  • 1. Data: 2016-09-16 21:04:17
    Temat: Specyfikacja -60 + 60 stopni
    Od: bat <b...@m...com>

    Dostałem takie zapytanie o urządzenie pracujące od -60 stopni w arktyce.
    Jak byście zaprojektowali takie coś?

    Jaki laminat, jakie podzespoły i podgrzewać wewnętrzny nie ?

  • 2. Data: 2016-09-20 08:45:38
    Temat: Re: Specyfikacja -60 + 60 stopni
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    "bat" <b...@m...com> wrote in message news:nrhfng$2du$1@gioia.aioe.org...
    > Dostałem takie zapytanie o urządzenie pracujące od -60 stopni w arktyce.
    > Jak byście zaprojektowali takie coś?
    >
    > Jaki laminat, jakie podzespoły i podgrzewać wewnętrzny nie ?

    bez lutów :)

  • 3. Data: 2016-09-20 11:10:10
    Od: bat <b...@m...com>

    On 20.09.2016 08:45, adamschodowy wrote:

    > bez lutów :)

    W samochodówce płytki są łączone z innymi płytkami lub złączami za
    pomocą jakby spawanych drucików. Czym się robi takie połączenia?

  • 4. Data: 2016-09-20 19:29:53
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    bat pisze:

    > W samochodówce płytki są łączone z innymi płytkami lub złączami za
    > pomocą jakby spawanych drucików. Czym się robi takie połączenia?

    O ile się nie mylę jest to zgrzewane ultradźwiękowo.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 5. Data: 2016-10-04 18:13:04
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    "bat" <b...@m...com> wrote in message news:nrqudj$9m4$1@gioia.aioe.org...

    > W samochodówce płytki są łączone z innymi płytkami lub złączami za
    > pomocą jakby spawanych drucików. Czym się robi takie połączenia?

    doprecyzowując - miałem na myśli tzw "zarazę cynową"
    http://www.edupedia.pl/words/index/show/544808_slown
    ik_chemiczny-trd_cynowy.html

    w furach jednak są też "zwykłe" luty, tylko pewnie ze specyficznych stopów,
    a te połączenia drucikami pewnie dotyczą nie tyle zarazy cynowej co
    rozszerzalności w wyższych tempertaurach, i to dla sporych komponentów,
    szczególonei montowanych na różnych podłożach o różnej rozszerzalności gdzie
    te liniowe zmiany już są krytycznie spore.

    w każdym razie - używaliście jakichś stopów do lutowania układów "zimowych"?

  • 6. Data: 2016-10-04 20:57:52
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-10-04 o 18:13, adamschodowy pisze:

    > doprecyzowując - miałem na myśli tzw "zarazę cynową"
    > http://www.edupedia.pl/words/index/show/544808_slown
    ik_chemiczny-trd_cynowy.html

    > w furach jednak są też "zwykłe" luty, tylko pewnie ze specyficznych stopów,

    Raczej nie specyficzne, w Lagunie II scalaki same odpadają od płytek.
    Już lutowałem zegary, panel klimatronika, podświetlenie radia/klimy,
    czujnik przyspieszenia poprzecznego znajdujący się pod ręcznym...

    --
    Irokez