  • 21. Data: 2017-02-16 21:08:11
    Temat: Re: Stabilizacja obrotów silnika szczotkowego
    Od: "V.L.Pinkley" <v...@g...com>

    użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Ale po co te wszystkie rady. Silnik z wkretarki ma taki zapas mocy ze zadna
    stabilizacja nie jest potrzebna. Jak przy 10 tysiacach obroty spadna o 500 to co sie
    stanie? Nic. Kolejny sztuczny problem rozwiazujecie.

    Na filmie będzie 100W ale na full obrotach, on ma mały moment obrotowy.
    Przy wierceniu dremelem wiertłem fi 2mm 10.000 rpm praktycznie się zatrzymuje.
    A tu silnik jeszcze mniejszy.

  • 22. Data: 2017-02-16 22:44:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    to wez wiekszy silnik. Mozesz jeszce sprobowac ostrym wiertlem wiercic. Tak z
    ciekawosci spytam po co Ci 10000 do wiertla fi2mm? Metalizacji otworu zrobionego przy
    10 tysiacach obrotow na minute nie da sie zrobic bo problematyczne jest jej zrobienia
    przy 50 tysiacach na minute. Jak bylem mlody i piekny to mialem do plytek wiertarke
    zrobiona z silniczka wentylatora Zefir. Z 10W mial ten silniczek mocy pobieranej z 3
    waty na osce. Ostrym wiertlem wiercilem bez problemu.

  • 23. Data: 2017-02-16 23:30:48
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-02-16 o 17:48, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Z układu, który widziałem to był tranzystor bezpośrednio zasilający
    > silnik. Baza (bramka?) tranzystora prosto do jakiegoś specjalizowanego
    > scalaka. Bez oscyloskopu trudno orzec, liniowo czy PWM.

    Ale teraz sobie przypomniałem, że to chyba działało jak przetwornica
    buck wykorzystująca uzwojenia silniczka w charakterze indukcyjności. Bo
    gdyby to było liniowe, to połowa energii z baterii szła by na grzanie
    tranzystora.

  • 24. Data: 2017-02-17 15:56:33
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-02-16 o 13:14, Adam Wysocki pisze:

    > Hmm, ale tutaj wartości nie będą krytyczne.

    > Procesor to jedna z opcji, ale ona też ma swoje problemy (choćby
    > konieczność odfiltrowania zasilania - tam będą spore i szybkozmienne
    > prądy). Wolałbym, żeby ten procesor się nie wieszał :)

    Znacznie poważniejszym problemem będzie dobranie algorytmu stabilizacji
    i jego parametrów.

    P.P.