  • 71. Data: 2015-07-07 23:11:56
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu a zwrot po 2 dniach
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-07-07 o 11:36, Hinek pisze:
    > Użytkownik "J.F." napisał

    > ????
    > Wypowiedzieć ubezpieczenie cudzego auta?
    > Ciekawostka.

    Myślisz, że sprzedawał cudze auto?
    Wyrejestrował sprzedane i powiadomił, że rezygnuje z OC.
    I to może wystarczyć :-)

  • 72. Data: 2015-07-07 23:44:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-07 o 23:11, cef pisze:

    > Myślisz, że sprzedawał cudze auto?
    > Wyrejestrował sprzedane i powiadomił, że rezygnuje z OC.

    Nie może zrezygnować, bo to OC już nie jego.

    > I to może wystarczyć :-)

    Do wykazania swojej ignorancji - na pewno ;)

    --
    Liwiusz

  • 73. Data: 2015-07-08 00:03:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Tuesday, July 7, 2015, 11:11:56 PM, you wrote:

    > Myślisz, że sprzedawał cudze auto?
    > Wyrejestrował sprzedane i powiadomił, że rezygnuje z OC.

    Ale kogo powiadomił i z jakiej racji?

    > I to może wystarczyć :-)

    Parę lat temu. Nie dzisiaj.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 74. Data: 2015-07-08 11:18:34
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Ale kogo powiadomił i z jakiej racji?
    Wydział Komunikacji i ubezpieczyciela. Z takiej racji, że wypadałoby to
    zrobić po sprzedaży, choćby ze względu na ochronę własnej d*. Sprzedany
    pojazd może brać udział w wypadkach, przestępstwach itp. Oczywiście
    można się po jakimś czasie "bronić" swoim egzemplarzem umowy, ale wydaje
    mi się, że bezpieczniej jest umowę (gdy jeszcze świeża) przekazać w
    formie kopii gdzie trzeba, to może nawet nie będą człowiekowi d*
    zawracać w razie W.

    Maciek

  • 75. Data: 2015-07-08 12:03:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Wednesday, July 8, 2015, 11:18:34 AM, you wrote:

> [...]
    > mi się, że bezpieczniej jest umowę (gdy jeszcze świeża) przekazać w
    > formie kopii gdzie trzeba, to może nawet nie będą człowiekowi d*

    Ale kontekst tej dyskusji załapałeś?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 76. Data: 2015-07-12 09:33:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-07-07 o 23:44, Liwiusz pisze:

    > Nie może zrezygnować, bo to OC już nie jego.

    Nie pomyślałem o tym.

    > Do wykazania swojej ignorancji - na pewno ;)

    Pal licho ignorancję, do załatwienia klienta na pewno wystarczy.
    (a już na pewno zgłoszenie zbycia w UM)

  • 77. Data: 2015-07-12 09:40:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-12 o 09:33, cef pisze:

    > Pal licho ignorancję, do załatwienia klienta na pewno wystarczy.
    > (a już na pewno zgłoszenie zbycia w UM)

    Zgłoszenie zbycia też nie jest ostateczne, wszak prawo przewiduje
    różnego rodzaju "unieważnienia" umowy (od reklamacji zaczynając, na
    braku prawidłowego oświadczenia woli kończąc), więc to też żaden argument.

    --
    LIwiusz

  • 78. Data: 2015-07-12 09:44:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Nie może zrezygnować, bo to OC już nie jego.

    A tak przy okazji -skoro to już nie jest jego OC, to jak formalnie
    prawnie rozwiązana jest kwestia zwrotu za niewykorzystany okres?
    Jak umocowane są prawa kolejnych osób do polisy?
    Nie chodzi mi o łapanie za słówka czy właściciel pojazdu czy polisy
    czy uprawniony czy jak tam zwał - skoro po sprzedaży OC nie jest już
    właściciela
    (byłego) to jak on realizuje prawnie swój zwrot?

  • 79. Data: 2015-07-12 09:56:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-12 o 09:44, cef pisze:

    > A tak przy okazji -skoro to już nie jest jego OC, to jak formalnie
    > prawnie rozwiązana jest kwestia zwrotu za niewykorzystany okres?
    > Jak umocowane są prawa kolejnych osób do polisy?

    Okres jest wykorzystywany - z polisy korzysta nabywca.

> [...]
    > właściciela
    > (byłego) to jak on realizuje prawnie swój zwrot?

    Jaki zwrot? Przecież sprzedał ubezpieczenie.

    --
    Liwiusz

  • 80. Data: 2015-07-12 10:02:55
    Od: Michał Król <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 lipca 2015 09:57:10 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Jaki zwrot? Przecież sprzedał ubezpieczenie.

    W moim przypadku nabywca zdecydowal sie zrezygnowac z OC, ktore nabyl wraz z
    samochodem. Towarzystwo ubezpieczeniowe skontaktowalo sie ze mna i oddalo pieniadze
    za niewykorzystany okres.