  • 1. Data: 2019-02-04 15:48:58
    Temat: Spóźnione badanie techniczne
    Od: "Kierowca" <n...@p...pl>

    Jakiś czas temu było głośno w TV o podwyżce opłat
    za badania techniczne w przypadku spóźnienia.
    Czy to już zostało uchwalone? Od kiedy ma obowiązywać?
    Czy wiadomo jak wysoka będzie taka kara?
    Mnie interesuje to w przypadku samochodu osobowego,
    prywatnego.

    Kierowca

  • 2. Data: 2019-02-04 16:17:23
    Temat: Re: Spóźnione badanie techniczne
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-02-04 o 15:48, Kierowca pisze:
> [...]
    > Czy wiadomo jak wysoka będzie taka kara?
    > Mnie interesuje to w przypadku samochodu osobowego,

    W sierpniu 2018 przeszedł badania samochód,
    który miał termin badania do listopada 2017.
    Spóźnienie ok 9 miesięcy - bez konsekwencji cenowych.
    Od tego czasu w mediach cisza, więc pewnie nic się nie zmieniło.

  • 3. Data: 2019-02-04 18:33:55
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

> [...]
    > Czy wiadomo jak wysoka będzie taka kara?
    > Mnie interesuje to w przypadku samochodu osobowego,

    ZTCW nic jeszcze nie uchwalono i żadne kary nie weszły w życie.
    Tutaj znalazłem info o ostatnim projekcie nowelizacji:
    http://motormania.com.pl/newsy/kraj/kara-za-spoznien
    ie-przegladu-technicznego-oraz-dodatkowe-350-zl-sejm
    -przeglosowal/

    Z niego wynika że 45 dni po terminie zapłacimy 50% więcej. (wcześniejsze
    projekty przewidywały kary już po 30 dniach)

    Sam robiłem w sobotę badanie 33 dni po terminie i zapłaciłem standardowo
    99 zł.

  • 4. Data: 2019-02-07 07:41:45
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 04.02.2019 o 17:33, spider pisze:
> [...]
    > projekty przewidywały kary już po 30 dniach)
    >
    > Sam robiłem w sobotę badanie 33 dni po terminie i zapłaciłem standardowo

    czyli jak ktoś nie robi przeglądów to nadal opłaca mu się nie robić. A
    150zł to trzy kontrole po 50zł za brak dokumentów każda :)

    Lukasz

  • 5. Data: 2019-02-07 08:20:14
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-07 o 07:41, ddddddddddddd pisze:
    ie-przegladu-technicznego-oraz-dodatkowe-350-zl-sejm
    -przeglosowal/

    > czyli jak ktoś nie robi przeglądów to nadal opłaca mu się nie robić. A
    > 150zł to trzy kontrole po 50zł za brak dokumentów każda :)

    Plus 3x laweta za brak aktualnych badań :)

    Lewis

  • 6. Data: 2019-02-07 08:20:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ie-przegladu-technicznego-oraz-dodatkowe-350-zl-sejm
    -przeglosowal/

    > czyli jak ktoś nie robi przeglądów to nadal opłaca mu się nie robić. A
    > 150zł to trzy kontrole po 50zł za brak dokumentów każda :)

    Nie ma kary za brak dokumentów auta.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2019-02-07 09:18:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup
> [...]

    Jak podniosa, to tym bardziej nie bedzie oplacalo sie robic :-)

    >Plus 3x laweta za brak aktualnych badań :)

    Kiedy badania nie wplywaja na dopuszczenie pojazdu do ruchu.

    J.

  • 8. Data: 2019-02-07 11:11:17
    Od: l...@g...com

    Ciekawe czy po wypadku, dla sądu lub ubezpieczyciela brak przeglądu będzie mało
    znaczący.

  • 9. Data: 2019-02-07 11:30:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik losspistolss napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Ciekawe czy po wypadku, dla sądu lub ubezpieczyciela brak przeglądu
    >będzie mało znaczący.

    Dla AC - bardzo znaczacy. Przeczytaj polise.

    Dla OC - wydaje sie nieistotny. Brak w ustawie stosownego
    zastrzezenia.

    Dla sadu ... jak kierowca wjechal na czerwonym, to jakie znaczenie ma
    przeglad.
    Chyba, ze to brat sedziego wjechal, a ten od zielonego nie mial
    przegladu :-)

    Ale jak kierowca mowi, ze on niewinny, bo mu hamulce nie zadzialaly, a
    przegladu brak ...

    J.

  • 10. Data: 2019-02-07 14:35:42
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Nie ma kary za brak dokumentów auta.

    Coś się zmieniło? Kiedy?

    Sam dostałem 50 zł za brak DR przy sobie. Tylko > 10 lat temu.