  • 51. Data: 2020-02-19 22:33:25
    Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-19 o 18:02, J.F. pisze:

    > Widzisz - jestes taki sam jak zona w sluchaniu :-P
    >
    > Zachodzi pytanie - cef przeprowadzil test, ale nie opisal,
    > czy jakos nie przeczytalismy, czy tylko nie zapamietalismy.

    Test był opisany, nawet ktoś się interesował osiąganą prędkością
    i uzupełniałem informację. Chciałem to odszukać, ale nie mogłem znaleźć.
    Może to było ponad rok temu?

    Otóż wybierak na D, auto po zdjęciu nogi z hamulca (mówimy o DSG) i bez
    dodawania gazu rusza i po chwili pełzania przerzuca sobie na bieg 2 i jedzie
    tak do przodu z prędkością ok 10-15km/h.
    I na tym test się zakończył.

  • 52. Data: 2020-02-19 23:03:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-19 o 22:33, cef pisze:

> [...]
    > jedzie
    > tak do przodu z prędkością ok 10-15km/h.

    Odkopałem.
    Wątek pod tytułem: Kto ma rację?
    Mój post z 23.08.2019 godz 21.03

    Akurat Cavallino pytał o szczegóły testu :-)

  • 53. Data: 2020-02-19 23:09:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-02-2020 o 23:03, cef pisze:

    > Odkopałem.
    > Wątek pod tytułem: Kto ma rację?
    > Mój post z 23.08.2019 godz 21.03
    >
    > Akurat Cavallino pytał o szczegóły testu :-)

    Pamiętam, chodziło o prędkość pełzania.

    Tylko teraz jakoś wydawało mi się, że mówimy o wysprzęglaniu gdy
    trzymasz hamulec, dlatego nie zajarzyłem tamtej sytuacji.
    To że po puszczeniu sprzęgła pełza to wiem, testuję to codziennie.

  • 54. Data: 2020-02-20 07:50:23
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Otóż wybierak na D, auto po zdjęciu nogi z hamulca (mówimy o DSG) i bez
    dodawania gazu rusza i po chwili pełzania przerzuca sobie na bieg 2 i
    jedzie tak do przodu z prędkością ok 10-15km/h.

    czyli zachowanie typowe dla starych skrzyn, dsg z auto hold (i elektrykiem) stoi
    spokojnie dopoki nie dodamy gazu

  • 55. Data: 2020-02-20 10:02:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-20 o 07:50, Przemek Jedrzejczak pisze:
> [...]
    > jedzie tak do przodu z prędkością ok 10-15km/h.
    >
    > czyli zachowanie typowe dla starych skrzyn, dsg z auto hold (i elektrykiem) stoi

    Jak włączę auto holda to też nie rusza
    (hamulca elektrycznego prawie w ogóle nie używam)

  • 56. Data: 2020-02-20 12:42:40
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Jak włączę auto holda to też nie rusza (hamulca elektrycznego prawie w ogóle nie
    używam)

    alez oczywiscie ze uzywasz tylko za posrednictwem auto holda :-) bez tego duetu dsg
    jest kaleczna i wystepuje tylko w bieda edition :-)

    ps wszystkie vw jakimi jezdzilem b7,b8 na nawet polo mialy ah a jedyne znane mi auto
    bez ah to octavia wlasnie w wersji silnik i nic wiecej :-)

  • 57. Data: 2020-02-20 15:40:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-20 o 12:42, Przemek Jedrzejczak pisze:
> [...]
    >
    > ps wszystkie vw jakimi jezdzilem b7,b8 na nawet polo mialy ah a jedyne znane mi
    auto bez ah to octavia wlasnie w wersji silnik i nic wiecej :-)

    Ale auto holda też specjalnie nie używam, bo nie mam takiej potrzeby,
    więc elektryczny jest nieużywany.
    Zresztą producent chyba nawet założył, że jest to dodatek,
    bo żeby auto hold zadziałał trzeba go włączyć i świeci się kontrolka
    tak jak przy ogrzewaniu szyby czy klimatyzacji.

  • 58. Data: 2020-02-20 16:25:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-02-2020 o 10:02, cef pisze:
> [...]

    To jest kwestia odpowiedniej funkcji hamulca, a nie rodzaju, czy
    "starości" skrzyni.

  • 59. Data: 2020-02-20 18:33:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-02-2020 o 15:25, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Przemek Jedrzejczak"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Mogliby miec przelacznik wykrywajacy  ... ale widac w noznym i recznym
    > to za drogo :-)

    Hamulec główny (nożny) jakiś wykrywacz ma - bo dopóki skrzynia jest na D
    i hamulec wciśnięty to działa Auto Stop silnika.
    Ale jak się puści to już go odpala i jedzie.
    Na skrzyni w pozycji N w ogóle się nie wyłącza.

    Albo ja nie umiem tego obsługiwać, albo Hyundai miał głupie założenia,
    bo teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby tak to działało,
    zresztą w instrukcji napisali, że powinno......

  • 60. Data: 2020-02-23 15:00:11
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 16 Feb 2020 20:57:04 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >P.S. a nie maja automatycznych hamulcow postojowych ?

    Nie wiem jak inne, ale A3 ze skrzynią S-Tronic (czyli też DSG) nie
    chce ruszyć, dopóki nie dodasz gazu. Trochę mnie to zdziwiło. Z tego
    co czytałem jest to wa jakiś sposób regulowane. Nie wiem jak, za
    krótko tym autem jeździłem.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06