  • 91. Data: 2011-08-26 13:45:14
    Temat: Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JanuszR napisał:

    > Od pewnego czasu obowiązuje nas wspólne znormalizowanie UE.

    Nieprawda. Jeśli jakiś luksemburski odpowiednik PN-93/T-42118 opisuje
    kodowanie zgodne z ISO-8859-1, to możemy mieć to gdzieś. Lokalne normy
    wciąż są potrzebne i obowiązują.

    > Najnowszym zaleceniem jest ISO-10646 będące w zasadzie europejskim
    > błogosławieństwem dla Unicode.

    Bzdura. International Organization for Standardization nie jest organizają
    europejską.

    > ISO-8859-2 istnieje, nikt tej normy nie wycofał. Zasadą jest stosowanie
    > norm najnowszych, to one są obowiązujące.

    Kompletny kretynizm. Taka zasada stosowana jest wyłącznie przez buców,
    chamów oraz Microsoft. Z tym że ci ostani nie zadawalają się normami
    istniejącymi, muszą tworzyć własne.

    > Można oczywiście stosować normy przestarzałe jednakże nie jest to
    > profesjonalnym podejściem do problemu.

    Operowanie pojęciem "normy przestarzałe" zdradza amatorskie podejście
    do sprawy. Normy, które nie mają już zastosowania, są wycofywane, wtedy
    już nie są obowiązujące. Inne są. Profesjonaliści wiedzą kiedy którą
    stosować.

    > Możecie w swym zacietrzewieniu nazywać mnie trollem czy cokolwiek wam
    > przyjdzie do łbów,

    Mogę polskim Bilem Gejtsem?

    > nie przekonacie mnie,

    Zdajemy sobie z tego sprawę. Z różnymi łbami mieliśmy do czynienia.
    Wiemy jak normy je opisują.

    > że używanie norm przestarzałych jest rozwiązaniem poprawnym.

    Tak jest w przypadku norm jakościowych. Z tymi opisującymi całkiem nowe
    rzeczy jest inaczej (często po prostu odwrotnie).

    > Niezależnie od tego czy to będzie Usenet, www, email czy cokolwiek innego.

    Usenet (polski) jest świetnym przykładem zastosowania, w którym ISO-8859-2
    ma zdecydowanie więcej zalet niż UTF-8. Zalety ma też _dopuszczenie_ UTF-8,
    więc wszystko jest w jak najlepszym porządku.

    Jarek

    --
    Wstań, unieś głowę, wsłuchaj się w słowa
    Pieśni o małym rycerzu.

  • 92. Data: 2011-08-26 13:50:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JanuszR napisał:

    > Nie kwestionuję legalności, zauważam jedynie brak profesjonalizmu.

    Na temat *norm* można mówić wyłącznie w kategoriach *legalności*.
    Takie gadanie, jak gdyby te dwa pojęcia były ze sobą niezwiązane,
    jest brakiem profesjonalizmu -- warto to zauważyć.

    --
    Jarek

  • 93. Data: 2011-08-26 14:19:47
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > wciąż są potrzebne i obowiązują.

    > Bzdura. International Organization for Standardization nie jest organizają

    Normy narodowe (DIN ANSI PN) możemy stosować o ile nie zostały
    zdefiniowane przez komitet normalizacyjny ISO będący porozumieniem
    komitetów narodowych, którego zasady normalizacji zostały przyjęte w UE

    > Kompletny kretynizm. Taka zasada stosowana jest wyłącznie przez buców,
    > chamów oraz Microsoft. Z tym że ci ostani nie zadawalają się normami
    > istniejącymi, muszą tworzyć własne.

    Po to założono ISO, będące porozumieniem komitetów narodowych aby "buce
    i chamy" nie wciskały norm własnych i przestarzałych. Co do zasad
    stosowania Oczywistym jest, że obowiązują normy najnowsze, starych
    odwoływać nie trzeba. Jedną z zasad postępowania profesjonalnego jest
    uważne śledzenie norm oraz ich przestrzeganie.

> [...]
    > do sprawy. Normy, które nie mają już zastosowania, są wycofywane, wtedy
    > już nie są obowiązujące. Inne są. Profesjonaliści wiedzą kiedy którą

    Dokładnie, profesjonaliści powinni to wiedzieć. Jeżeli nie ma przesłanek
    aby trzymać się starego znormalizowania nie trzymamy się go. Sytuacja
    występuje w przypadku tworzenia nowych serwisów/usług. Wtedy
    bezwzględnie stosujemy właściwą normalizację. W przypadku starych
    serwisów dopuszczalne jest stosowanie starych norm, nikt ich nie będzie
    na gwałt przerabiał. Zmiany normalizacji nie da się się przeprowadzić
    aktem nakazu, może ciągnąć się przez dziesięciolecia. Formalnie rzecz
    biorąc w UE normą jest metryczny układ SI a mimo wszystko...

    > Usenet (polski) jest świetnym przykładem zastosowania, w którym ISO-8859-2
    > ma zdecydowanie więcej zalet niż UTF-8. Zalety ma też _dopuszczenie_ UTF-8,
    > więc wszystko jest w jak najlepszym porządku.

    Prawidłowo powinno być odwrotnie utf-8 i na okres przejściowy
    dopuszczenie ISO-8859-2. Rozumiem, że stan obecny jest przejściowy,
    wynikły z bezwładności sieci, z czasem do całkowitej eliminacji ISO-8859-2

    JanuszR

  • 94. Data: 2011-08-26 14:25:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello RobertP.,

    Friday, August 26, 2011, 3:20:46 PM, you wrote:

    > To podaj przepis nakazujący użycie ISO-8859-2.

    Przepis? Dotyczący kogo? Usenetu? A nie bądź leń i znajdź sobie.
    Przecież nie będę ułatwiał życia trollowi, który tu próbuje coś
    narzucić.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 95. Data: 2011-08-26 14:29:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello JanuszR,

    Friday, August 26, 2011, 3:35:23 PM, you wrote:

    > Nie kwestionuję legalności, zauważam jedynie brak profesjonalizmu.

    Czyli znów zaprzeczasz sam sobie, skoro stosowanie się do
    obowiązujących norm nazywasz brakiem profesjonalizmu.

    To ja zacznę sobie olewać normę PN-EN 61558-2-17 i inne - bo kto to
    widział, żeby w nowoczesnych transformatorach impulsowych żądać
    odstępów izolacyjnych wiekszych od fizycznych rozmiarów uzwojeń!
    Przecież to takie nieprofesjonalne!

    > PS Romeczku

    Nie spoufalaj się.

  • 96. Data: 2011-08-26 14:31:41
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Aug 2011 16:25:14 +0200, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    wrote:

    > Przepis? Dotyczący kogo? Usenetu? A nie bądź leń i znajdź sobie.
    > Przecież nie będę ułatwiał życia trollowi, który tu próbuje coś
    > narzucić.

    Co, nie potrafisz? To się na obowiązujące prawo nie powołuj.

    RobertP.

  • 97. Data: 2011-08-26 14:38:19
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Aug 2011 16:29:23 +0200, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    wrote:

> [...]
    > widział, żeby w nowoczesnych transformatorach impulsowych żądać
    > odstępów izolacyjnych wiekszych od fizycznych rozmiarów uzwojeń!

    Ale na to są paragrafy (dyrektywa LVD o ile się nie mylę, nie siedzę w
    temacie). A ja dalej czekam na paragraf odnośnie stosowania takiego czy
    innego kodowania w usenecie.

    RobertP.

  • 98. Data: 2011-08-26 14:39:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello JanuszR,

    Friday, August 26, 2011, 4:19:47 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > odwoływać nie trzeba. Jedną z zasad postępowania profesjonalnego jest
    > uważne śledzenie norm oraz ich przestrzeganie.

    Czy norma ISO-8859-2 nie jest norma wprowadzoną przez organizację ISO?
    Czy organizacja ISO uznala normę ISO-8859-2 jako nieaktualną i/lub
    nieobowiązującą (obsolete) i zastąpiła ją inną normą w sposób formalny?

    To są pytania retoryczne - nie oczekuję odpowiedzi.
    Jesteś niereformowalnym trollem i pieniaczem. Ostatecznie:

    *PLONK!*

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 99. Data: 2011-08-26 14:41:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello RobertP.,

    Friday, August 26, 2011, 4:31:41 PM, you wrote:

    > Co, nie potrafisz? To się na obowiązujące prawo nie powołuj.

    Oczywiście, że potrafię - http://usenet.pl i dalej sobie sam szukaj.

    *PLONK!* za podwórkowe zagrywki.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 100. Data: 2011-08-26 14:42:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello RobertP.,

    Friday, August 26, 2011, 4:38:19 PM, you wrote:

    > Ale na to są paragrafy (dyrektywa LVD o ile się nie mylę, nie siedzę w
    > temacie). A ja dalej czekam na paragraf odnośnie stosowania takiego czy
    > innego kodowania w usenecie.

    Paragraf? Hierarchia pl.* jest własnością prywatnej osoby!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl