  • 61. Data: 2010-08-25 15:55:20
    Temat: Re: Sony stworzyło nową kategorię cyfrówek
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Vituniu wrote:

    > Bawilem sie kiedys E-10 (taki mamut od Olympusa) - tez mal podobny
    > patent (tyle, ze zdaje sie pryzmat zamiast lustra) i tam tez byl optyczny
    > wizjer. Takze i ja, po pierwszym rzucie oka na zdjecia dolaczone do
    > notki prasowej o tych zabawkach, dalem sie zmylic... ;)

    To był bardzo specyficzny aparat, bo miał niewymienialne szkło i lustro.

  • 62. Data: 2010-08-25 16:00:40
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał:

    >[...]
    >
    > To wtedy poproszę tę matrycę z normalnym lustrem.
    >[...]

    I zapewne będziesz miał taką możliwość - jeśli zrobili nową. lepszą matrycę,
    to pewnie i w klasyczne lustrzanki też ją będą wsadzać. Ale - nie bylbym
    zdziwiony gdyby wcale nie była to lepsza matryca i po prostu w modelach z
    półprzepuszczalnym lustrem będą nieco wyższe szumy lub nieco silniejsze
    algorytmy odszumiajace. Przy 1/3EV chyba i tak mało kto zauważy w praktyce
    różnicę.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 63. Data: 2010-08-25 16:04:54
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mateusz Papiernik" <m...@m...net> napisał:

    > Ja też. Mnie ruchome lustro i wszystko co z nim związane nie
    > przeszkadza. Ale zdaje się, że Sony nie chce uderzyć w tych, którzy mają
    > uzasadnienie dla posiadania lustra, czyż nie? To alternatywa - ponad to
    > taka, która pewnie znajdzie swoje zastosowania. Nikt nie zmusza. Decyzja
    > projektowa o użyciu częściowo przepuszczalnego lustra niesie za sobą
    > konsekwencje, ale to nie czyni jej z gruntu złą decyzją.
    >[...]

    Dokładnie - każdemu w/g potrzeb. Dla tych, którzy cenią sobie cichą pracę i
    brak drgań od unoszenia lustra a jednocześnie chcą mieć AF z detekcją
    fazową - to moze być dobre rozwiazanie. Dla innych - lepsza może byc
    klasyczna lustzranka lub EVIL. W sumie jakiś fragment rynku te nowe
    konstrukcje Sony przechwycą - sądzę jednak, że będzie to segment dość
    niszowy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 64. Data: 2010-08-25 20:44:36
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 25.08.2010 18:04, Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    > klasyczna lustzranka lub EVIL. W sumie jakiś fragment rynku te nowe
    > konstrukcje Sony przechwycą - sądzę jednak, że będzie to segment dość

    O to właśnie chodzi. Żeby tylko nie okazało sie, że zostanie jedno z
    tych rozwiązań na rynku, dla wygody producentów.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 65. Data: 2010-08-25 20:49:46
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 25.08.2010 15:41, Jakub Jewuła pisze:

    > Tam odrazu zbedne swietnie bedzie nie na nim kurz zbieral ;)

    Lepiej na lusterku niż matrycy. To lustro może przecież być szczelnie
    wstawione i będzie zabezpieczać matryce. To może być spora zaleta, pod
    warunkiem, ze producent zadba o szczelność i na etapie montażu nie zasyfi.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 66. Data: 2010-08-25 21:03:04
    Od: bakulik <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Vituniu napisał(a):

    > Uhu... a kontynuujac ten temat: ow brak 1/3 EV swiatla
    > czym wg. Ciebie bedzie sie objawial?

    Gwoli ścisłości: brak 1/3 światła, czyli ok. 0,51 EV. Niewielka różnica,
    ale zawsze coś. :)

    To jest funkcja logarytmiczna o podstawie 2 (50% pozostałego światła to
    -1 EV, 25% to -2 EV itd.; dla 70% to wychodzi właśnie ok. -0,51 EV).

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.pl | www.bakulik.com.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 67. Data: 2010-08-25 21:12:46
    Od: mt <t...@i...pl>

    Cezary Grądys pisze:

    > Lepiej na lusterku niż matrycy. To lustro może przecież być szczelnie
    > wstawione i będzie zabezpieczać matryce. To może być spora zaleta, pod
    > warunkiem, ze producent zadba o szczelność i na etapie montażu nie zasyfi.

    Ale ono jest podnoszone, właśnie w celu umożliwienia czyszczenia matrycy.

    --
    marcin

  • 68. Data: 2010-08-26 05:58:46
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 25.08.2010 Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> napisał/a:

    > Dokładnie - każdemu w/g potrzeb. Dla tych, którzy cenią sobie cichą pracę i
    > brak drgań od unoszenia lustra a jednocześnie chcą mieć AF z detekcją
    > fazową - to moze być dobre rozwiazanie.

    Tylko że to się da zrobić bez lusterka właśnie. Teraz lustro dzieli światło
    między af i matryce, a punkty af można dać _na_ matrycy i już. Ma to też
    plus że się nie rozkalibruje.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 69. Data: 2010-08-26 06:24:57
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 25.08.2010 Mateusz Papiernik <m...@m...net> napisał/a:

    > Zastanawia mnie jedna rzecz (uprzedzam: nie przebiłem się przez testy na
    > dpreview, może było poruszane) - co z grzaniem się matrycy? Większość,
    > jak nie wszystkie, współczesnych lustrzanek z APS-C w trybie Live-view
    > grzeje się niemiłosiernie. Problem, którego nigdy nie uświadczyłem w
    > kompaktach, kręcąc filmy, lub długo korzystając z włączonego podglądu.
    >
    > Czy nowe alphy, NEX i inne evile nie cierpią na ten problem? 7D w
    > całkiem normalnych warunkach temperaturowych udało mi się zagotować w
    > niespełna godzinę.

    A czemu mają nie cierpieć? Non stop działa matryca, wyświetlacz itd,
    ani to dla światła miłe (nagrzewanie) i ani energooszczędne.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 70. Data: 2010-08-26 09:18:45
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 25 Sie, 17:55, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > To był bardzo specyficzny aparat, bo miał niewymienialne szkło i lustro.

    Fakt. W mniej specyficznych możemy wymienić sobie lustro, np. zwykłe
    szklane na kryształowe ....