  • 1. Data: 2016-09-15 23:10:44
    Temat: S-pen, czy da się zrobić podobne " pióro"?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    Pytałem o (stary) tablet z rysikiem, takim jak w Note, czyli z wysoką
    precyzją działania, ale jakoś odzewu brak.
    Czy do popularnych ekranów pojemnościowych, dałoby się zrobić jakieś
    (bardziej precyzyjne niż palec) pióro? może być na baterie, moze być na
    kabelku, ale żeby działało precyzyjniej. Oczywiście aluminiowa rurka z
    gumką na końcu - odpada. Parówka z konspolu też

    ToMasz

  • 2. Data: 2016-09-15 23:38:10
    Temat: Re: S-pen, czy da się zrobić podobne " pióro"?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ToMasz pisze:
> [...]
    > kabelku, ale żeby działało precyzyjniej. Oczywiście aluminiowa rurka z
    > gumką na końcu - odpada. Parówka z konspolu też

    W warunkach domowych żeby było małe, przyzwoicie wyglądało i miało
    sensowny pobór energii a do tego było jakoś sensownie oprogramowane jest
    to niewykonalne.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2016-09-16 08:27:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.09.2016 o 23:38, AlexY pisze:

    > W warunkach domowych żeby było małe, przyzwoicie wyglądało i miało
    > sensowny pobór energii a do tego było jakoś sensownie oprogramowane jest
    > to niewykonalne.

    nie musi być małe, ale nie większe od parówki, byle by końcówka była
    cieńsza od dziecięcego palca, 3mm byłoby dobrze, 2 idealnie. pobór
    enegrii - raczej nie istotny, bo będzie działało w domu, mogłoby na
    kablu. ale oprogramowanie? Ja bym wolał aby to "pióro" informowało ekran
    ze został dotknięty wielkim paluchem jak....
    ToMasz

  • 4. Data: 2016-09-16 09:58:00
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-16 o 08:27, ToMasz pisze:

> [...]
    > kablu. ale oprogramowanie? Ja bym wolał aby to "pióro" informowało ekran
    > ze został dotknięty wielkim paluchem jak....

    Woreczek antystatyczny - taki, w jakich kupuje się HDD - jak zwiniesz w
    rulonik, to będzie robił za rysik.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2016-09-16 11:16:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >na kabelku, ale żeby działało precyzyjniej. Oczywiście aluminiowa
    >rurka z gumką na końcu - odpada. Parówka z konspolu też

    Ogolnie to sie chyba nie da - te ekrany maja dosc duze elektrody i
    mierza pojemnosc - musi byc "parowka", palec.

    A jak to samsung zrobil, to jestem bardzo ciekaw - jak widac sie da,
    niekoniecznie ma to cokolwiek z ekranem wspolnego
    (w sensie - jakies czujniki w ramce, bo sam rysik mocno pasywny).

    J.

  • 6. Data: 2016-09-16 14:06:35
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 15 września 2016 23:10:45 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > kabelku, ale żeby działało precyzyjniej. Oczywiście aluminiowa rurka z
    > gumką na końcu - odpada. Parówka z konspolu też

    Do zwyklego ekranu pewnie by sie dało.
    W oqo był nawet taki gdzie guzikiem sie zmieniało prawyklik na lewyklik.
    Guzik był na rysiku i nie bylo tam kabelka do samego oqo.

    Do tego działał tak że jak sie poruszało w powietrzu to kursor sie poruszał. Dopiero
    jak sie dotknęło to był klik.

    Zerkne czy działa na androidzie.

  • 7. Data: 2016-09-16 14:12:35
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 16 września 2016 14:06:36 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    > Guzik był na rysiku i nie bylo tam kabelka do samego oqo.
    >
    > Do tego działał tak że jak sie poruszało w powietrzu to kursor sie poruszał.

    Nie działa :)
    Ale znalazłem takie cosie:
    http://lifehacker.com/five-best-tablet-styli-1625795
    090

  • 8. Data: 2016-09-16 14:15:00
    Od: s...@g...com

> [...]
    > kabelku, ale żeby działało precyzyjniej. Oczywiście aluminiowa rurka z
    > gumką na końcu - odpada. Parówka z konspolu też

    Tu znalazlem info.
    Zbyt cienkich sie nie daje zrobic. Musi byc szerokie ale ekran podaje punkt srodkowy.
    Dlatego takie szerokie z dinksem w środku.

    http://www.instructables.com/id/DIY-Capacitive-Stylu
    s/

  • 9. Data: 2016-09-16 19:38:45
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ToMasz pisze:

> [...]
    > kablu. ale oprogramowanie? Ja bym wolał aby to "pióro" informowało ekran
    > ze został dotknięty wielkim paluchem jak....

    To o czym pisałem odnosiło się do samoróbki ekranu indukcyjnego jak w
    serii note u samsunga, tylko tam jest precyzja i w ekranach
    rezystancyjnych. Teraz doczytałem że chodzi Ci o cienki rysik do
    istniejącego ekranu pojemnościowego. Jedyne co możesz to do cienkiego
    przewodzącego rysika założyć kobylastą (dopasować rozmiar
    eksperymentalnie) końcówkę z przewodzącego w miarę przeźroczystego
    materiału, coś jak płetwa. Zasada działania ekranów pojemnościowych
    wymaga dość sporej powierzchni obiektu namierzanego.