  • 1. Data: 2013-12-28 19:46:38
    Temat: Śliskie opony
    Od: Dres Golf <d...@g...com>

    Czy zbyt małe opony (za wąskie i za niskie) w stosunku do najmniejszych
    dopuszczanych przez producenta samochodu mogą być przyczyną ślizgania się?

    Opony zimowe Dębica Frigo trzecią zimę, mało kilometrów, bieżnik mało co
    zużyty - głębokie rowki. Przy nawet delikatnym ruszaniu i skręcaniu
    nawet przy +10°C, ślizgają się. Przy hamowaniu nie - bo jest ABS, ale
    się rzadko włącza.

    Dres

  • 2. Data: 2013-12-28 20:02:39
    Temat: Re: Śliskie opony
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-28 19:46, Dres Golf pisze:
> [...]
    > co zużyty - głębokie rowki. Przy nawet delikatnym ruszaniu i skręcaniu
    > nawet przy +10°C, ślizgają się. Przy hamowaniu nie - bo jest ABS, ale

    Teraz jest taka pogoda, że moje Uniroyal MS+ też ślizgają się jak wściekłe.
    Zresztą nie tylko moje jak widzę ile aut po rowach u mnie na zakrętach
    śmierci.

    Inna sprawa, że jak zestarzeje się guma to robi się "plastikowa" i się
    ślizga, dlatego utylizuję moje 6 letnie Dunlopy SP Sport mimo że bieżnik
    jest jeszcze spory, ale jeździ się po mokrym już tragicznie.

  • 3. Data: 2013-12-28 20:09:32
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-28 20:02, Irokez pisze:

> [...]
    > ślizga, dlatego utylizuję moje 6 letnie Dunlopy SP Sport mimo że bieżnik
    > jest jeszcze spory, ale jeździ się po mokrym już tragicznie.

    ... no to jak miałbym we w miarę obiektywny sposób oszacować, czy moje
    kilkuletnie zimówki mają jeszcze jakikolwiek sens?
    Czy może jeździć na zwykłych cały rok, czy dać się ogłupić
    marketingowcom i wyrzucić zupełnie dobre zimówki i kupić nowe?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 4. Data: 2013-12-28 20:26:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Dec 2013 19:46:38 +0100, Dres Golf napisał(a):
    > Czy zbyt małe opony (za wąskie i za niskie) w stosunku do najmniejszych
    > dopuszczanych przez producenta samochodu mogą być przyczyną ślizgania się?

    Raczej nie.

    J.

  • 5. Data: 2013-12-28 20:36:13
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-28 20:09, sqlwiel pisze:

> [...]
    > Czy może jeździć na zwykłych cały rok, czy dać się ogłupić
    > marketingowcom i wyrzucić zupełnie dobre zimówki i kupić nowe?

    Chcesz wierzyć tylko marketingowcom to wyrzucaj dobre.
    Ja mam opony od nowości i wiem jak jeździły nowe a jak się teraz zachowują.
    Jakby nic się w zachowaniu nie zmieniło to nie ruszał bym. A latem na
    Dunlopach miałem już tyle dziwnych ich zachowań na mokrym że wolę je
    wymienić na nowe.
    Zimówki mam 3-ci sezon i są OK, tylko pogoda jest dla nich do dupy. Dziś
    11 stopni w południe. Nie do tego zostały stworzone.

  • 6. Data: 2013-12-28 20:37:52
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-28 19:46, Dres Golf pisze:
    > Czy zbyt małe opony (za wąskie i za niskie) w stosunku do najmniejszych
    > dopuszczanych przez producenta samochodu mogą być przyczyną ślizgania się?

    Nie wiem co znaczy "za wąskie i za niskie", ale raczej nie.

> [...]
    > zużyty - głębokie rowki. Przy nawet delikatnym ruszaniu i skręcaniu
    > nawet przy +10°C, ślizgają się. Przy hamowaniu nie - bo jest ABS, ale

    Ciężko stwierdzić, ale czas taki, że poślizgać się można. Ja tam
    kupują nowe, jak te które są robią się śliskie.

  • 7. Data: 2013-12-28 20:39:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-28 20:36, Irokez pisze:

    > Chcesz wierzyć tylko marketingowcom to wyrzucaj dobre.
    > Ja mam opony od nowości i wiem jak jeździły nowe a jak się teraz zachowują.

    Ja też i jak opony robią się 'śliskie' to czas na wymianę.

  • 8. Data: 2013-12-28 20:50:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > ... no to jak miałbym we w miarę obiektywny sposób oszacować, czy moje
    > kilkuletnie zimówki mają jeszcze jakikolwiek sens?

    Na taką pogodę - nie bardzo.
    Wielosezonówki poradzą sobie lepiej.

  • 9. Data: 2013-12-28 23:11:43
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-28 20:37, Artur Maśląg pisze:

    > Nie wiem co znaczy "za wąskie i za niskie", ale raczej nie.

    > Ciężko stwierdzić, ale czas taki, że poślizgać się można. Ja tam
    > kupują nowe, jak te które są robią się śliskie.

    Jak np minimalny rozmiar to 195/65/15 a dasz tam 155/55/15 to jasne że
    będą się ślizgać :) Załóż dojazdówkę i zobacz czy jest różnica w
    przyczepności :D

    Lewis

  • 10. Data: 2013-12-29 00:52:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 28 Dec 2013 23:11:43 +0100, Lewis napisał(a):

    > Jak np minimalny rozmiar to 195/65/15 a dasz tam 155/55/15 to jasne że
    > będą się ślizgać :)

    Zamiast 215/40R17 założyłem zimowe 175/65R15 i nie ślizgają się szczególnie
    bardziej niż zimowe w seryjnym rozmiarze.
    Bujają się tylko na wysokim profilu.

    Co do trzyletnich Frigo to też mam jakieś takie wrażenie że one dobre sa
    tylko jak są nowe.
    Nie wiem czy to trzy lata, ale jak moje miały już 6-7mm (i też chyba trzy
    lata) to jechały dużo gorzej niż nowe.