  • 61. Data: 2020-02-23 15:02:55
    Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 16 Feb 2020 09:35:32 +0100, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:

    >Co bardziej zaszkodzi trwałości skrzyni/sprzęgła - postój na światłach w
    >trybie Drive, czy przełączanie na Parking/Neutral w każdej sytuacji?

    Znalezione w necie:
    "Zatrzymując samochód pod światłami czy zjeżdżając z długich wzniesień
    nie należy próbować wysprzęglać, włączając tryb N. Dwusprzęgłówki,
    podobnie jak automatyczne skrzynie, powinny pozostawać w trakcie jazdy
    w trybie D (lub S) - niepotrzebne mieszanie selektorem powoduje tylko
    powstawanie niepotrzebnych sił w układzie napędowym."

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 62. Data: 2020-02-23 18:12:24
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    To dwie różne sytuacje. Na światłach używamy hamulca (nie ręcznego czy innych
    kombinacji)
    Do zjazdów jeśli ktoś często jeździ w takim terenie możemy w kompie włączyć *bieg
    jałowy wtedy DSG wysprzegli minus że auto będzie się szybciej rozpędzać i trzeba
    będzie hamować ;-)

    * w VW dostępne tylko w wersji blue motion

  • 63. Data: 2020-02-23 21:28:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-02-2020 o 15:02, j...@i...pl pisze:

> [...]
    > w trybie D (lub S) - niepotrzebne mieszanie selektorem powoduje tylko
    > powstawanie niepotrzebnych sił w układzie napędowym."

    Trudno, wygoda mojej nogi jest ważniejsza.

  • 64. Data: 2020-02-26 08:05:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-02-2020 o 09:26, Mirek Ptak pisze:

    > Nie :) - moja nadinterpretacja jednak

    Tak mi się przypomniało, bo przy okazji mam teraz mapy i traffica od
    TomTom (we wbudowanej nawigacji).
    Traffic działa bardzo ok, aż jestem zaskoczony, bo rezultaty są na
    poziomie dobrych nawigacji online.

    Ale ostrzeżenia o radarach to jeszcze nie widziałem.

    Zdarza się to w ogóle TT w Polsce?

  • 65. Data: 2020-02-26 14:44:37
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-02-26 08:05, Cavallino wrote:

    > Tak mi się przypomniało, bo przy okazji mam teraz mapy i traffica od
    > TomTom (we wbudowanej nawigacji).
    > Traffic działa bardzo ok, aż jestem zaskoczony, bo rezultaty są na
    > poziomie dobrych nawigacji online.

    Zawsze to mówiłem :)

    > Ale ostrzeżenia o radarach to jeszcze nie widziałem.
    >
    > Zdarza się to w ogóle TT w Polsce?

    Stacjonarne powinieneś mieć, choć w starszych urządzeniach jest to opcja
    (płatna oczywiście). Pokazuje je w 100% - jeszcze nie trafiłem na brak.
    Fotoradary i patrole suszarkowe można zgłaszać przyciskiem na dole i
    czasami ostrzega w PL, CZ i SK, gdzie jestem najczęściej. Niestety
    poziom pewności jest zdecydowanie poniżej Yanosika - warto go mieć
    włączonego w tle :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 66. Data: 2020-02-26 23:54:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-02-2020 o 14:44, Mirek Ptak pisze:

    > Zawsze to mówiłem :)

    Niestety - aktualność map jest kiepska.
    Dobre pół roku opóźnienia, a ponoć nawet więcej.

> [...]
    > czasami ostrzega w PL, CZ i SK, gdzie jestem najczęściej. Niestety
    > poziom pewności jest zdecydowanie poniżej Yanosika - warto go mieć

    Tak - dzisiaj jeden fotoradar mi pokazał.
    Ale co yanosika pewnie masz rację (niestety).
    A na zachodzie jest z tym lepiej?

  • 67. Data: 2020-02-27 07:49:26
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-02-26 23:54, Cavallino wrote:

    > Niestety - aktualność map jest kiepska.
    > Dobre pół roku opóźnienia, a ponoć nawet więcej.

    Może się zdarzyć z bardzo nowymi uliczkami osiedlowymi.
    Drogi główne są zwykle na bieżąco - no na pewno nie tak szybko jak
    online, ale np. A1 od Pyrzowic do Częstochowy była jeszcze przed
    otwarciem (zablokowana oczywiście). Podobnie stosunkowo nowe kawałki
    autostrad i ekspresówek na Węgrzech w kierunku Rumuni.

    > Tak - dzisiaj jeden fotoradar mi pokazał.
    > Ale co yanosika pewnie masz rację (niestety).
    > A na zachodzie jest z tym lepiej?

    Lepiej, ale tez nie perfekt - na poziomie (nieomal) Waze bym powiedział.
    Rozstawione foto na niemieckich autostradach pokazał mi zawsze. Gorzej z
    patrolami w mieście.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 68. Data: 2020-02-27 16:24:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-02-2020 o 07:49, Mirek Ptak pisze:

    > Może się zdarzyć z bardzo nowymi uliczkami osiedlowymi.

    Nie - mówię o ekspresówkach.
    Np. o S5 otwartej w grudniu.
    Widać dystrybucja map via Hyundai szwankuje, a przez net się nie
    aktualizują.

    > Drogi główne są zwykle na bieżąco - no na pewno nie tak szybko jak
    > online, ale np. A1 od Pyrzowic do Częstochowy była jeszcze przed
    > otwarciem (zablokowana oczywiście).

    No zablokowana S5 to też jest, ale każe ją omijać.

    > Lepiej, ale tez nie perfekt - na poziomie (nieomal) Waze bym powiedział.
    > Rozstawione foto na niemieckich autostradach pokazał mi zawsze. Gorzej z
    > patrolami w mieście.

    Jak na poziomie Waze to w miarę ok, tam nic lepszego (czyt. yanosika) i
    tak nie mają.