010-10-21 21:08:28
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-21 20:59, Hautameki pisze:
> [...]
    > kiedy znalazłem kupca na uszkodzone auto, które pojedzie w inną część
    > Polski, jak odzyskać dowód rejestracyjny?

    Nie odzyskasz dowodu zanim nie dostarczysz kwitka z SKP o pozytywnym
    przejściu badań. Możesz udać się do swojego WK celem wydania
    zaświadczenia że taki dawód znajduje się u nic i został zatrzymany a
    auto chcesz sprzedać, wydrukują wszelkie dane z tego dowodu, potwierdzą
    pieczątkami, opłacisz 17zł opłaty skarbowej i z tym kwitem uzyskanym w
    WK możesz sprzedać auto.
    Nabywca bierze ten kwitek, umowę K-S, robi badania i zgłasza się do
    Twojego WK celem odebrania dowodu rejestracyjnego, później już normalnie
    może go sobie zarejestrować.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 3. Data: 2010-10-21 21:14:49
    Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Hautameki <h...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > kierunkowskaz, uszkodzona jest maska i zderzak. Na miejscu zdarzenia
    > by=B3a policja, kt=F3ra skonfiskowa=B3a dow=F3d rejestracyjny pojazdu. W
    > zamian otrzyma=B3em pokwitowanie od funkcjonariusza, wg kt=F3rego musz=EA
    > si=EA uda=E6 na dodatkowe badania techniczne w celu odzyskania dowodu
    > rejestracyjnego w wydziale komunikacji. Teraz pytanie - co w przypadku
    > kiedy znalaz=B3em kupca na uszkodzone auto, kt=F3re pojedzie w inn=B1 cz=EA=
    > =B6=E6
    > Polski, jak odzyska=E6 dow=F3d rejestracyjny?
    Normalnie to odbierasz dowod jak przedstawisz dokument z przeprowadzonego
    badania technicznego (ktore domyslnie powinno byc zrobione po naprawieniu auta
    - w zasadzie bez lampy nie masz prawa dostac przegladu.
    Widzialbym mozliwosc ze informujesz urzad o sprzedazy auta i urzad przesyla
    dowod do urzedu kupca, ten robi przeglad u siebie, idzie z umowami kupna i
    przegladem i juz nie odbiera dowodu tylko wymienia od razu na nowy
    (przejerestrowuje).
    Ale czy to tak zadziala? nie wiem czy nie prosciej byloby zeby on odeslal
    Tobie papier z przegladu, Ty odbierasz dowod i mu odsylasz, a on sobie
    przerejestrowuje.
    Generalnie to kluczowy jest temat przegladu, moze trzeba by dopytac w stacji,
    wstawic tymczasowo lapme, zaliczyc przeglad i odebrac papiery, a potem gosc
    sobie naprawi na spokojnie.
    Ja tez mialem taka stluczke, i w zasadzie gdyby nie lapma (zbite szklo
    kierunkowskazu) to nie zabraliby mi dowodu, reszta wygladala w miare (chociaz
    oczywiscie do naprawy bylo rowniez pare rzeczy schowanych pod zderzakiem. ale
    auto normalnie jezdzilo, tyle ze zbita lampa = niesprawny technicznie.
    No, tylko ze ja nie sprzedawalem, wiec nie bylo dylematu, robilem po kolei,
    jak trzeba.

    pozdrawiam
    Bruno

  • 4. Data: 2010-10-21 21:32:14
    Od: Hautameki <h...@g...com>

    On 21 Paź, 21:08, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > Nabywca bierze ten kwitek, umowę K-S, robi badania i zgłasza się do
    > Twojego WK celem odebrania dowodu rejestracyjnego, później już normalnie

    Wszystko bardzo logicznie opisałeś, dzieki

  • 5. Data: 2010-10-21 21:40:49
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-21 21:32, Hautameki pisze:

    > Wszystko bardzo logicznie opisałeś, dzieki

    Sam przez to właśnie przechodzę.