  • 1. Data: 2010-03-08 17:15:03
    Temat: Sklep z pneumatyką w Warszawie?
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Witam.

    Czy ktoś z Was orientuje się czy gdzieś w Warszawie (najlepiej blisko
    Centrum) jest jakiś sklep z elementami pneumatycznymi? Chodzi mi o
    typowe elementy - złączki i szybkozłączki 1/8", przewody 6mm. Wiem że
    na Allegro są, ale głupio bulić za przesyłkę więcej niż za towar ;-) a
    poza tym jakoś wolę normalne sklepy, gdzie można po prostu wejść i coś
    kupić.

    A przy okazji, przewody pneumatyczne z jakiego materiału są
    najbardziej elastyczne? Chodzi o zasilanie aerografu, tak więc
    elastyczność przewodu ma duże znaczenie dla wygody pracy.
    Przewód który mam jest z poliuretanu i jest dość sztywny (może gdyby
    był dłuższy to nie byłoby sprawy...)

    A przy jeszcze innej okazji, z gwintami rurowymi to wielka zmyła :-)
    Mierzę gwint w moim chińskim aerografie i wychodzi 0,37", czyli bardzo
    blisko 3/8", ale z kolei skok (czy raczej "gęstość gwintu", jak to
    jest w calowych) wyszła mi 28tpi. Szukam, szukam - kurde w ogóle
    takiego gwintu nie ma. Sprawdzam kilkakrotnie czy nie pomyliłem ilości
    zwojów itp. - nic, w końcu poczytałem trochę o gwintach rurowych i
    dowiedziałem się że gwint jest jak najbardziej typowy, 1/8"-28, tyle
    że te 1/8" nie ma nic wspólnego ze średnicą zewnętrzną gwintu, ech...

  • 2. Data: 2010-03-08 21:29:39
    Temat: Re: Sklep z pneumatyką w Warszawie?
    Od: Ark Sempow <s...@g...com>

    Dnia Mon, 08 Mar 2010 18:15:03 +0100, __Maciek napisał(a):

> [...]
    > na Allegro są, ale głupio bulić za przesyłkę więcej niż za towar ;-) a
    > poza tym jakoś wolę normalne sklepy, gdzie można po prostu wejść i coś

    Proponuję tutaj:
    http://www.festo.com/cms/pl_pl/9462.htm

    Nie jest to co prawda w centrum Warszawy. Jest dostęp do informacji o
    produktach on-line ale w ostateczności możesz zadzwonic i dowiesz się
    wszystkiego. Sklep detaliczny tez jest na miejscu.

    --
    Ark Sempow
    Gdy tysiąc ludzi mówi to samo, to jest to albo vox Dei, albo wielkie

  • 3. Data: 2010-03-09 08:45:31
    Od: _________ <...@...cd>

    W dniu 2010-03-08 18:15, __Maciek pisze:
> [...]
    > na Allegro są, ale głupio bulić za przesyłkę więcej niż za towar ;-) a
    > poza tym jakoś wolę normalne sklepy, gdzie można po prostu wejść i coś

    http://www.elektro-automatic.com.pl/

    Nie jest to co prawda centrum Warszawy ale łatwo dojechać.

> [...]
    > dowiedziałem się że gwint jest jak najbardziej typowy, 1/8"-28, tyle
    > że te 1/8" nie ma nic wspólnego ze średnicą zewnętrzną gwintu, ech...

    No bo to jest gwint do rury o średnicy zewnętrznej 1/8" :)

    http://www.lw.cad.pl/r_gw_rur_walc.htm

  • 4. Data: 2010-03-10 17:08:19
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 09 Mar 2010 09:45:31 +0100 _________ <...@...cd> napisał:

    >No bo to jest gwint do rury o średnicy zewnętrznej 1/8" :)

    Raczej właśnie wewnętrznej (rozumiem że przejęzyczenie).

    http://en.wikipedia.org/wiki/British_standard_pipe_t
    hread
    "The size number was originally based on the inner diameter measured
    in inches (25.4 mm) of a steel tube for which the thread was intended,
    but is in the modern metric version of the standard simply a size
    number."

    Dziękuję Wam obu za odpowiedzi, chyba jednak kupię na Allegro, bo w
    godzinach "urzędowych" nie mogę pojechac tak daleko, myślałem że
    gdzieś w pobliżu (Śródmieście, Ochota, Mokotów) taki sklep będzie.