  • 21. Data: 2019-05-13 19:58:26
    Temat: Re: Sklejanie się styków w przekaźniku kontaktronowym
    Od: maciej <...mpal@math...uni...wroc...pl>

    W dniu 2019-05-13 o 09:27, Atlantis pisze:

    > Pozostaje więc spory zapas parametrów...

    Maksymalna moc przełączania 100 W więc zapas parametrów nie taki wielki.
    Dodatkowo obciążenie indukcyjne. Poszukałbym mocniejszego przekaźnika.

    Maciej

  • 22. Data: 2019-05-13 20:56:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
    On 13.05.2019 10:22, Marek wrote:

    >Hmm... Faktycznie, przy silniku znajduje się jakiś spory kondensator
    >rozruchowy. To może być źródłem problemów?

    IMO - niespecjalnie, bo on pewnie przez jakas cewke wlaczony.

    r-jednofazowe/panasonic/

    >Widzę jeden potencjalny problem - napięcie sterujące 6V. W układzie
    >mam
    >max 5V i właśnie tym napięciem był sterowany oryginalny przekaźnik.

    To jest napiecie wsteczne.
    Wyzwalajace ... sadzac po schemacie - zwykla dioda IR, od 1.2V.

    Ale PDF jakis ubogi:
    -male to ... odporne ?
    -pisza ze 200V AC ... czemu nie 230 ?
    -ten "zero crossing" ... nadaje sie do silnikow, czy nie ?

    >Ewentualnie widzę jakieś przekaźniki sterowane prądem, ale ceny
    >zaporowe. :(
    >https://www.tme.eu/pl/details/aqz206g2/przekazniki-
    ssr-jednofazowe/panasonic/

    PhotoMOS ... brzmi, jakby byl stos fotodiod sterujacy bramka mosfeta.
    Niekoniecznie niskie napiecie po stronie IRED.

    No i pamietacie ten watek o odpornosci triaka i tranzystora ?

    Ale w kategorii maja tysiac typow przekaznikow, cos znajdziesz.

    J.