  • 1. Data: 2013-10-24 02:08:55
    Temat: Sprawdzenie ilości punktów - pytania
    Od: "Zygmunt" <a...@A...com>

    Z tego co się orientuję policja, ITD i straż miejska
    mają prawo przysłać mandat np. za przekroczenie
    prędkości, do 180 dni od zdarzenia. Potem sprawa
    jest rozpatrywana przez sąd.
    Na policji w miejscu zamieszkania można dowiedzieć
    się o ilości posiadanych punktów karnych, za darmo
    w przypadku informacji ustnej lub za pewną opłata
    w przypadku chęci otrzymania takiej informacji na
    piśmie.
    Podobno baza gromadząca dane o punktach karnych
    jest aktualizowana z opóźnieniem około 5 dni, chociaż
    nie wiem czy w przypadku nałożenia punktów przez
    straż miejską opóźnienie to jest takie samo jak w
    przypadku nałożenia punktów przez policję.

    Moje pytanie jest następujące: gdybym np. jutro zapytał
    policję o ilość moich punktów, to czy otrzymana informacja
    zawierałaby również punkty, które np. złapałem 10 dni
    temu na fotoradarze, czy tylko te, za które przyjąłem już
    mandat?
    Problem polega na tym, że jeśli jeszcze nie przysłano mi
    informacji o mandacie, to mogę go nie przyjąć i wtedy
    sprawa trafi do sądu.

    Zygmunt

  • 2. Data: 2013-10-24 03:00:51
    Temat: Re: Sprawdzenie ilości punktów - pytania
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@A...com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > zawierałaby również punkty, które np. złapałem 10 dni
    > temu na fotoradarze, czy tylko te, za które przyjąłem już

    Tylko te, gdzie przyjąłes juz mandat.

    > Problem polega na tym, że jeśli jeszcze nie przysłano mi
    > informacji o mandacie, to mogę go nie przyjąć i wtedy
    > sprawa trafi do sądu.

    Musisz pamietac o tym, ze nawet jak nie przyjmiesz i pójdziesz do sądu a
    sad zasądzi punkty, to zostaną one wpisane z data wykroczenia.

    Ale po co? Przeciez to nie o bezpiecznestwo i punkty chodzi tylko o kase.
    Jak ci przysla mandat, to powiedz ze nie wiesz, kto prowadził i wez mandat
    za niewskazanie sprawcy (byc moze 100zł wyzszy niz mandat za przekroczenie
    predkosci) albo wskaz inna osobe, której punkty nie przeszkadzaja.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 3. Data: 2013-10-24 06:51:03
    Od: "Zygmunt" <a...@A...com>

    > Tylko te, gdzie przyjąłes juz mandat.

    Liczyłem na to, że w ten sposób będę mógł sprawdzić czy w ciągu
    ostatnich 180 dni gdzieś mnie nie złapali, a ja o tym nie wiem.
    Natomiast podsumować ewentualne mandaty i sprawdzić kiedy mija
    rok dla każdego z nich i czy suma w jakimś okresie nie przekracza
    24 punkty naprawdę potrafię sam.
    Jeśli jest tak, jak piszesz, to to sprawdzanie jest bez sensu.

    Zygmunt

  • 4. Data: 2013-10-24 08:26:07
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 24 Oct 2013 01:00:51 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >wskaz inna osobe, której punkty nie przeszkadzaja.

    ... i licz się z oskarżeniem o składanie fałszywych zeznań, jeśli ze
    zdjęcia będzie wynikać, że to nie ta osoba.

    http://imageshack.us/photo/my-images/547/ogci.jpg/
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2013-10-24 12:00:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > ... i licz się z oskarżeniem o składanie fałszywych zeznań, jeśli ze
    > zdjęcia będzie wynikać, że to nie ta osoba.
    >
    > http://imageshack.us/photo/my-images/547/ogci.jpg/

    :)
    No to trzeba to zrobic madrze - jest kobieta, wskazac kobiete.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 6. Data: 2013-10-24 12:07:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 24 Oct 2013 08:26:07 +0200 osobnik zwany Jarek
    Andrzejewski napisał:

    > ... i licz się z oskarżeniem o składanie fałszywych zeznań, jeśli ze
    > zdjęcia będzie wynikać, że to nie ta osoba.
    >
    > http://imageshack.us/photo/my-images/547/ogci.jpg/

    jak się odpowiada na bezprawne pytania to tak się może skończyć. SM nie
    ma prawa pytać kto kierował, czy tak jak mnie kiedyś spytali "kto był
    sprawcą wykroczenia". Mogą najwyżej pytać komu powierzyłeś samochód. A to
    nie jest tożsame.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2013-10-24 12:41:29
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    > ... i licz się z oskarżeniem o składanie fałszywych zeznań, jeśli ze
    > zdjęcia będzie wynikać, że to nie ta osoba.

    Panie! Jechaliśmy 150 km, zmienialiśmy się co jakiś czas - byłem
    przekonany, że to żona prowadziła.

    Wracamy do punktu wyjścia.

    Te pisemka od SM to do rozpałki się co najwyżej nadają.

  • 8. Data: 2013-10-24 18:09:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 24 Oct 2013 06:51:03 +0200, Zygmunt napisał(a):

    > Liczyłem na to, że w ten sposób będę mógł sprawdzić czy w ciągu
    > ostatnich 180 dni gdzieś mnie nie złapali, a ja o tym nie wiem.

    Nie ma żadnej takiej możliwości - skoro Ty o tym nie wiesz, to oni tym
    bardziej.
    Pierwszy i tak musi się o tym dowiedzieć właściciel pojazdu.

  • 9. Data: 2013-10-24 18:10:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 24 Oct 2013 12:41:29 +0200, PlaMa napisał(a):

    > Panie! Jechaliśmy 150 km, zmienialiśmy się co jakiś czas - byłem
    > przekonany, że to żona prowadziła.

    Myślę że sąd potraktuje Ci to jako okoliczność łagodzącą i możesz liczyć na
    zawiasy ;)

  • 10. Data: 2013-10-24 18:42:09
    Od: "Zygmunt" <a...@A...com>

    > Nie ma żadnej takiej możliwości - skoro Ty o tym nie wiesz, to oni tym
    > bardziej.
    > Pierwszy i tak musi się o tym dowiedzieć właściciel pojazdu.

    Wcześniej niż policja, która ten mandat przysyła ???
    Ja pytałem o sprawdzanie na policji, a Ty o czym pisałeś?

    Zygmunt