  • 1. Data: 2018-01-28 15:24:43
    Temat: Smutna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: j...@i...pl

    https://www.youtube.com/watch?v=q0FK-YfDeD0

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 2. Data: 2018-01-28 20:16:38
    Temat: Re: Smutna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 28 Jan 2018 15:24:43 +0100, j...@i...pl wrote:

    >https://www.youtube.com/watch?v=q0FK-YfDeD0

    Część II

    https://youtu.be/FgwatcS4_2Y

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 3. Data: 2018-01-28 22:32:19
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 28-01-2018 o 20:16, j...@i...pl pisze:
    >> https://www.youtube.com/watch?v=q0FK-YfDeD0
    >
    > Część II
    >
    > https://youtu.be/FgwatcS4_2Y

    Mam identyczne doświadczenia z Leafem :-) Jako przygoda, to fajne auto,
    ale żadnego praktycznego zastosowania poza wyjazdem do kościoła i z
    powrotem :-)
    Wyjazd na 2-3h klasycznym autem to z tankowaniami i bez ogrzewania w
    Leafie to z 8h. Assistance obowiązkowy przy tym aucie.

    Samochody elektryczne są z całą pewnością przyszłością, ale odległą.
    Przynajmniej do czasu dopracowania źródeł zasilania. Albo wkroczy nowa
    technologia akumulatorów albo będą one szybkiego ładowania a stacje będą
    wszędzie albo stanie się powszechna wymiana ich na stacjach
    "paliwowych". Póki co to zabawka.

    Mając do pracy ok. 40km po mieście z grzaniem lub chłodzeniem nie
    odważyłbym się takim autem dojeżdżać mimo deklarowanego zasięgu 200km.
    Próbowałem - to nie działa.

    A i jeszcze jedno: światła mijania klasy lampy naftowej. Długich nie
    próbowałem by w polu nie stanąć.

    Zastanawia mnie też to, ze UE z jednej strony walczy o obniżenie mocy
    odkurzaczy bo balckouty nam grożą, a z drugiej kładzie nacisk na
    elektryki, które ciągną tyle prądu co stado odkurzaczy. Mało tego -
    ciągną głównie w dzień, gdy ich użytkownicy są w pracy (jak pokazują
    statystyki).

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2018-01-29 01:16:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Marek S pisze tak:

    > Zastanawia mnie też to, ze UE z jednej strony walczy o obniżenie
    > mocy odkurzaczy bo balckouty nam grożą, a z drugiej kładzie nacisk
    > na elektryki, które ciągną tyle prądu co stado odkurzaczy.

    Ropa się kiedyś skończy prąd nie. Wynajdą jakieś super kondensatory
    szybko przyjmujące albo cuś :)

    W 1985 roku w gazecie Audio Video był artykuł o cyfrowej telefonii
    komórkowej. Że będa takie słuchawki bez sznura o full hd i amoled
    chyba nie wspominali jeszcze.

    http://myvimu.com/collection/25676119-audio-hi-fi-vi
    deo

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 5. Data: 2018-01-29 09:58:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 28 Jan 2018 20:16:38 +0100, j...@i...pl

    > Część II
    > https://youtu.be/FgwatcS4_2Y

    Super test!

    To jakby testować samochód gdzie jest spalanie 10L/100km, bak 50 litrów
    paliwa i dziwić się że nie da się przejechać 1500km na jednym tankowaniu.
    Elektryki, póki co, są do jazdy głównie po mieście, ew. w ściśle
    zaplanowany spoób -- to wie nawet mniej rozgarnięty patrząc na pojemność
    akumulatorów w danym modelu -- głupawych testów udowadniajacych to na
    trasie ku temu robić nie trzeba.

    Niemniej jednak wróciłem właśnie z Włoch, gdzie po drodze przez Niemcy i
    Austrię na autostradach pełno było widać Tesli, Leafów i innych leketryków,
    z niektórymi wspólnie przemierzyłem 200-300km po -stradzie i nikt jakoś na
    holu/lawecie nie jeździł, nikt też w tych samochodach w kurtkach puchowych
    nie siedział a było poniżej zera.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2018-01-29 10:45:02
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-01-29 o 09:58, Myjk pisze:
> [...]
    > holu/lawecie nie jeździł, nikt też w tych samochodach w kurtkach puchowych

    Gdyby ceny były akceptowalne, to mógłbym kupić nawet małego Meleksa,
    który turla się 45 km/godz. Jako drugie auto w domu do dojazdów do
    pracy. A na wakacje dużym, wygodnym i bezpiecznym autem.
    Ale taki pojazd musiałby kosztować góra 20 tys. zł. Mógłby być
    dwuosobowy, mieć tylko radio i wycieraczki i skuteczne ogrzewanie (także
    postojowe, gdy auto jest podłączone do kabla). Jeśli Morawieckiemu uda
    się coś takiego wyprodukować, to wróżę mu sukces. Zasięg może być nawet
    tylko do 100 km., choć lepiej byłoby ze 150 (ale tak realnie zimą).
    T.

  • 7. Data: 2018-01-29 11:00:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.01.2018 o 09:58, Myjk pisze:

> [...]
    > Austrię na autostradach pełno było widać Tesli, Leafów i innych leketryków,

    Mieszczuch i Tesla czyli limuzyna wyższej klasy nie idą ze sobą w parze.

    Shrek

  • 8. Data: 2018-01-29 11:18:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 29 Jan 2018 10:45:02 +0100, T.

    > Gdyby ceny były akceptowalne [...]

    Ja tu nie piszę o cenach, tylko odnoszę się od podlinkowanego "genialnego
    filmu". Jak któs bierze auto praktycznie miejskie gdzie 80km to maks co się
    przejeżdża i się nagle jedzie w trasę w ten sposób próbując pokazać
    "prawdę" o elektrykach to trzeba na takiego typa spuścić zasłonę milczenia
    i nic więcej.

    > to mógłbym kupić nawet małego Meleksa, który turla się 45 km/godz.

    Ceny póki co nie będą niższe, bo jest poważna bariera cenowa na
    akumulatorach. Czas pokaże czy da się to zmienić.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2018-01-29 11:19:30
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    "Tesla czyli limuzyna wyższej klasy|"....

    Żartujesz tak?
    Kolo limuzyny to nawet nie stało.
    Pooglądaj opinie o wykonaniu Tesli za 0,5 miliona:)
    Melex był lepiej zrobiony:)

  • 10. Data: 2018-01-29 11:33:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .
    na ** p.m.s ** Marek S pisze tak:

    >Ropa się kiedyś skończy prąd nie.

    Jak sie ropa/gaz/wegiel skonczy, to i z pradem moze byc ciezko :-)

    Bioetanol, czy przeprosimy sie z dieslem ?
    A moze ogniwa paliwowe na etanol/metanol wreszcie rusza ?

    >W 1985 roku w gazecie Audio Video był artykuł o cyfrowej telefonii
    >komórkowej. Że będa takie słuchawki bez sznura o full hd i amoled
> [...]

    NMT wystartowalo w 1981, i poza tym, ze bylo "analogowe", a telefony
    byly jeszcze wielkosci torby, to w zasadzie telefonie przenosna
    zapewnialo.

    J.