  • 1. Data: 2020-02-16 09:35:32
    Temat: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    Wiadomo, że klasycznych asb, nie przełącza się na światłąch w tryb
    Parking, bo się w ten sposób szybciej zużywają.

    Czy to samo dotyczy skrzyń dwusprzęgłowych?

    Bo na logikę, to taki postój na trybie Drive, jest równoznaczny z
    postojem na wrzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle w skrzyni manualnej -
    a nikt tak nie robi przecież.
    Bo ani to zdrowe dla sprzęgła, ani wygodne (konieczność trzymania
    wciśniętego pedału).

    Co bardziej zaszkodzi trwałości skrzyni/sprzęgła - postój na światłach w
    trybie Drive, czy przełączanie na Parking/Neutral w każdej sytuacji?

  • 2. Data: 2020-02-16 13:39:13
    Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-16 o 09:35, Cavallino pisze:
> [...]
    >
    > Bo na logikę, to taki postój na trybie Drive, jest równoznaczny z
    > postojem na wrzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle w skrzyni manualnej -

    Ja na logikę bym założył, że taki postój wykorzystuje inny tryb,
    a sprzęgło się uruchamia dopiero jak zdejmuje się nogę z hamulca.
    Skąd założenie, że ten postój w trybie Drive jest równoznaczny z takim
    jak opisałeś?

  • 3. Data: 2020-02-16 14:22:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-02-2020 o 13:39, cef pisze:

    > Ja na logikę bym założył, że taki postój wykorzystuje inny tryb,
    > a sprzęgło się uruchamia dopiero jak zdejmuje się nogę z hamulca.

    Tyle, że chciałbym tej nogi na hamulcu nie trzymać przez kilka minut.

    > Skąd założenie, że ten postój w trybie Drive jest równoznaczny z takim
    > jak opisałeś?

    To tylko założenie jak sam zauważyłeś.
    Pytam bardziej, czy można bezkarnie przełączać na P lub N.

  • 4. Data: 2020-02-16 15:07:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No to akurat wada aut z automatem
    Nie raz wjechałem w zderzak poprzednika (oczywiście powolutku jak ślimak) gdy w korku
    coś zacząłem z tyłu poprawiać czy szukać i
    noga bezwiednie zmniejszyła nacisk na hamulec.
    Z drugiej strony to zaleta, bo są graje gdzie jak pie....niesz poprzednika bo Ci z
    tyłu TIR w kufer wjechał to i tak Twoja wina.
    Jeździłem z takimi obcokrajowcami, co z tej przyczyny jako kierowcy na każdych
    światłach ręczny zaciągali (no teraz w wielu autach
    są automatyczne "ręczne").

    -----

  • 5. Data: 2020-02-16 16:11:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-16 o 14:22, Cavallino pisze:

    > Tyle, że chciałbym tej nogi na hamulcu nie trzymać przez kilka minut.

    Kwestia przyzwyczajenia,
    D jest "najzdrowszy" dla skrzyni.
    Czasem jak wiem, że będzie znacznie więcej minut
    i chcialbym wykorzystać ten postój do innych celów,
    to przerzucam na P albo korzystam z przycisku Hold - coś tam.

    Instrukcje tego nie polecają.

  • 6. Data: 2020-02-16 16:30:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bo od przerzucania na P skrzynie się psują?
    No weź nie pitol.
    Może dla skrzyni jest lepiej, ja po prostu na hamulcu w tył Ci wjedzie amerykański
    krążownik szos.

    -----

  • 7. Data: 2020-02-16 16:49:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-16 o 16:30, ąćęłńóśźż pisze:

    > Bo od przerzucania na P skrzynie się psują?
    > No weź nie pitol.

    Nie wiem czy się psują ani dlaczego tego nie polecają- nie ja pisałem
    instrukcje,
    nie miałem potrzeby analizowania dlaczego tak napisali.
    Jak Ci wygodniej i uważasz, że to obojętne dla użytkowania,
    to sobie wybierz co włączyć czy nacisnąć.

  • 8. Data: 2020-02-16 16:59:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-02-2020 o 16:11, cef pisze:

> [...]
    > i chcialbym wykorzystać ten postój do innych celów,
    > to przerzucam na P albo korzystam z przycisku Hold - coś tam.

    Niestety nie mam tego przycisku.

    > Instrukcje tego nie polecają.

    Ok, dzięki za rozwianie wątpliwości.
    Przyzwyczaił się człowiek do e-pedal w elektryku, to mu teraz trzymanie
    hamulca przeszkadza po zmianie samochodu.

  • 9. Data: 2020-02-16 16:59:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-02-2020 o 16:49, cef pisze:

    > Nie wiem czy się psują ani dlaczego tego nie polecają- nie ja pisałem
    > instrukcje,
    > nie miałem potrzeby analizowania dlaczego tak napisali.

    Zużywa się (mocniej) mechatronika skrzyni.

  • 10. Data: 2020-02-16 18:22:59
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-16 o 16:59, Cavallino pisze:

    > Zużywa się (mocniej) mechatronika skrzyni.

    Jak pokazała się samochodach elektronika, to w zasadzie
    przestałem analizować tak dogłębnie działanie podzespołów, bo byle
    przekaźnik
    jest dla mnie "czarną skrzynką". Nawet nie wiem co się może kryć
    pod tą mechatroniką. Na hydraulikę sterującą skrzynią
    ma wpływ olej, więc tu staram się trzymać terminów wymiany i to tyle
    mojej wiedzy.