  • 81. Data: 2015-07-12 10:04:23
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu a zwrot po 2 dniach
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-12 o 10:02, Michał Król pisze:

    > W moim przypadku nabywca zdecydowal sie zrezygnowac z OC, ktore nabyl wraz z
    samochodem. Towarzystwo ubezpieczeniowe skontaktowalo sie ze mna i oddalo pieniadze
    za niewykorzystany okres.

    Taka jest praktyka. Póki co za Chiny nie mogę znaleźć podstawy ku temu
    ;) (aby zwracać składkę niestronie polisy).

    --
    Liwiusz

  • 82. Data: 2015-07-12 11:24:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-07-12 o 10:04, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Taka jest praktyka. Póki co za Chiny nie mogę znaleźć podstawy ku temu
    > ;) (aby zwracać składkę niestronie polisy).

    W sumie ciekawe, bo mnie Aviva też oddała kiedyś jakieś kilkadziesiąt
    złotych
    za niewykorzystany okres OC, więc może jakaś podstawa prawna na to jest.

  • 83. Data: 2015-07-12 11:25:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-07-12 o 09:40, Liwiusz pisze:

    > Zgłoszenie zbycia też nie jest ostateczne, wszak prawo przewiduje
    > różnego rodzaju "unieważnienia" umowy (od reklamacji zaczynając, na
    > braku prawidłowego oświadczenia woli kończąc), więc to też żaden argument.

    Ja myślę, że na takiego klienta, co to po dwóch dniach chciał oddać
    bo się rozmyślił, to będzie to argument wystarczający :-)

  • 84. Data: 2015-07-12 11:58:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-07-02 10:19, Liwiusz wrote:

    > A skąd się dowie? Sprawdzi cenę w jakimś eurotaxie, wyjdzie mu 20 000zł,
    > a ceny sprzedaży nie zna.

    W moim przypadku znał. Porposili u wpisanie w uwagi "cena według umowy
    kupna-sprzedaży XXXX PLN).

    Zresztą nawet nie wiem czy w eurotaxie jest wycena 30 letniego motocykla.

    Shrek.

  • 85. Data: 2015-07-12 12:01:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-12 o 11:24, cef pisze:

    > W sumie ciekawe, bo mnie Aviva też oddała kiedyś jakieś kilkadziesiąt
    > złotych
    > za niewykorzystany okres OC, więc może jakaś podstawa prawna na to jest.

    Po przemyśleniu dochodzę do wniosku, że wynika to z tego, że zwrotu
    dokonuje się ubezpieczającemu, a nie ubezpieczonemu (bo to
    ubezpieczający, a nie ubezpieczony jest stroną zobowiązaną do zapłaty
    składki ubezpieczeniowej), zatem zamiana ubezpieczonego nie wpływa na
    kierunek zwrotu ewentualnej składki, ponieważ z ustawy nie wynika zmiana
    ubezpieczającego.

    --
    Liwiusz

  • 86. Data: 2015-07-12 12:29:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > W sumie ciekawe, bo mnie Aviva też oddała kiedyś jakieś kilkadziesiąt
    > złotych
    > za niewykorzystany okres OC, więc może jakaś podstawa prawna na to
    > jest.

    Kiedys?
    Prawo sie zmieniło jakis czas temu.

  • 87. Data: 2015-07-12 12:40:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-07-12 o 12:29, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Kiedys?
    > Prawo sie zmieniło jakis czas temu.

    W roku 2012.
    Nie wiem kiedy się zmieniło prawo.
    Zazwyczaj z tych okresów niewykorzystanych, to mi zostawały
    za każdym razem jak sprzedawałem auto jakieś grosze, więc nigdy się tym
    nie interesowałem.

  • 88. Data: 2015-07-12 13:49:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

> [...]
    > Zazwyczaj z tych okresów niewykorzystanych, to mi zostawały
    > za każdym razem jak sprzedawałem auto jakieś grosze, więc nigdy się tym

    http://www.rzu.gov.pl/sprawy-
    biezace/Od_11_lutego_2013_r__jednolite_zasady_w_ubez
    pieczeniach_obowiazkowy
    ch__21174

    http://tiny.pl/gxxkf

  • 89. Data: 2015-07-12 14:11:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-07-12 o 13:49, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > http://www.rzu.gov.pl/sprawy-
    > biezace/Od_11_lutego_2013_r__jednolite_zasady_w_ubez
    pieczeniach_obowiazkowy
    > ch__21174
    >
    > http://tiny.pl/gxxkf

    Nie zaglądałem do źródeł (ustawa) tylko przeczytalem to co podlinkowałeś
    i tam w okolicy punktu 11 nie widzę jakoś, żeby w sprawie zwrotu
    niewykorzystanej części
    coś zmieniło się na gorsze.

  • 90. Data: 2015-07-12 14:29:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Nie zaglądałem do źródeł (ustawa) tylko przeczytalem to co podlinkowałeś
    > i tam w okolicy punktu 11 nie widzę jakoś, żeby w sprawie zwrotu
    > niewykorzystanej części
    > coś zmieniło się na gorsze.

    Liwiusz pisał, ze sam zwrot to ma sens bo zwraca sie ubezpieczajacemu.
    Ja w to nie wnikam, dałem ci link na zmiany ktore spowodowały, ze kupujac
    samochód kupujesz równiez polise. Wczesniej było zdaje sie tak, ze
    sprzedajacy był nadal jej włascicielem, mogł ją np. wypowiedziec, bez
    powiadomienia kupujacego...