  • 1. Data: 2015-06-29 14:29:25
    Temat: Czeczy, Austra, Słowenia, Chorwacja - jak z CB, i rejestratorem?
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam,

    przede mną trasa do Chorwacji,

    Czy coś się zmieniło, ze w Austrii nie wolno korzystać z CB i rejestratora?
    Jakis taki artykuł gdzieś widziałem w zeszłym roku...

    Jak w innych krajach - Czechy, Słowenia, Chorwacja?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-06-29 18:13:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "uciu" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
    >przede mną trasa do Chorwacji,
    >Czy coś się zmieniło, ze w Austrii nie wolno korzystać z CB i
    >rejestratora?

    Z CB to moze byc "niemiecki porzadek". Czyli mozna korzystac, ale ma
    byc FM lub SSB, zadnych zer, znaczek CE itp. Ale watpie, aby im sie
    chcialo tak gleboko grzebac.
    A moze i licencja na uzywanie.

    Co do kamer, to cos jest na rzeczy
    http://www.oe24.at/oesterreich/politik/Video-Ueberwa
    chung-aus-Privat-Auto-verboten/102701672

    Nie wolno miec takich z wyswietlaczem ?

    J.

  • 3. Data: 2015-06-29 19:22:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > Z CB to moze byc "niemiecki porzadek". Czyli mozna korzystac, ale
    > ma byc FM lub SSB, zadnych zer, znaczek CE itp. Ale watpie, aby im
> [...]

    halo, zna ktoś niemiecki? ;)

    a google zeznaje

    Video surveillance from private car is prohibited.

    Driver with camera equipment will face heavy penalties.

    Global surveillance out of the car by private individuals is not
    permitted. It made on Monday the ARGE Daten attention after the Data
    Protection Commission has issued a corresponding projects an applicant
    rebuffed. Following this decision, the ARGE, can expect up to 25,000
    euros in case of recurrence every motorist with a video equipment with
    a display and an administrative penalty in the amount of up to 10,000
    euros.

    Unwanted filmed people could moreover civil damages claim up to 20,000
    euros. For a preventive video surveillance by private driver namely
    lacking the legal basis. But may continue to be filmed and photographed
    after an accident to preserve evidence. In this case, mainly legal
    interests can be asserted.

    The background: For the protection of your own car and "to meet legal
    duties of care" was trying to register the mobile video surveillance
    out of his car, a private individual. The applicant compared the video
    recordings that are created as by tourists or helmet cameras of
    athletes. Since the recording should be evaluated solely by the
    applicant, he saw the data use in personal purpose was reasonable and
    demanded an arbitrarily long retention period of the video material.
    That his car had become target of a dangerous attack, the man was
    unable to substantiate.

    The Privacy Commission stated: Permanent records of the car is video
    surveillance. The true purpose is not personal or family (like a
    wedding or holiday), but the evidence in the event of an accident.
    Therefore, comparisons with shots of tourists or helmet cameras are not
    true. Individuals, the ARGE data, may only monitor those areas that are
    attributable to its sphere of influence - ie their home, your home or
    premises. The surveillance of public space is solely responsible for
    the security agencies.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 4. Data: 2015-06-30 16:22:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    PiteR wrote:

    chung-aus-Priva

    > halo, zna ktoś niemiecki? ;)

    według ARGE Daten, stowarzyszenia zajmującego się ochroną danych
    osobowych nie wolno używać kamer do nagrywania ruchu ze względu na ową
    ochronę danych. Ale jest to tylko ich stanowisko nie poparte żadnym
    prawem.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2015-06-30 21:29:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >ową
    >ochronę danych. Ale jest to tylko ich stanowisko nie poparte żadnym

    Oni tak uwazaja, czy oni ostrzegaja, ze samochodowe kamery moga
    podpadac pod zakaz monitoringu prywatnych miejsc ?

    https://www.youtube.com/watch?v=mjuY7DM-z0o
    Tu juz mowa o Komisji Ochrony Danych ... brzmi powaznie.

    http://autorevue.at/serviceartikel/dashcam-oesterrei
    ch-verboten-oder-erlaubt

    Tak czy inaczej - lepiej zamaskowac :-)

    J.

  • 6. Data: 2015-06-30 21:46:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

> [...]
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=mjuY7DM-z0o
    > Tu juz mowa o Komisji Ochrony Danych ... brzmi powaznie.

    o tym pomyśle była już dyskusja chyba z rok temu. Z tego co pamiętam to
    tylko oni tak uważają.

  • 7. Data: 2015-07-01 09:21:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Jun 2015 19:46:32 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:
    > o tym pomyśle była już dyskusja chyba z rok temu. Z tego co
    pamiętam to
    > tylko oni tak uważają.

    Była też o tym dyskusja na pl.soc.prawo. Jest to przykład jak
    uzasadnienie lub sens przepisu/prawa jest argumentowane "bo tak ma
    być".

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-07-01 10:14:39
    Od: p...@g...com

    Regelung in Österreich

    In Österreich ist die Rechtslage klar: Sie dürfen als Privatperson laut der
    Österreichischen Datenschutzbehörde gar keine Dashcam zum Aufnehmen des
    Straßenverkehrs verwenden, es drohen Strafen von bis zu 10.000 Euro, bei Wiederholung
    sogar 25.000 Euro. Dagegen sind in Dashcams zum Überwachen des Innenraums eines Taxis
    erlaubt.

    ja bym nie ryzykowal, a w razie kontroli szybko wylaczyc i/lub usunac karte pamieci
    :-)