  • Data: 2020-01-21 08:11:41
    Temat: Śruba zakres plastyczny?
    Od: u...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Czołem!

    Mam szpilki mocujące obudowy łożysk głównych w silniku.
    Rozmiar gwintu M12x1,5 długość całkowita z 80 mm, przy czym na długości 60 mm w
    środku szpilka jest pozbawiona gwintu i wyszlifowana na średnicę 9 mm.
    I teraz dokręcałem te szpilki jak zdawać się fabryka podaje czyli 60 Nm i dalej o kąt
    90. Zaznaczyłem na wszystkich szpilkach kreski by zobaczyć czy się nie przekręcają w
    kadłubie czy same z siebie.
    No i tak w większości podczas dokręcania o te 90 moment szybko osiągnął ok 85+ Nm i
    taki pozostał na resztę obrotu. W jednym przypadku doszedł ledwo do 80 a w jednym do
    70. Kreski nie wykazują oznak przekręcania się końcówki. Wymienił bym na nowe ale się
    nie da kupić. Bo te niestety już raz były w fabryce dokręcane. No i zastanawiam się
    czy to się rozleci i jednak drążyć temat wymiany czy nie.

    Pozdrawiam
    - Łukasz