  • 1. Data: 2010-03-06 18:33:37
    Temat: Koło zamachowe dwumasowe
    Od: "WM" <c...@p...onet.pl>

    Rozumiem, że ma ono lepiej, od zwykłego koła zamachowego,
    równać wahania prędkości wału korbowego ?
    Ale czy nie ma toto niszczących częstotliwości drgań własnych?

    Koło zamachowe dwumasowe:
    http://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeY

    To jest raczej koło dwu spręzynowe:)
    http://www.youtube.com/watch?v=IiNr_84GeDI&feature=r
    elated

    WM

  • 2. Data: 2010-03-06 19:46:27
    Temat: Re: Koło zamachowe dwumasowe
    Od: "W.Kr." <w...@g...com>

    On 6 Mar, 19:33, "WM" <c...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > równać wahania prędkości wału korbowego ?
    > Ale czy nie ma toto niszczących częstotliwości drgań własnych?

    Tu : http://je.pl/d8em o zaletach takiego koła dwumasowego.
    Pozdrowienia,
    W.Kr.

  • 3. Data: 2010-03-06 21:15:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W.Kr. pisze:

    DI&feature=related

    > Tu : http://je.pl/d8em o zaletach takiego koła dwumasowego.

    Wszystko pięknie, tylko jakoś te silniki z kołem dwumasowym ani jakoś
    zauważalnie mniej nie drżą, ani nie mają nawet niższych obrotów biegu
    jałowego w stosunku do aut bez tego wynalazku.

    Argument o mniejszym zużyciu elementów skrzyni biegów też taki sobie -
    same skrzynie biegów są wystarczająco trwałe i bardzo niewielu
    użytkowników ma z nimi problem, a jak już to to są takie przebiegi że to
    się ujawnia u któregoś z kolei użytkownika. Natomiast samo koło
    dwumasowe jest "hitem" we wszystkich serwisach - w dodatku kosztownym hitem.

  • 4. Data: 2010-03-06 21:59:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 06 Mar 2010 19:33:37 +0100, WM wrote:
    >Rozumiem, że ma ono lepiej, od zwykłego koła zamachowego,
    >równać wahania prędkości wału korbowego ?
    >Ale czy nie ma toto niszczących częstotliwości drgań własnych?

    Moze miec poza zakresem obrotow silnika, albo nieniszczacze.

    Poza tym doswiadczenie mowi ze one sie niszcza z innych przyczyn :-)

    >To jest raczej koło dwu spręzynowe:)
    >http://www.youtube.com/watch?v=IiNr_84GeDI&feature=
    related

    Raczej dwuczestotliwosciowe - i po rezonansach.

    J.

  • 5. Data: 2010-03-07 01:16:53
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Mar 6, 1:33 pm, "WM" <c...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > równać wahania prędkości wału korbowego ?
    > Ale czy nie ma toto niszczących częstotliwości drgań własnych?

    Toto wlasnie ma swoja wlasna czestotliwosc rezonansowa i to
    precyzyjnie strojna do ukladu. Takie urzadzenia stosuje sie w technice
    bardzo powszechnie i nazywa sie to dynamicznym tlumieniem drgan.
    Uklady drgajace tlumione o wielu stopniach swobody maja wprawdzie
    wiecej czestotliwosci rezonansowych ale jezeli sa dobrze zestrojone to
    ich amplitudy maksymalne sa nizsze niz ukladu o mniejszej liczbie
    stopni swobody. W samochodach powszechnie stosuje sie tlumiki
    dynamiczne na polosiach napedowych, kolumnach kierowniczych a czasami
    na wahaczach zawieszenia. W budownictwie stosuje sie ciezkie wahadla
    tlumione w nowszych konstrkcjach bardzo wysokich budynkow aby obnizyc
    amplitudy ich wahan z powodu silnego wiatru.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 6. Data: 2010-03-07 08:00:30
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    JAM <j...@y...com> napisał(a):
    > ... W samochodach powszechnie stosuje sie tlumiki
    > dynamiczne na polosiach napedowych,

    Ale obroty tych półosi są zmienne w dużym zakresie,
    jak je zatem można dostroić?
    Chyba, że są strojone na częstotliwość drgań własnych?

    Może jednak tam chodzi o system samowyważania? Taki np:
    http://www.skf.com/portal/skf_gb/home/news?contentId
    =059131

    WM

  • 7. Data: 2010-03-07 19:38:30
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Mar 7, 3:00 am, "WM " <c...@g...pl> wrote:
    > JAM <j...@y...com> napisa (a):

    > Ale obroty tych p osi s zmienne w du ym zakresie,
    > jak je zatem mo na dostroi ?
    > Chyba, e s strojone na cz stotliwo drga w asnych?
    >
    > Mo e jednak tam chodzi o system samowywa ania? Taki
    np:http://www.skf.com/portal/skf_gb/home/news?conten
    tId=059131

    > WM
    >
    > --
    > Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

    Strojenie polega na dobieraniu czestotliwosci rezonansowej,
    sprezystosci i tlumienia do reszty systemu. Efekt tlumienia wystepuje
    na szerokim zakresie czestotliwosci wymuszajacej. W tym zakresie
    wystapia wprawdzie obszary, gdzie amplituda drgan bedzie nieznacznie
    wieksza niz ukladu bez takiego tlumika, ale w zamian za to tam, gdzie
    poprzednio wystepowala bardzo wysoka amplituda dragn rezonansowych
    wystapi wielokrotne jej zmniejszenie, Prosta teorie dla ukladu
    liniowego o dwoch stopniach swobody mozna znalezc w kazdym podreczniku
    na temat drgan mechanicznych. Dla ukladow o wielu stpniach swobody,
    nieliniowych stosuje sie symulacje cyfrowe.

  • 8. Data: 2010-03-09 12:48:31
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > się ujawnia u któregoś z kolei użytkownika. Natomiast samo koło dwumasowe
    > jest "hitem" we wszystkich serwisach - w dodatku kosztownym hitem.

    Zastanawiające w dodatku jest to, czemu jest to tak kosztowne? Bo z filmiku
    wynika, że to po prostu dwa kawały żelastwa połączone sprężynkami. Myślałem,
    że jakieś większe cuda inżynierii się za tym kryją.

  • 9. Data: 2010-03-09 16:55:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
> [...]
    > z filmiku wynika, że to po prostu dwa kawały żelastwa połączone
    > sprężynkami. Myślałem, że jakieś większe cuda inżynierii się za

    Bo moga byc. Zepsuje sie i co zrobisz ? :-)

    Byc moze z czasem potanieja.

    J.

  • 10. Data: 2010-03-10 08:28:53
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
    >
    > Bo moga byc. Zepsuje sie i co zrobisz ? :-)

    A co mam zrobić. Wymienię i zapłacę ile każą.

    > Byc moze z czasem potanieja.

    Dziwię się, że przy obecnych cenach krajowe i chińskie zakłady tokarskie nie
    zaczęły jeszcze konkurencji robić. Koła dwumasowe są stosowanie pewnie od
    10-15 lat