  • 11. Data: 2013-12-29 01:57:12
    Temat: Re: Śliskie opony
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2013-12-28 19:46, Dres Golf wrote:
    > Czy zbyt małe opony (za wąskie i za niskie) w stosunku do najmniejszych
    > dopuszczanych przez producenta samochodu mogą być przyczyną ślizgania się?
    >
    > Opony zimowe Dębica Frigo trzecią zimę, mało kilometrów, bieżnik mało co
    > zużyty - głębokie rowki. Przy nawet delikatnym ruszaniu i skręcaniu
    > nawet przy +10°C, ślizgają się. Przy hamowaniu nie - bo jest ABS, ale
    > się rzadko włącza.
    >
    > Dres

    Właśnie u mnie na zimowych Dunlopach to samo - wydaje mi się
    że są za śliskie, tylko na mokrym niezależnie od temperatury.

    za to na prawdziwym lodo/śniegu i śniegu były ok.
    nawalają tylko na mokrym asfalcie.

    wpadłem na pomysł że je trochę przypale (zedrę trochę) i nic
    nie zmieniło, ani na lepsze ani na gorsze.

  • 12. Data: 2013-12-29 11:05:26
    Od: tá´Ź

    Dres Golf wrote:

    > Czy zbyt małe opony (za wąskie i za niskie) w stosunku do najmniejszych
    > dopuszczanych przez producenta samochodu mogą być przyczyną ślizgania
    > się?

    Małe...

> [...]
    > zużyty - głębokie rowki. Przy nawet delikatnym ruszaniu i skręcaniu
    > nawet przy +10°C, ślizgają się. Przy hamowaniu nie - bo jest ABS, ale

    ...i w dodatku chujowe.

    Więc czemu się dziwisz?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 13. Data: 2013-12-29 14:26:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-28 23:11, Lewis pisze:

    > Jak np minimalny rozmiar to 195/65/15 a dasz tam 155/55/15 to jasne że
    > będą się ślizgać :)

    Czy ja wiem - podejrzewam, że przy normalnej jeździe nie będzie
    dużej różnicy z tym ślizganiem. Co innego jak opona robi się śliska,
    a to czymś przy tym samym rozmiarze czuć bardzo.

    > Załóż dojazdówkę i zobacz czy jest różnica w
    > przyczepności :D

    Jasne, najlepiej na lód od razu ;)

  • 14. Data: 2013-12-29 16:02:01
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-28 20:02, Irokez pisze:
    > Teraz jest taka pogoda, że moje Uniroyal MS+ też ślizgają się jak wściekłe.
    > Zresztą nie tylko moje jak widzę ile aut po rowach u mnie na zakrętach
    > śmierci.

    Taka pogoda, na drogach zalega syf, a wciaz jest mokro/wilgotno.
    Porzadny deszcz by to splukal. Albo mróz przymroził. :)

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 15. Data: 2013-12-29 16:13:22
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 28 Dec 2013 20:50:54 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Na taką pogodę - nie bardzo.
    > Wielosezonówki poradzą sobie lepiej.

    Ktoś tu sugerował obowiązek zimówek od 1 listopada... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 16. Data: 2013-12-29 17:07:51
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "Tomasz Pyra" wrote in message

    > Co do trzyletnich Frigo to też mam jakieś takie wrażenie że one dobre sa
    > tylko jak są nowe.
    > Nie wiem czy to trzy lata, ale jak moje miały już 6-7mm (i też chyba trzy
    > lata) to jechały dużo gorzej niż nowe.

    Dokładnie takie same miałem doświadczenia z Frigo. Na Goodyearach takich
    efektów nie było (na tym samym aucie).

    --
    Axel

  • 17. Data: 2013-12-29 18:17:09
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-12-29 16:02, MarcinJM pisze:
    > Taka pogoda, na drogach zalega syf, a wciaz jest mokro/wilgotno.
    > Porzadny deszcz by to splukal. Albo mróz przymroził. :)

    A ja już zacząłem zastanawiać się nad sprzęgłem.
    Faktycznie jak temperatura wzrosła zmniejszył mi się kontakt z podłożem
    Normalnie jakby w maju przy 20 stopniach :-)
    (Też 3 letnie zimówki z wysokim bieżnikiem)

  • 18. Data: 2013-12-29 18:41:01
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-12-29 11:05, t? pisze:
    > ...i w dodatku chujowe.
    >
    > Więc czemu się dziwisz?

    Nie zganiaj na opony. To drogi się zepsuły.
    + 5 stopni i zero opadów. Taka sytuacja :-)

    PS. Niech ktoś napisze jak się jeździ na letnich czy wielosezonowych.
    Czy też się zrobiło ślisko? :-)

  • 19. Data: 2013-12-30 13:53:52
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W dniu sobota, 28 grudnia 2013 19:46:38 UTC+1 użytkownik Dres Golf napisał:

    > Opony zimowe Dębica Frigo

    Frigo - one tak mają. Dla mnie, nadają się tylko na śnieg. Na mokrym, zwłaszcza w
    tych temperaturach, są do bani. Jeździłem kiedyś autem z tymi oponami zimą i na
    śniegu było świetnie, wjeżdżałem w zaspę i wyjeżdżałem bez problemu. Miałem okazję
    jeździć tym samym autem, z tymi samymi oponami latem - no i był dramat, każdy zakręt
    brany odrobinę szybciej powodował pisk opon lub uślizgi, w deszczu jeszcze gorzej...

  • 20. Data: 2013-12-30 14:20:15
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 28.12.2013 19:46, Dres Golf pisze:
> [...]
    > zużyty - głębokie rowki. Przy nawet delikatnym ruszaniu i skręcaniu
    > nawet przy +10°C, ślizgają się. Przy hamowaniu nie - bo jest ABS, ale

    Pogoda nie dla zimówek raczej.

    --
    anacron
    aba/