  • 21. Data: 2016-03-16 10:36:20
    Temat: Re: Sonda2 - może być :)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Najlepsza pod tym kątem jest ipla bo oni hostują wszystko w zwykłych
    > plikach mp4 dostępnych po http. Wystarczy wydłubać z jsow link do
    > pliku i można oglądać byle czym.

    No właśnie wydłubywać. Nie każdemu się chce. Ale niektórym chce się
    na stronach podawać linki wprost, do plików mp4 też.

    > mplayer daje radę,trzeba tylko wydłubać bezpośrednie linki do
    > strumienia

    Wiele programów daje radę. Ale inne nie, i nie wiadomo dlaczego.
    Amarok w jednej wersji odtwarza, w innej nie. Na pewno da się go
    do roboty zmusić, jednak trzeba do tego motywacji.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2016-03-16 10:42:31
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-03-16 o 10:19, Adam pisze:

    > Protokół DLNA ma dużo niegłupich "rozkazów". To nie tylko strumieniowanie.

    Hmm... To takie głupie pytanie przychodzi mi na myśl...
    Da się go jakoś zmusić do wkomponowania napisów z pliku .txt do
    przesyłanego strumienia wideo? Bo mam w domu telewizor Samsunga z
    technologią Internet@TV (taka biedna wersja SmartTV sprzed paru lat),
    który obsługuje między innymi DLNA w sieci lokalnej.
    Jakiś czas temu kupiłem też prosty dysk NAS z serwerem tego protokołu.
    Nigdzie w konfiguracji niestety nie mogłem się doszukać takiej opcji...
    Czy jeśli postawię sobie własny serwer na jakimś CubieTrucku albo czymś
    w tym stylu, to mogę liczyć na to, że znajdzie się implementacja serwera
    o większej funkcjonalności?
    Czy też od razu lepiej stawiać na coś w rodzaju Plexa + Chromecasty?

  • 23. Data: 2016-03-16 10:44:25
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > A czy ktoś wie dlaczego oni to tak robią?

    Wtyczka Video DownloadHelper dla Firefoxa widzi tylko jeden plik MP4.

  • 24. Data: 2016-03-16 10:59:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Mar 2016 10:19:38 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > A czy wtedy np. możesz mieć klasyfikację materiałów? Czy możesz
    > kontynuować oglądanie od ostatniego momentu?
    > Protokół DLNA ma dużo niegłupich "rozkazów". To nie tylko
    strumieniowanie.

    Błagam, komuś coś takiego jest potrzebne?
    Taki sam idiotyzm jak w odtwarzaczach mp3. Nie da się wybrać po
    prostu pliku z wybranego katalogu tylko jakieś skanowanie, sortowanie
    po danych z metatagach i inne bzdety. Dobrze jak w ogóle jest opcja
    wyboru po nazwie pliku z wybranego katalogu.
    Wolę sam klasyfikować materiały niż polegać na durnym sofcie.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2016-03-16 11:01:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Atlantis pisze:

    > Wtyczka Video DownloadHelper dla Firefoxa widzi tylko jeden plik MP4.

    Tym bardziej dziwi. Bo skoro ktoś się tyle napracował żeby komuś zrobić na
    złość, a jakaś wtyczka nic sobie z tej jego roboty nie robi, to pocośmy tę
    żabę jedli?

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2016-03-16 11:15:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Mar 2016 10:27:37 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > A czy ktoś wie dlaczego oni to tak robią? Wszędzie jest normalnie,
    > a tu inaczej, więc ktoś musiał w to włożyć konkretną pracę (a kto
    > inny konkretne pieniądze). Badał to ktoś, jakiś psychiatra (biegły
    > rewident, prokurator)?

    Spotkakem się z czymś takim w jakimś serwisie do strumieniowania
    online video przez internet. Miałem za zadanie zrobić kopię nadawanej
    tak konfernecji online dysponując tylko bashem i wgetem. Okazało się,
    ze serwer url do strumienia był w stylu htp://site.com/stream_xxx.ts
    ale po pobraniu tego pliku okazało się, że jest to tylko 30 sekundowy
    kawałek.
    Po podejrzeniu tcpdumpem co robi klient odtwarzający ten url bez
    żadnych przerw (flash) okazało się, że co chwila pobiera inny plik:

    htp://site.com/stream_0001.ts
    htp://site.com/stream_0002.ts

    itd.
    Okazało się, że serwer "nadający" tworzy tak kolejne "chunki" a
    klient je pobiera, po czym po kilku minutach "stare" numerki już
    znikały z serwera. Wystarczyło napisać prosty skrypt pobierający
    klolejne kawałki a później poskladać pojedyncze pliki w jedną całość
    zwykłym cat'em.

    Chunkowanie strumienia często jest w różnych standardach
    strumieniowania video (najczesciej tych windowsowych), ale po kiego
    grzyba nie wiem.

    --
    Marek

  • 27. Data: 2016-03-16 11:26:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Chunkowanie strumienia często jest w różnych standardach
    > strumieniowania video (najczesciej tych windowsowych),
    > ale po kiego grzyba nie wiem.

    Przede wszystkim po kiego grzyba wybiera akurat taki soft, skoro inni
    używają czegoś normalnego? To, że telewizja zawsze musi wybrać rzeczy
    najdroższe, streaming robić w oparciu o pięć instytucji i płacić pełną
    stawkę godznową za pięć godzin latania helikoptera, to jest jakiś
    argument, ale nie wiem, czy taki dobry.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2016-03-16 11:35:28
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Tym bardziej dziwi. Bo skoro ktoś się tyle napracował żeby komuś zrobić na
    > złość, a jakaś wtyczka nic sobie z tej jego roboty nie robi, to pocośmy tę
    > żabę jedli?

    A po co Ci zamki w drzwiach samochodu? Złodziej i tak sobie z nimi poradzi.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 29. Data: 2016-03-16 11:38:33
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > nazwie pliku z wybranego katalogu.
    > Wolę sam klasyfikować materiały niż polegać na durnym sofcie.

    Gdyby to było takie be to by nikt tego nie kupował.

  • 30. Data: 2016-03-16 11:39:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan AlexY napisał:

    > A po co Ci zamki w drzwiach samochodu? Złodziej i tak sobie z nimi poradzi.

    Niebardo rozumiem, mozna jaśniej?

    --
    Jarek (samochód stoi pod domem niezamknięty)